Dora Kasun i Valentina Mavretić (Señor): Odbrojavamo dane do virtualnog odlaska u Cannes

Porazgovarali smo s ovogodišnjim pobjednicama natjecanja Young Lions powered by Iskon i saznali kako su tekli njihovi idejni procesi!

FOTO: Lucija Drača

Mlade nade komunikacijske industrije svojim su projektom “Niti jedan biciklist nikad” osvojile žiri i zaslužile prestižnu nagradu na ovogodišnjem natjecanju Young Lions powered by Iskon, kojemu je i ove godine cilj bio istaknuti mlade hrvatske talente, a pritom ukazati i na važnost održive mobilnosti i kvalitete života. Uskoro će se natjecati na globalnom online natjecanju Cannes Young Lions, a mi im želimo puno sreće. Dok iščekujemo globalno natjecanje, odgovorile su na nekoliko naših pitanja o svom natjecateljskom iskustvu, ali i o idejama i kreativnosti. Njihove odgovore pročitajte u nastavku.

Prije svega, velike čestitke! Kakav je osjećaj biti prozvan najboljim kreativnim timom u Hrvatskoj?

Valentina: Prvo želim zahvaliti vama u HURA-i, žiriju, ovogodišnjem klijentu i partneru natjecanja. Sjajan je osjećaj dobiti ovakvo priznanje i dokaz da se isplati trud i rad na projektima u koje vjeruješ. Prošlo je nekoliko dana otkako smo dobile Grand Prix, a ja još uživam u svakom podsjetniku na tu činjenicu.

Dora: Nastojim se ne opterećivati profesionalnim ostvarenjima, međutim to je često nezaobilazni ovog posla. U tom smislu ovo je lijepa potvrda. Hrvatska je puna sposobnih mladih kreativaca, neki su nam kolege i prijatelji, svjesne smo njihovih kapaciteta, što čini ovo priznanje još vrjednijim.

Koja zamisao stoji iza vašeg pobjedničkog projekta Niti jedan biciklist nikad?

Dora i Valentina: Vožnja biciklom univerzalno je dobra i za okoliš, a istovremeno ima puno prednosti za svaku osobu. Ideja je nastala iz činjenice da vozači automobila često imaju jedne te iste probleme. U kontrastu s njima, biciklistima se ti problemi nikad neće dogoditi i tako je sve krenulo. Niti jedan biciklist nikad se ne pita stvari koje muče vozače auta, poput prometnih gužvi ili manjka mjesta za parking. I tako smo došli do koncepta Niti jedan biciklist nikad, koji može biti platforma za dugoročno rješavanje ovog problema.

Jeste li odmah dobile ideju ili je bilo potrebno dosta promišljanja? Opišite nam proces idejnog stvaranja i razvijanja projekta!

Dora: Kako smo inicijalni koncept postavile brzo, imale smo vremena razmisliti o eventualnim drugim rješenjima. Ipak, na kraju smo se vratile inicijalnoj ideji. Čini mi se da je ta pozicija ‘mačka u vreći’ dosta zahvalna na ovakvim natjecanjima jer daje dozu opuštenosti.

Valentina: Do ideje smo došle vozikajući se sporednim putovima i naravno, bilo je tu i slijepih ulica – ideja koje bismo brzo otpisale. Ali, unazad gledajući, ova pobjednička ideja nam je čitavo vrijeme bila pred nosom. Nakon što smo je detaljno strateški pregledale sa svih strana i složile se da je to to, čekalo nas je daljnje razvijanje koncepta.

Kako su izgledala vaša 24 sata? Jeste li (i koliko) uspjele odspavati, jeste li radile u smjenama i naizmjenično ili ste cijeli proces prošle zajedno?

Valentina: Tijekom 24 sata svaka je sekunda posvećena kreativnosti i to je ono što mi se sviđa. Imamo vremena za dubinsko fokusiranje na samo jednu stvar, bez da nam išta drugo remeti ritam. Bile smo cijelo vrijeme u kontaktu – isprva smo bile zajedno u našem uredu, navečer je svaka otišla doma, pa smo iskoristile prednosti rada od kuće i online dalje sve dogovarale.

Dora: Novonormalni uvjeti su prednost jer smo mogle par sati odspavati u krevetu, što je ipak neusporedivo bolje od drijemanja u nekim poluuvjetima.

Koja je, po vašem mišljenju, najveća prednost sudjelovanja na natjecanju Young Lions?

Valentina: Meni omiljeni dio ovog natjecanja je humanitarni karakter. Jako me veseli što sa svojim idejama možemo utjecati na društvo u kojem živimo.

Dora: Možda nije najveća prednost, ali osobni benefit je autentičan osjećaj zadovoljstva koji dolazi kao rezultat kreativnog rada.

Što biste (pre)poručile svima koji se žele prijaviti na sljedeće izdanje natjecanja?

Dora i Valentina: Odabrati kategoriju u kojoj se dobro snalazite, ne komplicirati i voditi računa da je ideja jasno prezentirana i zaokružena. Jedan klišej za kraj — samo opušteno i neozbiljno.

Po vama, koja je vještina ključna za uspjeh mladih kreativaca u industriji?

Dora: Ne bih rekla da se nužno prepoznajem u ovim osobinama, ali nastojim — snalažljivost, smirenost i prije svega marljivost.

Valentina: Prvo mi je pala na pamet znatiželja. Ovo je industrija koja otvara brojna zanimljiva pitanja.

Koji su sljedeći koraci u vašoj karijeri nakon što iskusite natjecanje Cannes Young Lions s timovima iz cijelog svijeta?

Dora i Valentina: Odbrojavamo dane do našeg virtualnog odlaska u Cannes i zanima nas kako će sve to izgledati ove godine. Sigurne smo da će to biti super iskustvo. A nakon povratka u realnost, planiramo i dalje raditi na kreativnim projektima u Señoru.

I, na kraju, moramo pitati – vozite li se biciklom i hoćete li se njime više koristiti u prometu nakon ovoga iskustva? 🙂

Valentina: Moj sin već naveliko uživa na svom dječjem biciklu bez pedala, a i ja planiram više vremena provoditi na dva kotača.

Dora: Bicikl mi je glavno prijevozno sredstvo, ali nisam neki fanatik. Kad bi mi pao lanac, vjerojatno bi gurala bicikl doma.