AgencyReport18: Alarmantno stanje u agencijama za zakup medija!

U okviru studije Agency Report, Marketing mreža objavila je 12. rujna rezultate istraživanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji.

Direct Media već godinama čuva prvo mjesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. U odnosu na 2016. godinu, ova agencija je u prošloj godini uvećala poslovni prihod za 5,61 % te povećala broj zaposlenih za preko 11 %, a zanimljivo je da je jedna od rijetkih u kategoriji agencija za zakup medija koja je u protekloj godini osvojila regionalne i domaće nagrade za svoj rad.

Na drugom mjestu po poslovnom prihodu, nalazi se agencija Media Pool, koja je ostvarila najveći rast dobiti u odnosu na prvih pet agencija u tabeli. Iako bilježi pad poslovanja po oba financijska parametra, agencija Media House zauzela je visoko treće mjesto na rang listi po poslovnom prihodu, dok se po neto dobiti nalazi na četvrtom mjestu.

Rast poslovanja po oba financijska parametra u prošloj godini zabilježile su agencije Media Point, Havas Media Adriatic, Nova Communications, Media Line. Sve navedene agencije spadaju u grupu malih agencija do 15 zaposlenih, što predstavlja dodatni uspjeh poslovanja. Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2017. opao je za 2,95 %, a neto dobit za alarmantnih 18,56 %. Zabrinjavajući podatak je i to da je čak 12 od 20 agencija za zakup medija zabilježilo pad poslovnog prihoda u odnosu na 2016. godinu, od toga četiri agencije koje se nalaze u samom vrhu rang liste.

Cilj #AgencyReport18 istraživanja bila je analiza tržišta za 2017. godinu, odnosno stjecanje uvida u stanje na tržištu, skupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijima. U pitanju je jedinstvena istraživačko – izvještajna platforma koja ima višestruku namjenu i dalekosežne utjecaje na tržište marketinških komunikacija u Srbiji.