Nikola Žinić: Složiti zanimljivu studiju slučaja uspješne kampanje, sveti je gral Effie prijave

Najvažnija nagrada u industriji tržišnih komunikacija, prema Ipsosovu istraživanju iz 2016., već se desetu godinu dodjeljuje i u Hrvatskoj, a Nikola Žinić, član organizacijskog odbora, podijelio je svoja bogata iskustva s ovogodišnjim prijaviteljima.

Natjecanje Croatia Effie Awards 2019 otvorilo je redovni prijavni rok, a tim smo povodom razgovarali s Nikolom Žinićem, istaknutim stručnjakom poznatom po kontinuiranom podizanju ljestvice u struci te članom organizacijskog odbora natjecanja. S nama je podijelio svoja iskustva žiriranja s Euro Effieja, svoju viziju effiekasnosti te načina na koje se ona može uspješno prikazati u prijavi.

Je li značaj Effieja u Hrvatskoj dovoljno prepoznat s obzirom na njegov svjetski ugled i na koji se način domaće izdanje razlikuje od stranoga?

Količina radova koji se prijavljuju je konstantno jednaka. Ograničenost tržišta ne omogućuje veće oscilacije. Uzbuđenje kod agencija i klijenata osjeti se prilikom objave natječaja. Kroz godinu se u komentiranju kampanja koristi izraz: “Ovo je za Effieja!” Sve to govori da je Effie postao dio svakodnevice i da je duboko cijenjen kao nagrada.

Effie Croatia ne razlikuje se od Effieja na drugim tržištima. Samo se neki detalji prilagođavaju njegovu kontekstu i veličini.

Bili ste jedan od članova žirija Euro Effieja – što domaće strukovnjake dijeli od toga da postanu globalni?

Vrlo jednostavno. Iskustvo. Ima nas već nekoliko s iskustvom rada na globalnim tržištima. A nadam se da će nas biti sve više.

Što je presudno pri popunjavanju prijave, kako biste tom zadatku pristupili kao osoba s velikim iskustvom u vođenju marketinških kampanja? Postoji li nešto što se u prijavama često zaboravlja?

Složiti zanimljivu studiju slučaja uspješne kampanje, sveti je gral Effie prijave. Konstantno si odgovarati na pitanja zašto i onda opet zašto je recept za svaku dobru studiju slučaja. Još ako uspijete dobiti strukturu krimića, imate potencijal za jednu od Effie nagrada. Ako je još tu i izvanredno dobar rezultat, evo vas u predvorju kandidata za Grand Prix. Volim ovu nagradu jer omogućava da se nagrade ne dodijele. Volim tu dosljednost. To je ono što Effie čini jedinstvenim. Teško ga je dobiti. Toga treba biti svjestan.

Effie je, po Ipsosovu istraživanju, proglašen najvažnijom nagradom u industriji tržišnog komuniciranja. Je li, s obzirom na projekte koje nagrađuje, vidljiv napredak natjecanja i u kojim se aspektima on očituje?

Samo istraživanje kaže da je napredak vidljiv kroz činjenicu da je percipiran kao najvažnija nagrada u konkurenciji ostalih nagrada (Ideja X, Mixx…). Vrednuje konkretan rezultat koji je pak rezultat nekoliko faktora. Konteksta, strategije, ideje, realizacije ideje, rezultata i, na kraju dana, načina na koji je pisana studija slučaja. Svake se godine vidi pomak u kvaliteti prijava. Usudio bih se reći da se cijeli mindset industrije promijenio od pojave ove nagrade. Naravno, to ne mogu dokazati nikakvim istraživanjem, već subjektivnim dojmom, što Effie, naravno, ne priznaje.

Što prijavitelji mogu očekivati od ovogodišnjeg izdanja natjecanja?

Žiriranje je izuzetno naporno i zahtjevno. Prijavitelji mogu očekivati da će netko tamo dobro secirati njihov rad i tražiti odgovore na sva pitanja koja mogu dokazati da je kampanja bila uspješna.

 

Najvažnija nagrada u industriji tržišnih komunikacija, prema Ipsosovu istraživanju iz 2016., već se desetu godinu dodjeljuje i u Hrvatskoj. U tijeku je redovni prijavni rok koji je otvoren do 9. veljače 2019., a članicama udruge HURA! omogućen je popust. Prijaviti se možete na poveznici.