Razgovarali smo s Mariom Frančeševićem, direktorom agencije SeekandHit

Mario zna recept kako doći od garaže do prve agencije ovlaštene za Google AdWords! U nastavku pročitajte više.

Mario, predstavi nam ukratko SeekandHit. Za čim tragate i što pogađate? 🙂

Tragamo za što boljim povratima investicija na uloženi oglašivački budžet, a pokušavamo preciznije pogoditi ciljne grupe, korisnike, kupce, goste 🙂

SeekandHit je ad tech tvrtka koja trenutno zapošljava 30 visoko obrazovanih stručnjaka, te nudi usluge i softverski razvoj u digitalnoj oglasnoj industriji. Kroz godine smo od klasičnih usluga performance marketinga počeli raditi i na izradi alata za oglašavanje, automatizaciju i analizu podataka, koji su nam pomagali u svakodnevnim aktivnostima. To nam je omogućilo izlaz na inozemna tržišta, te ostvarivanje suradnji kojih sigurno ne bi bilo bez te razvojne komponente. Kotačić koji je uvelike odredio smjer agencije je akvizicija naše tehnologije SocialBrando krajem 2012. godine od strane Socialbakersa, jedne od većih tvrtki na području analitike za društvene mreže.

Agencija je nedavno proslavila 10 godina postojanja, čestitamo! Kada pogledaš unazad bi li nešto napravio drugačije?

Hvala, prvih 10 je proletjelo jako brzo! Kad malo bolje razmislim, ne bih ništa mijenjao – sasvim sam zadovoljan kako su se stvari razvijale, što radimo i na koji način, tako da i nakon deset godina mogu reći kako mi ovaj posao pričinjava zadovoljstvo kao i prvi dan.

Kako su izgledali počeci agencije i što se promijenilo kroz godine?

Počeci su, u najmanju ruku bili skromni, garažni. To je bilo vrijeme evangelizacije digitalnog marketinga u nas, i nije bilo jednostavno pridobiti klijente ili pak dobiti odobrenje za budžete s kojima bi se dalo nešto i napraviti. Ne treba zaboraviti da je to vrijeme kad su se tek počele etablirati društvene mreže, vrijeme svjetske krize i stezanja remena.

No, kako se tržište razvijalo, tako su nastupile i promjene – neke od stvari koje smo do tada mogli samo sanjati su postale moguće, digitalni marketing je sve češće postajao integralni dio marketinških planova.

Najveće promjene su nastupile upravo zahvaljujući razvoju tehnologije u oglasnoj industriji – razina kompleksnosti je porasla, te su do izražaja došle specijalizacije, odnosno zanimanja koja su se bavila određenim područjem: analitikom, podacima, automatizacijama, što je nama izuzetno odgovaralo.

U idućih deset, gdje vidiš SeekandHit, kakva su tvoja očekivanja?

Ad tech područje je jedno od interesantnijih, ali i najzahtjevnijih uopće. S obzirom na to da tvrtke kao što su Google i Facebook neprestano rade na daljnjem razvoju svojih platformi i drže preko 75% oglasnog tržišta online, promjene se događaju svakodnevno, ima jako puno inovacija, tako da je nezahvalno prognozirati na tako dugi rok.

Neka kratkoročnija očekivanja su prema daljnjim automatizacijama i sveprisutnim strojnim učenjem. Treba očekivati i snažnije povezivanje digitala s drugim oblicima oglašavanja (TV, radio, itd.), spajanjem korisničkog iskustva kroz kanale u realnom vremenu i, nadam se, što preciznije i relevantnije oglašavanje. No, treba spomenuti kako je tu i mnoštvo izazova koji bi mogli utjecati na smjer razvoja oglasne industrije – od privatnosti korisnika, prikrivenog i lažnog oglašavanja, pa čak i potencijalne primjene blockchain tehnologije. Sigurno nas čeka interesantnih sljedećih deset godina, možda i više nego prvih deset!

Ovih deset godina obilježilo je puno uspješnih projekata i suradnji, na što ste vi u agenciji najponosniji?

SocialBrando kao projekt je sigurno bio jedan od najzanimljivijih na kojem smo radili i koji nam je otvorio mnogobrojna vrata. Partnerske suradnje poput onih koje imamo s tvrtkom Socialbakers ili Kiwi.com su uvijek izazov i pomažu nam da dodatno izbrusimo svoja znanja, a istovremeno nam daju mogućnost da radimo na stvarima koje lokalno možemo samo poželjeti. Istaknuo bih još i naše vjerne klijente, neki od njih su s nama skoro cijelo desetljeće, to je baš velika stvar i hvala im na ukazanom povjerenju!

Bili ste prva hrvatska agencija ovlaštena za Google AdWords oglašivačku mrežu što je veliko priznanje. Kako se to odrazilo na vaše daljnje poslovanje?

Zgodno je kad se može istaknuti da smo bili među prvima, no na kraju priče uvijek je bitnije što i kako radiš. Puno više znači kad vidimo da nas klijent preporuči dalje, kad netko tko je s druge strane radio s nama promjeni posao, pa nas angažira i u novoj tvrtki ili kao što sam već spomenuo, vidjeti da je dosta klijenata s nama skoro od početka.

Kako bi šestogodišnjem djetetu u dvije rečenice objasnio čime se bavi SeekandHit?

Teško, bacam ručnik i prije nego pokušam!

Imate li omiljenu uredsku tradiciju?

Obavezno nosimo tepsiju bureka na sve rođendane! 🙂
Nije baš splitski đir, ali je postala prava tradicija.

SeekandHit jedinstven je po….?

Kombinacija stvari koje radimo nam omogućava da budemo malo drugačiji – specijalizirali smo se na užem području oglasne industrije, te ponudili usluge i alate koji rješavaju konkretne probleme koje oglašivači imaju. Bitno nam je da klijenti vide kako ono što radimo ima smisla, da je mjerljivo i prije svega isplativo. Uz to, imamo super ekipu sastavljenu od kreativaca, analitičara i developera koji se izvrsno nadopunjuju, što zna biti presudno u rješavanju kompleksnijih zahtjeva.