Društvene mreže kao edukativne platforme – učenici Srednje škole Viktorovac u sklopu Digicede učili o edukativnim i zabavnim mogućnostima društvenih mreža
Društvene mreže kao edukativne platforme: Zabavom do učenja – naziv je to radionice koja je 28. ožujka u sklopu Digicede, abecede pismenosti i zapošljivosti održana u SŠ Viktorovac. Radionicu je u prostorima škole vodila Barbara Tolić Aušić, magistra kroatistike i pedagogije.
S raznih strana čujemo da su društvene mreže štetne, da nam samo odvraćaju pozornost i oduzimaju vrijeme. Mnogo se rjeđe spominju njihove pozitivne strane, činjenica da se društvenim mrežama doista možemo koristiti kako bismo podebljali znanje, proširili vidike, čak i razvili nove vještine, okušali se u kreativnim aktivnostima.
Upravo je ovo bilo u fokusu radionice Društvene mreže kao edukativne platforme: Zabavom do učenja! Naime, pokazati učenicima srednjoškolskog uzrasta da se na društvenim mrežama može ne samo konzumirati nego i stvarati edukativan sadržaj. Tako su sudionici na brojnim primjerima vidjeli kako se Facebook, Instagram ili TikTok mogu upotrebljavati za hobije, učenje i razvijanje novih, nerijetko kreativnih i zabavnih vještina. Radionicu je osmislila i vodila Barbara Tolić Aušić, magistra pedagogije i kroatistike s višegodišnjim iskustvom u komunikacijskoj industriji.
Radionica je bila interaktivna te je voditeljica učenike potaknula na promišljanje o vremenu koje provode na internetu, kao i o sadržaju koji se tamo nudi. Osim toga, saznali su ponešto i o zanimljivim izvorima znanja i novih perspektiva koji se mogu naći na društvenim mrežama, primjerice stranicama Ja Bolji Građanin i Fitness i Napolitanke. Sve je ovo popratio razgovor o tome kako sami možemo produbiti znanja o temama koje nas zanimaju te se tako koristiti društvenim mrežama kao platformama za aktivan osobni rast.
Voditeljica radionice otišla je i korak dalje te pokušala motivirati učenike da se sami okušaju u stvaranju edukativnog ili jednostavno kreativnog sadržaja na društvenim mrežama. Kako bi to mogli, učenici su se upoznali s raznim digitalnim alatima, koji će im zasigurno koristiti i u daljnjem obrazovanju. Naposljetku su sudionici dobili priliku sami, tj. u parovima ili malim grupama osmisliti sadržaj za društvene mreže. Nakon toga i kao šlag na tortu dotakli su se teme sigurnosti na internetu s posebnim naglaskom na društvenim mrežama.
Na samom kraju radionice sudionici su iznijeli svoje dojmove te s drugima podijelili vlastita iskustva, a pozvalo ih se i da ispune evaluacijske upitnike. Analiza upitnika pokazala je da je učenicima najomiljenija aktivnost na radionici bio kviz, a jako im se svidjelo i iznošenje stavova te uključenost u raspravu. Analizom odgovora također je utvrđeno da nije bilo aktivnosti koja im se uopće nije svidjela. Tako je prosječna ocjena koju su učenici dali radionici, njezinoj provedbi i sadržaju bila čak 4,6!
Sadržaj vijesti isključiva je odgovornost Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje – HURA-e! u sklopu projekta Digiceda – abeceda digitalne pismenosti i zapošljivosti. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 408.345,91 HRK / 54.196,82 EUR i iz Državnog proračuna u iznosu od 72.061,04 HRK / 9.564,14 EUR.
Za više o EU fondovima: www.esf.hr i www.strukturnifondovi.hr.