Intervju s Jelenom Biluš, direktoricom agencije Studio marketing JWT

Jelena je: pristupačna
Omiljeni brend: Nutella
Da ne ovo ne radi bila bi: isto ovo
Najveći izazov: objasniti roditeljima što točno radim
Za 10 godina vidi se: nadam se sretna i zdrava s dragim ljudima oko sebe

 

Kako biste se predstavili u par rečenica?

Cijeli svoj profesionalni život provela sam u marketinškoj agenciji, prvo kratko u Publicisu gdje sam se zaposlila odmah nakon diplome s Ekonomskog fakulteta i stekla svoja prva znanja o advertisingu i vođenju klijenata a potom u Studio marketingu JWT gdje sam i danas kao direktor i suvlasnik. Kad sam došla agencija je bila mala i tek u povojima a danas smo prava full service agencija s respektabilnom listom klijenata i odrađenih poslova. Sve u svemu, volim svoj posao, ljude s kojima radim i svoje klijente, a posao me ispunjava jer je dinamičan i nikad dosadan tako da mi je odlazak na posao zadovoljstvo.

Što biste izdvojili kao vaš najveći ili najdraži uspjeh u SM JWT-u i što je bilo ključno za njega?

Svaki novi dobiveni posao je novi uspjeh, a najveći je uspjeh kad se nakon naše kampanje klijentima poveća prodaja. Posebno priznanje doživjeli smo kad je najcjenjenija svjetska oglašivačka publikacija Shots uvrstila naš spot za Cinestar u svoju bazu.

Što bi onda bilo to nešto što vas izdvaja od ostalih?

Jedna od bitnih prednosti je snaga globalne mreže i know how koji nam je kroz nju omogućen. JWT je svjetski lider u definiranju novih trendova. Tim od 70 strateških planera svake godine izbacuje listu od 100 novih trendova, a njihova je publikacija izvor informacija i za mnoge konkurentske agencije. Brojne trendove koristimo u poslu prije ostalih, upoznajemo njihove dobre i loše strane i savjetujemo ih klijentima. Primjerice, bili smo među pionirima Facebook oglašavanja, a sad već uočavamo blagi zamor tog medija.

Također u agenciji nastojimo prepoznati stvarni consumer insight i prema njemu skrojiti komunikaciju. Imamo jako puno uspješnih kampanja iza sebe, imamo znanje, iskustvo, kreativnost i relevantnost. Jako smo dobri u relevantnosti – u kreiranju komunikacije koja precizno detektira svarne želje i strahove potrošača.

Pitchevi danas – treba li nešto promijeniti?

HURA je već odavno donijela pravilo koliko bi agencija trebalo biti pozvano na pitch. Moram reći da se neki klijenti ipak pridržavaju tog pravila dok agencije bojim se uopće ne što znači da kad neki klijent raspiše pitch i pozove 10 agencija svih 10 će se vrlo vjerojatno odazvati. To nije dobro ni za agencije ni za klijente jer se resursi agencije iscrpe što im često nije nadoknađeno a klijenti se muče među morem ponuđenih rješenja odabrati ono pravo. Ono što bi najviše trebalo promijeniti oko pitcheva je da barem svaki bude nadoknađen agenciji u financijskom smislu jer agencija osim utrošenog vremena ima i stvarne troškove kao npr. trošak izrade storyboarda i sl. Samim time klijenti više neće pozivati neograničeni broj agencija na natječaj.

Kako komentirate domaću kreativnost?

Domaća kreativnost u advertisingu je s dolaskom recesije postala prilično ‘ziheraška’ iako je bilo dosta entuzijastičnih očekivanja da bi moglo biti drugačije i da je kriza zapravo prilika da se kreativnost razmaše. Klijenti su oprezni, ne riskiraju kad je kreativa u pitanju nego uglavnom idu sa sigurnim rješenjima za koje misle da će im trenutno utjecati na povećanje prodaje.

Obzirom na sve rečeno, kakvi su planovi za ovu godinu?

Planovi su zadržati kvalitetu usluge, konstantno se unaprjeđivati u smislu znanja, pratiti trendove i dobivati nove poslove. Nema stajanja ali takav je ovaj posao, dokazivanje uvijek iznova, zato ga i volimo. Uvijek nam je cilj da je klijent zadovoljan i da u nama nalazi pravog partnera koji ga zna slušati, konzultirati i adekvatno odgovoriti na njegove potrebe.

A jeste li optimistični u prognozama za iduću godinu?

U ovakvom okruženju čovjek teško može biti optimističan ali moram reći da naša agencija dosta uspješno pliva i u ovim vremenima, imamo dosta posla djelomično zahvaljujući i tome što smo se s core business-a na kojem je naravno i dalje naglasak, preusmjerili i u neke druge segmente agencijskog posla koje tržište i klijenti sada više traže. Tako smo sebi stvorili nove prilike a klijentima ponudili kompletniju uslugu.

I za kraj, kako na vas djeluju reklamne poruke?

Pošto sam u struci ja ih gledam na drugi način od ljudi koji nisu, svaku izanaliziram, gledam da li je poruka prava, hoće li doći do potrošača ili ih neće dirnuti, kakva je produkcija, je li adekvatan medijski zakup i plasman… uglavnom malo više razbijam glavu o njima nego običan potrošač. Inače i bez obzira na struku volim brendove i nije mi svejedno što kupujem, a dam se i zavesti reklamom.