Martina Sokač Saraga: “U kontekstu neizvjesnosti kojom smo okruženi, poduprijeti kreativne i najspremnije na brze promjene posebno je važno”
BalCannes je još jedno žiriranje priveo kraju – a selekciju najboljih radova agencija diljem regije 24. rujna od 16 sati moći ćete pogledati na regionalnoj reviji i proglašenju dobitnika na Facebook stranici BalCannesa. Hrvatska gospodarska komora i ove godine BalCannesu pomaže u misiji unaprjeđenja razvoja domaće industrije, a tom smo prilikom u razgovoru s Martinom Sokač Saraga, direktoricom Sektora za komunikacije HGK, odlučili saznati što prognoziraju i savjetuju za napredak tržišnog komuniciranja u novim okolnostima.
Deveto izdanje BalCannesa, u skladu s okolnostima, promijenilo je format i uvjete prijava, no čini se da je ove godine važnije nego ikada podržati napore domaće i regionalne komunikacijske industrije – još jednom uz potporu Hrvatske gospodarske komore. Koji je, po Vašem mišljenju, značaj BalCannesa u Hrvatskoj i regiji?
BalCannes pod svjetla regionalne pozornice stavlja najbolje u industriji, a u kontekstu neizvjesnosti kojom smo okruženi, poduprijeti kreativne i najspremnije na brze promjene posebno je važno. Oni će prvi vidjeti novi kut gledišta te nas inspirirati da sami otkrijemo neke nove modele komunikacije i djelovanja uopće. Nedostajat će doživljaj te energije uživo, ali online izdanje će sigurno dati nove, dobre momente. Bit će zanimljivo usporediti ovogodišnje ideje i projekte na razini regije s onima koje će doći u post-korona fazi.
Situacija u kojoj smo se svi našli najbolje je pokazala važnost kreativnosti – u prilagođavanju uvjetima, pronalaženju novih metoda poslovanja, ali i u značaju komunikacijske industrije u pravodobnoj i odgovornoj komunikaciji s građanima. Kako komentirate nove komunikacijske trendove u gospodarstvu koje je potaknula epidemija?
Neke stvari nisu toliko nove, koliko su dobile na značaju, poput jednostavne i jasne komunikacije sa širom javnošću. Morali smo brže prigrliti neke promjene u privatnom i poslovnom funkcioniranju koje bismo prije ili kasnije morali usvojiti. Svjedoci smo i ubrzane digitalne transformacije što mi je osobno drago, jer čovjek u mirnim vremenima sve odluke, pa čak i one na bolje, redovito prolongira u strahu od promjena. Industrije traže nove načine komunikacije s potrošačima, tvrtke se više orijentiraju internoj komunikaciji.
Itekako smo svjesni činjenice da višemjesečno krizno razdoblje ostavlja brojne negativne posljedice, no smatrate li da postoje i pozitivni pomaci u nekim segmentima rada?
Apsolutno, kao i svaka kriza, i ova je primorala na pozitivne pomake. Brojne industrije kojima to nije bilo prirodno pronašle su uspješne modele rada od doma. U tom smislu, digitalni nomadi, vjerujem, neće biti zaštitni znak samo IT zajednice. Online sastanci uštedjeli su nam mnogo vremena, a digitalna komunikacija s državnom birokracijom i živaca. Okrenuli smo se više vlastitim snagama, što me posebno raduje u kontekstu akcije HGK Kupujmo hrvatsko putem koje godinama promoviramo domaću pamet i kreativnost.
Koje su aktivnosti trenutno u fokusu Udruženja marketinga HGK?
Lobirali smo i predlagali mjere za očuvanje radnih mjesta, osigurali kvote za deficitarne radnike u struci, sudjelovali smo u pripremi Nacrta prijedloga zakona o autorskom pravu i srodnim pravima, radimo na usvajanju Kodeksa oglašavanja i marketinškog komuniciranja Međunarodne trgovačke komore, što uključuje preporuke za nove tipove digitalnih sadržaja, ali i odgovornosti za sve nove sudionike marketinškog ekosustava, poput influencera, blogera, vlogera i ad tech tvrtki. Naravno, trenutno je prioritet tražiti načine za što brži oporavak ove industrije od pandemije koronavirusa.
Koji su planirani koraci za budućnost?
Da se gorko našalim, budućnost se više ne može planirati. Dugoročno i u svakom trenutku raditi na poboljšanju regulative koja se tiče komunikacijske industrije te tako stvoriti preduvjete za bolji rad, podupirati izvoz industrije, uključiti se u izradu Nacionalnog plana za digitalnu transformaciju gospodarstva te nastaviti s izradom plana i vodiča za provedbu javne nabave za usluge kao što su kreativne usluge. Ova industrija najviše obiluje vrijednostima koje zahtijevaju ova vremena, to znači da ima i najveću priliku najbrže isplivati. Mi ćemo u tome biti oslonac.