Aktivnosti

HURA kroz godinu priprema festivale, edukacije i mnoge druge uspješne projekte.

Među njima su nacionalni festival oglašavanja Dani komunikacija, HOWtoWOW akademija, regionalna revija BalCannes, natjecanja Effie, IdejaX i Young Lions te mnogi drugi. Aktivno radi na samoregulaciji i regulaciji u industriji. Članica je EACA-e te zastupnik Effie Worldwide i Cannes Lionsa za Hrvatsku.

Dani komunikacija, nacionalni festival oglašavanja

Dani komunikacija su najvažnije strukovno događanje u industriji tržišnih komunikacija u Hrvatskoj. Trodnevni je festival iz godine u godinu sve veći i uspješniji, a to dokazuje konstantni porast broja sudionika, partnera festivala, akreditiranih novinara i natjecateljskih projekata.

S bogatim programom koji okuplja više od 1 500 sudionika, 70 partnera i sponzora, s više od 10 milijuna kuna vrijednosti oglasne i PR kampanje, 70 novinara i 30 redakcija i 5 500 obožavatelja na društvenim mrežama te sa 98-postotnom preporukom festivala samih sudionika, Dani komunikacija iz godine u godinu nadilaze očekivanja organizatora.

Festival se već godinama održava pod pokroviteljstvom Ureda predsjednika RH.

Više na Dani komunikacija

BalCannes, regionalna revija reklamnih agencija

Već godinama, HURA i Weekend Media Festival u Rovinju okupljaju mnoge oglašivače i agencije iz regije na BalCannesu, gdje najbolje agencije iz čak šest zemalja regije imaju prilike predstaviti im se sa svojim najboljim projektima.

Velikom uspjehu BalCannesa svjedoče statistike prema kojima je na BalCannesu do sada sudjelovalo više od 100 agencija s čak 555 različitih projekata.

Njih je tijekom cijele godine moguće pretraživati na BalCannes Yellow Pages stranicama, internetskoj bazi reklamnih agencija iz regije.

Više na BalCannes

HOWtoWOW marketinška akademija

HOWtoWOW akademija već pet sezona za redom odgovara na pitanje kako postići WOW efekt u poslovanju i svima zainteresiranima nudi praktična te iskoristiva znanja kroz poludnevne visokointeraktivne radionice na različite teme iz industrije. Dosad je održano gotovo 30 radionica na teme poput strateškog planiranja, brainstorminga, marketinške učinkovitosti, digitalnog brandinga, komunikacijskih strategija i taktika, brand arhitekture i strategije, bihevioralne ekonomije i dr.

Za HOWtoWOW akademiju registrirano je dosad više od 2.500 polaznika, a sudionici su gotovo sve održane radionice ocijenili odličnim ocjenama uz preporuku kolegama.

Više na HOWtoWOW

Europski oglašivački certifikat

Europski oglašivački certifikat (European Advertising Certificate) službeni je program HURA-e za certificiranje mladih agencijskih profesionalaca. Radi se o europskom sustavu strukovnog certificiranja koje je razvijeno kao odgovor na rastuću potrebu podizanja profesionalnih standarda u industriji. Program se provodi na internetu i nudi širok i općenit uvod u komercijalne komunikacije za agencijske početnike u 6 tematskih modula. Sastoji se od e-nastave, videopouka, kvizova znanja, rasprava i zadataka u trajanju od 25 do 30 sati. Po završetku programa polaže se ispit nakon kojeg polaznici dobivaju Europski oglašivački certifikat koji je priznat u cijeloj Europi.

Program je međunarodno priznat te organiziran u suradnji s EACA-om i IPA-om uz potporu Europske komisije.

Više na EACA

HURA Party

Već tradicionalno u predbožićnom razdoblju, HURA za svoje članove, agencije za tržišno komuniciranje i njihove poslovne partnere, oglašivače, predstavnike medija i prijatelje HURA-e priprema zabavu za koju se svake godine traži karta više.

Više od 1 500 kolega iz industrije okuplja se na HURA-inu partyju u neformalnom okruženju koji je svake godine inspiriran drugom idejom.

Fotogaleriju sa zadnjeg HURA-ina partyja održanog u poznatom zagrebačkom klubu Johann Franck pogledajte na Facebook.com/HURA


HURA Media AdEx

Od 2008. godine, HURA na godišnjoj razini objavljuje Media AdEx (Advertising Expenditure), procjenu medijske potrošnje u oglašavanju na glavnim komunikacijskim kanalima, kao što su televizija, novine, magazini, radio, posteri i kina. Podaci predstavljaju netto-investicije u ATL oglašavanje po mediju u milijunima kuna prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije.

Primarni izvori podataka za procjenu su MediaPuls (Ipsos), AGBNielsen, FINA i medijske agencije HURA-e.

Više na www.hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr/

Istraživanje suradnje oglašivača i agencija

U suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Ipsos, HURA provodi istraživanje među oglašivačima na temu suradnje s agencijama za tržišno komuniciranje.

Rezultati ovog istraživanja nude vrijedne odgovore na kriterije odabira agencija za suradnju, partnerski odnos prema agencijama te smjernice za poboljšanje i rast.

Više na www.hura.hr/istrazivanja/istrazivanje-kriteriji-odabira-agencija/

Istraživanje reputacije struke

Svake dvije godine, HURA provodi istraživanje na temu reputacije struke u općoj javnosti.

Rezultati istraživanja provedenog 2013. godine u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Ipsos, pokazali su prevladavajuće mišljenje kako se oglasima ne može vjerovati, iako se oni općenito pozitivno percipiraju, jer svojim informacijama svakako pomažu pri odabiru proizvoda. Tipičnim zaposlenikom marketinške agencije doživljava se muškarac ili žena, u dobi od 20 do 40 godina, visokoobrazovan, kreativan, stručan i dobro plaćen. Rad u marketinškoj agenciji doživljava se kao kreativan, stručan i dobro plaćen posao koji omogućava razvoj karijere i osobni stručni razvoj. No ujedno je i stresan, kompliciran i težak posao koji iziskuje prekovremeni rad.

Više na www.hura.hr/istrazivanja/istrazivanje-reputacija-struke/

Agencijski cenzus

Na razini cijele Europe pokrenuta je inicijativa provođenja agencijskog cenzusa za 2014. godinu. U sklopu istraživanja koje HURA u Hrvatskoj provodi u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Ipsos prikupljaju se ključni podaci o industriji s rezultatima koji služe kao ključno mjerilo za nacionalne i međunarodne usporedbe, a nude vrijedne informacije za preciznu prezentaciju našeg sektora u tekućim raspravama s nacionalnim i europskim institucijama.

Budući da se ovakav cenzus dosad nije provodio u Hrvatskoj, njegovi rezultati daju prvi ikad jasni pregled agencijskog tržišta u zemlji i mogućnosti za usporedbu s drugim europskim tržištima.

Više na www.hura.hr/istrazivanja/istrazivanje-agencijski-cenzus-2014/


Knjiga Odgovorno oglašavanje

Uz autore K. Antolovića i P. Haramiju, HURA je suizdavač udžbenika/priručnika Odgovorno oglašavanje – pravo i etika u tržišnom komuniciranju koji se bavi područjem regulacije i samoregulacije u industriji. Radi se o korisnom priručniku za sve praktičare u branši i temeljitom zborniku znanja za studente na visokim školama. Poseban dio tretira važna agencijska pitanja tržišnog nastupa i valorizacije kreative (autorska djela i zaštitu, oponašanje i plagiranje, nedopuštene oblike oglašavanja, najranjivije skupine i djecu, zavaravanje i drugo).

Izdanje uključuje brojne HURA-ine inicijative, među kojima rezultate HURA-ina istraživanja o reputaciji struke, primjere iz rada Suda časti, projekte udruženja, poput Zelene ideje, te niz slučajeva iz agencijskog rada članica HURA-e.

Više na www.hura.hr/vijesti/predstavljena-knjiga-odgovorno-oglasavanje/


Effie

Od 2009. godine HURA organizira hrvatsko Effie natjecanje koje se u više od 40 zemalja svijeta izvodi prema licenciji Effie Worldwide organizacije. Effie je središnja marketinško-poslovna inicijativa u Hrvatskoj i svijetu koja promiče nezaobilaznu povezanost između marketinških aktivnosti i tržišnih rezultata.

Prestižna nagrada Effie krajnji je dokaz i priznanje koje se na nacionalnoj razini dodjeljuje najboljim agencijama i oglašivačima za izvanredno tržišno komuniciranje u segmentima kreativnosti, strategije i postignutih rezultata.

Više informacija na Effie

IdejaX

Nacionalno kreativno natjecanje IdejaX provodi se od 2011. godine te je, s više od stotinu prijavljenih radova godišnje i dosadašnjih 588 natjecateljskih radova, najveće domaće marketinško natjecanje.

Već petu godinu zaredom nagrađuje Ideje X, najoriginalnije ideje koje su jedinstvene i pomiču granice, neovisno o vrsti medija u kojoj su realizirane na tržištu. Radovi se natječu prema poslovnim kategorijama industrija u kojima djeluju oglašivači, čime je iskazan značaj oglašivača na kreativnom natjecanju.

Više informacija na IdejaX

Young Lions

Young Lions je natjecanje za mlade profesionalce. Dio je međunarodnog festivala Cannes Lions te predstavlja priliku da se mladi natječu u nekoliko kategorija (cyber, dizajn i dr.), testirajući svoje znanje i vještine potpuno odvojene od svojih pretpostavljenih, direktora, i klijenata koje poznaju.

Young Lions Croatia je ne samo uzbudljivo natjecanje za mlade već i humanitarna akcija u kojoj se klijentu koji je neprofitna humanitarna ili organizacija civilnog društva svi materijali koje su stvorili natjecatelji daju na korištenje bez naknade.

Više informacija na Young Lions


Sud časti HURA-e

Sud časti HURA-e je nadležno tijelo HURA-e za sve rasprave, odluke i presude o osnovanosti prigovora podnesenih protiv kršenja odredbi Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e.

Donosi stajališta i smjernice o tumačenju prakse tržišnog komuniciranja prema odredbama Kodeksa, odluke u slučajevima provjere spornosti poruka ili koncepata te daje prijedloge sankcija definiranih Kodeksom HURA-e.

Više na Sud časti HURA

Odbor za samoregulaciju i regulaciju

Odbor za samoregulaciju i regulaciju HURA-e bavi se svim pitanjima i inicijativama u vezi sa samoregulacijom, što uključuje preporučene norme ponašanja strukovnih udruženja (u Hrvatskoj su to HGK, HURA, HUK i drugi), i pitanjima u vezi s regulacijom koji se odnose na propise u Republici Hrvatskoj koji uređuju marketing, tržišne komunikacije i oglašavanje, što uključuje više od 50 zakona s više od 250 odredbi, 30 pravilnika i 20 uredbi i konvencija.

Načela rada odbora mogu se svesti pod: unaprjeđenje strukovnih standarda i zalaganje za samoregulaciju (zakonodavno prenormiranog) područja oglašavanja i tržišnog komuniciranja, praćenje i usklađivanje propisa regulacijske i samoregulacijske prirode u EU-u i strukovnim udruženjima, sudjelovanje u zakonodavnom uređivanju struke spram zakonodavca i svih relevantnih državnih institucija, provedbu posebnih edukacijskih programa koji promiču zakonito i moralno djelovanje u okviru ukupne industrije tržišnih komunikacija.

Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA

Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e predstavlja minimum standarda etike i profesionalne prakse kojih se treba pridržavati u oglašivačkoj praksi i drugim oblicima komuniciranja. On čini dopunu postojećih pravnih dokumenata Republike Hrvatske, koji svojim sadržajima uređuju djelatnost komuniciranja i pravila koja proizlaze iz prirode i sustava informiranja u Republici Hrvatskoj, čiji je dio i komuniciranje, odnosno oglašavanje gospodarstva i svih drugih organizacija i pojedinaca o svojim proizvodima, uslugama, idejama itd.

Zbog promjena u praksi tržišta komunikacija, HURA je 2014. godine donijela novu verziju Kodeksa koja je usklađena i s Kodeksom Međunarodne trgovačke komore.

Više na Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA

Preporuke za provođenje natječaja

Radi unapređenja natječajnog procesa i pružanja još kvalitetnije usluge oglašivačima, HURA je razvila preporuke za provedbu natječaja koji su u skladu s najvišim standardima profesionalne prakse svjetske oglašivačke industrije.

Preporuke Hrvatskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje prate međunarodnu praksu natječajne regulacije koju su usuglasili Europsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje i Svjetsko udruženje oglašivača.

Više na Preporuke za provođenje natječaja

Na razini Europe sredinom 2014. godine pokrenuta je inicijativa Legal Experts Network radi adresiranja većih regulatornih problema, razmjene mišljenja, praćenja zakonodavnih trendova i implementacije europskog prava u nacionalnim zakonodavstvima uz koordinaciju aktivnosti zagovaranja zajedničkih interesa kroz koordinirano djelovanje svih nacionalnih udruženja što uključuje HURA-u, agencije iz Europe i Europsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje koje je iniciralo projekt.

HURA aktivno sudjeluje u radu LEN-a, a članovi Odbora za samoregulaciju i regulaciju delegirani su predstavnici HURA-e u Networku.

Hrvatska udruga za samoregulativu tržišnih komunikacija (HUK)

HURA je imala aktivnu ulogu u osnivanju Hrvatske udruge za samoregulativu tržišnih komunikacija (HUK), čiji je cilj unaprjeđenje kvalitete, ugleda, vjerodostojnosti i uloge tržišnih komunikacija u društvu. Osnovne aktivnosti Udruge sastojat će se od provjeravanja pritužbi na račun poruka i kampanja tržišnih komunikacija te upućivanja na narušavanje i kršenje zakona i Kodeksa oglašavanja i tržišnih komunikacija te etike poslovanja na području tržišnog komuniciranja. Udruga će također djelovati u cilju uspostavljanja, unapređivanja i primjene zakonodavstva na području tržišnog komuniciranja te pružati besplatnu savjetodavnu pomoć subjektima tržišnog komuniciranja i državnim institucijama.

Kao jedan od osnivača i članova, HURA će nastaviti sudjelovati u daljnjem radu udruge.


Odnosi s medijima

Cilj HURA-ine strateške komunikacije putem medija temelji se na unapređenju ugleda struke u općoj javnosti, jačem pozicioniranju HURA-e i njezinih agencija te promidžbi članica među strukovnom javnosti. Potvrdu uspjeha komunikacije pokazuje velik broj kvalitetnih objava i pozitivni ugled udruženja.

HURA svake godine organizira nekoliko konferencija za novinare, priprema više od 30 priopćenja za medije godišnje i u prosjeku realizira više od 600 medijskih objava vrijednosti oko 10 milijuna kuna.

HURAletter

Cilj HURA-ina newslettera je redovito i pregledno informiranje o najvažnijim projektima i aktivnostima HURA-e i EACA-e.

Šalje se krajem svakog mjeseca na popis e-adresa s gotovo 5 000 kontakata domaćih marketinških profesionalaca, a uključuje vijesti iz HURA-e, vijesti iz EACA-e, intervjue s agencijama članicama te rubriku s vijestima članica u kojoj se objavljuju najnovije vijesti iz agencija HURA-e.

Mrežne stranice i društvene mreže

HURA vodi pet mrežnih stranica (HURA, Dani komunikacija, BalCannes, HOWtoWOW, Effie) i tri Facebookove stranice (HURA, DaniKomunikacija, BalCannes) kojima komunicira izravno s profesionalcima u industriji.

Dugoročno, cilj kojem HURA-ine mrežna i društvene stranice teže je postati relevantan izvor informacija zainteresiranima za marketinšku industriju i projekte HURA-e u Hrvatskoj i regiji.


EACA

HURA je aktivna članica EACA-e (Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje) u sklopu koje ima mogućnost djelovanja izvan granica zemlje, sudjelovanja u kreiranju europskih tržišnih standarda i organizacije međunarodnih projekata. Udruženje redovito zastupa zajedničke interese industrije u institucijama poput Europskog parlamenta, Europskog vijeća i Europske komisije.

EACA se zauzima za optimizaciju legislative marketinške industrije, visoke profesionalne standarde, poboljšanje suradnje agencija, oglašivača i medija, podizanje svijesti o važnosti marketinške komunikacije za društvo i gospodarstvo te samoregulatorne inicijative koje potiču inovativnu tržišnu komunikaciju i informiranje potrošača. Među projektima EACA-e najviše se ističu Europski oglašivački certifikat, agencijski cenzus i natjecanje Euro Effie.

Više na EACA

Sekcija medijskih agencija

Sekciju „male HURA-e“ čini 10 domaćih medijskih agencija koje se brinu za sva specifična pitanja u vezi sa specijalističkim područjem djelovanja agencija za planiranje i zakup medija. Po potrebi, sekcija se proširuje s agencijama izvan HURA-e.

Sekcija digitalnih agencija

Radi jačeg uključivanja digitalnih agencija u rad udruženja i realizacije ciljanih aktivnosti HURA-e u vezi s rješavanjem problema s kojima se susreću digitalne agencije, pokrenuta je inicijativa sekcije „digi HURA-e“, koja trenutačno ima 21 agenciju te uključuje i one agencije koje nisu članovi HURA-e.

Agencije digi HURA-e definirale su prioritetne projekte: mjerenja u industriji, edukacija novih i postojećih kadrova, agencijske liste i natjecanje Mixx.

Cannes Lions predstavništvo za Hrvatsku

Od 2014. godine HURA je službeni partner i zastupnik Cannes Lionsa za Hrvatsku. Organizacija Lions Festivals organizator je najvećih međunarodnih festivala i natjecanja u industriji, Cannes Lionsa i Eurobesta.

U sklopu suradnje HURA ima mogućnosti nominacije članova žirija natjecanja iz Hrvatske (čiji se broj određuje proporcionalno broju prijavljenih radova na natjecanje) te organizacije Young Lions natjecanja u Hrvatskoj za mlade talente.

Više na Cannes Lions

HKKKKI

Od 2014. godine HURA je dio Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija. Aktivnosti kojima se bavi u sklopu udruge u vezi su s povezivanjem s drugim akterima iz kreativnih i kulturnih industrija te regulacijom na nacionalnoj razini, poput prijeko potrebnog uređenja terminologije u nacionalnom registru djelatnosti.

Udruga je nastala na inicijativu Ministarstva gospodarstva RH radi jačanja konkurentnosti kreativne i kulturne industrije u cilju promidžbe pametnog, održivog i uključivog rasta, uz stvaranje imidža Republike Hrvatske kao kreativne zemlje s bogatim kulturnim nasljeđem i tradicijom.

Više na HKKKKI

HURA-ini članovi

HURA u svom sastavu okuplja gotovo 30 agencija koje zastupaju više od polovine ukupnog prometa u Hrvatskoj.

Tvrtke članova HURA-e imaju pristup ekskluzivnim sadržajima, aktivnostima, događanjima i popustima koji su dostupni isključivo članovima udruženja. Uz brojne financijske uštede i druge članske koristi, najvažnija je mogućnost utjecaja i aktivnog sudjelovanja u krojenju domaćih i europskih strukovnih standarda, zaštiti struke i unapređenju industrije.