Kako spojiti ljude i znanja ureda u gotovo 100 zemalja

Agencija Bruketa&Žinić&Grey dizajnirala je novo korisničko iskustvo i sučelje za aplikaciju People Finder globalne Grey grupe i postavila analitiku za njezinu optimizaciju.

Zamislite da radite u kompaniji s uredima diljem svijeta i da zahvaljujući online aplikaciji za samo nekoliko minuta možete posložiti najbolji mogući globalni tim koji će raditi na nekom projektu, na temelju njihovog dosadašnjeg znanja i iskustva.

Takvu aplikaciju koristi Grey grupa koja je kao dio najveće svjetske grupacije za komunikacijske usluge WPP prisutna u 99 zemalja s osam tisuća zaposlenih. Njihov njujorški ured nedavno je angažirao domaću agenciju Bruketa&Žinić&Grey, koja djeluje kao jedan od njihovih digitalnih hubova specijaliziran za performance marketing, da redizajnira i unaprijedi korisničko iskustvo aplikacije nazvane Grey People Finder. Riječ je o online bazi podataka sa svim zaposlenicima Grey grupe na globalnoj razini.

“Svrha je aplikacije ukinuti udaljenost između agencijskih ureda i pretraživati ne samo ljude već i njihova znanja te vještine. Ovo je samo prva faza projekta čiji je cilj izgraditi budućnost interne suradnje agencija u grupi”, pojašnjava Ivan Zebić, UXI/UI art direktor u agenciji Bruketa&Žinić&Grey i dodaje: “Aplikacija je postojala i ranije, ali se slabo koristila pa je naš zadatak bio napraviti potpunu analizu trenutnog stanja, poboljšati korisničko iskustvo i kreirati vizualni jezik koji će postaviti standard za sve buduće faze projekta”.

Agencijski je tim napravio interno istraživanje unutar cijele grupe kako bi vidjeli na koji način korisnici, njihovi kolege diljem svijeta, koriste postojeću aplikaciju i kakve su im potrebe. Rezultate su iskoristili kako bi ocijenili trenutne ideje, definirali buduće smjerove i napravili ključne promjene za reaktivaciju korisnika.

Grey People Finder sada je pojednostavljen na dvije osnovne funkcije – pretraživač i sedam različitih filtera koji mogu segmentirati zaposlenike prema lokaciji, disciplini u kojoj je specijaliziran, industriji s kojom ima iskustva, klijentima s kojima je radio, agenciji, funkciji i vještinama.

“Cilj nam je bio maksimalno pojednostaviti pretragu i broj klikova pa smo kreirali i custom komponentu za filtriranje korisnika u obliku automatskog padajućeg izbornika”, tvrdi Ivan Zebić koji je na UX/UI dizajnu surađivao i s Krešimirom Lončarom. Uz to uveli su i svojevrsni avatar koji singnalizira aktivnosti korisnika kroz nekoliko stanja – unošenje, pretraživanje, učitavanje i spremanje rezultata.

“Uspješnost aplikacije ovisit će o tome koliko će ju i u koju svrhu kolege unutar grupe koristiti”, dodaje Ivan Kovačević, digitalni direktor iz Bruketa&Žinić&Greya. “Nakon istraživanja koje smo napravili prije početka projekta postavili smo i naprednu analitiku te definirali user stories koje ćemo pratiti i, sukladno rezultatima, optimizirati aplikaciju kroz dodatne iteracije.”

“Iako ne zvuči popularno, mi smo analitici pristupili na e-commerce način, promatrajući osobe unutar aplikacije kao proizvode u nekom web shopu”, pojašnjava Robert Petković, voditelj analitike u agenciji Bruketa&Žinić&Grey i kaže kako za analitiku i mjerenje pritom koriste uobičajene alate poput Google Tag Managera i Enhanced E-Commerce modula Google Analyticsa.

Kao jedan od izazova ovakvog projekta Robert Petković vidi GDPR, odnosno zakonske odredbe za korištenje osobnih podataka. “U tom smislu važno je istaknuti kako u analitici koristimo isključivo šifre, a ne osobna imena, oko čega je Google vrlo strog, tako da ni mi ni Google ne možemo imati uvid u osobne podatke korisnika.”

Implementacija novog korisničkog iskustva aplikacije očekuje se ovih dana, a tek nakon toga, kaže autorski tim, počinje pravi posao optimizacije.