Razgovarali smo s Krešimirom Renzom Prosolijem, vlasnikom i izvršnim direktorom Real grupe

S Krešimirom Renzom Prosolijem razgovarali smo o nedavnim uspjesima Real grupe, izazovima na inozemnom tržištu te radnoj etici, a kakve veze s njom ima Frank Sinatra, što ponijeti na pusti otok te kamo bi otputovao kroz vrijeme pročitajte u nastavku.

Koji je bio najveći izazov u vašoj dosadašnjoj karijeri?

Najveći izazov u karijeri bio je upustiti se u poslovni pothvat u vrijeme krize prije 10 godina. Krizu sam vidio kao priliku i izazov i pokazalo se to kao dobra odluka jer tijekom svih godina postojanja bilježimo samo rast, razvoj, širimo se na strana tržišta i jedna smo od najuspješnijih hrvatskih agencija. Od male agencije s nekoliko entuzijasta, zahvaljujući predanom radu i vrhunskom timu medijskih stručnjaka, uspjeli smo napraviti čuda. Ove godine slavimo 10 godina i ne mogu biti ponosniji na sve što smo napravili zajedničkim snagama.

Kako biste u nekoliko rečenica predstavili Real grupu?

Real grupa je full service agencija za tržišno komuniciranje u 100% hrvatskom vlasništvu koju čini 70-ak profesionalaca koji kroz partnerski 24/7 odnos s klijentima iz niza različitih industrija rade na medijskim i kreativnim strategijama te sudjeluju u ostvarivanju njihovih ciljeva, rješavanju svih izazova i problema. Radimo na sedam različitih tržišta, imamo urede u Srbiji, Portugalu, Litvi i Mađarskoj. Ključna snaga agencije su ljudi koji zajednički rade kao tim, a organizirani su po segmentima – media planiranje i zakup, kreativa, digital te PR&eventi.

Unutar Real grupe posluje nekoliko tvrtki, među kojima i Studio Nexus koji je također u članstvu HURA-e. Kako funkcionira suradnja nekoliko različitih divizija?

Sinergija različitih divizija je bila profesionalno najbolja odluka budući da smo udružili naše jake snage – medijski odjel i kreativu i poslujemo pod zajedničkim nazivom Real grupa. Na taj način, postali smo full service što smatramo velikom konkurentskom prednošću. Uz full service odnos, klijent u Real grupi dobiva integrirana rješenja, bilo da je riječ o medijskom planiranju i zakupu, digitalnim kreativnim i medijskim strategijama, kreativnim rješenjima ili korporativnim komunikacijskim strategijama i event managementu. Na jednom mjestu možemo klijentu osigurati cjelovito rješenje za efikasno tržišno komuniciranje.

Ostvarili ste značajan uspjeh na ovogodišnjem Croatia Effie natjecanju, a iza vas su i dva Eficácia priznanja. Koliko su danas važne nagrade kao priznanje vašem stvaralaštvu?

Uvijek smo fokusirani na to da damo maksimum za svakog klijenta i prilagođavamo se njihovim posebnostima, a na nagrade gledamo kao na još jednu potvrdu uspješnosti kampanja. Najbitnije nam je overall zadovoljstvo klijenata, koje donosi postignuće njihovih ciljeva i planova koji su u konačnici ono zbog čega radimo s njima. Bilo nagrada ili ne, rezultati su ti koji govore sve.

Radimo s vodećim tvrtkama u Hrvatskoj koje nam godinama daju svoje povjerenje i njihov uspjeh je naša najvažnija potvrda.

Poslujete na sedam različitih tržišta, koje su razlike kad se osvrnete na inozemstvo i domaći teren?

Postoje razlike i svako tržište je specifično, no ono što je svima zajedničko je to da zahtijevaju posvećenost, poznavanje klijenata, industrije u kojoj posluju i očekivanja su uvijek velika. Da je drugačije – ne bi bilo zanimljivo. Koristimo hrvatski know how, bazu znanja i iskustva i lokalni, specijalizirani kadar kako bismo na stranim tržištima bili konkurentni. To se pokazalo kao provjeren recept za najbolje rezultate.

Koliko je hrvatskim agencijama teško uspjeti na stranom tržištu? S kakvim ste se izazovima vi susreli?

Svaki novi projekt na domaćem i stranom tržištu je nova prilika za dokazivanje i razvoj kreativnih potencijala. Teže je na stranim tržištima jer nam je nepoznato puno toga ili sve, drugi je jezik, kultura, navike, ali ima tu jako puno potencijala zbog kojeg smo odlučili širiti se. Izazovi su u tim različitostima i prije ulaska na svako tržište napravimo dobro istraživanje i analizu. Teško je uspjeti bez dobrih klijenata jer su oni ključni temelj i razlog za otvaranjem nove tvrtke u stranoj zemlji, no naš uspjeh u Hrvatskoj najbolja je preporuka za druga tržišta pa tako radimo za neke klijente na nekoliko različitih tržišta već godinama.

Kako vidite razvoj Real grupe u idućih pet godina?

Digitalni segment poslovanja nam je u fokusu tako da očekujemo da će u idućih pet godina biti ključan u diferencijaciji na tržištu po inovativnim digitalnim medijskim rješenjima. Real grupa će svakako nastaviti s planovima za rast i razvoj te, osim jačanja pozicije na domaćem tržištu, planiramo raditi i dalje na iskorištavanju potencijala stranih tržišta.

Da imate stroj za putovanje kroz vrijeme, kamo biste otputovali?

Da imam stroj za putovanje kroz vrijeme, vratio bih se u period kada su mi se rodila djeca i više bih uživao s njima budući da vrijeme tako brzo leti i ne snađeš se, a već su veliki i imaju svoje samostalne živote.

Koja pjesma najbolje opisuje vašu radnu etiku?

Frank Sinatra i pjesma “My way” jer je važno vjerovati u sebe i biti dosljedan sebi, autentičan i drugačiji. Ili “New York, New York” jer je pozitivna i poticajna, a podsjeća na divan grad u kojem imaš dojam da je sve moguće i takvu radnu etiku potičem – sve je moguće.

Na pusti otok sa sobom nosim… povratnu kartu i BlackBerry smart phone.