Kamen temeljac oblikovan vodom

Publikacija za investitore u naselje Nikola zapakirana je u betonsku kutiju čija se naslovnica može u potpunosti vidjeti tek kada se polije vodom, a osmislili su ju Bruketa&Žinić&Grey.

Danas kada su gotovo sve informacije posredovane kroz ekrane različitih veličina, fizičko sredstvo komunikacije ima posebnu težinu. Agencija Bruketa&Žinić&Grey doslovno se pozabavila težinom pri izradi publikacije za investitore u naselje Nikola.

Riječ je o najvećem premium urbanističkome projektu revitalizacije na Jadranu ukorijenjenome u lokalnu kulturu i nasljeđe. Brošura dolazi umetnuta u betonski blok simbolizirajući kamen temeljac, obećanje građevine ili infrastrukture koja tek treba postati opredmećena iz vizije arhitekta u fizički prostor.

Vizionar je u ovome slučaju Nikola Bašić, a koji je široj javnosti poznat po djelima Pozdrav suncu i Morske orgulje u Zadru. Investitor tako doslovno u ruke dobiva svoj kamen temeljac koji ga poziva na investiranje u naselje Nikola.

Radi se o posve novoj životnoj cjelini na području Soline, u Zablaću kraj Šibenika, opsežnome projektu sa stambenim, turističkim, poslovnim i društvenim sadržajima u harmoniji s prirodom i morem, inspiriranome mediteranskim načinom života.

Temeljni element koji je utjecao na oblikovanje naselja je voda, točnije more. U prošlosti isušen zbog solane, prostor je kasnijim poplavljivanjem pretvoren u uvalu, dok je danas Nikola Bašić ponovno inkorporirao more u buduću viziju naselja čineći ga dominantnim faktorom arhitektonskog formiranja na principu autohtonih jadranskih lučica.

“Voda je zbog toga i ključan element u otkrivanju sadržaja brošure, jer tek kada se prelije vodom, betonski poklopac otkriva što se nalazi ispod”, kaže Andrej Gagić, copywriter u agenciji Bruketa&Žinić&Grey.

“Sama je brošura na taj način vizualno i taktilno u dihotomiji s naizgled masivnom i grubom vanjštinom i suptilno dizajniranim sadržajem. Njezini su grafički elementi, osim morem, inspirirani tradicionalnom jadranskom arhitekturom poput suhozida i gromača, dok je važan fokus prilikom dizajna bio potencijalnim investitorima omogućiti brz i jednostavan pregled informacija, ovisno o tome koliko imaju vremena”, kaže Mirna Ptiček, art direktorica u agenciji Bruketa&Žinić&Grey.

Cjelokupan dizajn tako spaja moderno i tradicionalno, artificijelno i prirodno, baš poput samog naselja koje svojim budućim stanovnicima želi omogućiti suvremenu kvalitetu života u tradicionalnome mediteranskom ambijentu.