Dentsu Hrvatska otkriva tko su korisnici Netflixa u Hrvatskoj

Kakva je gledanost najpopularnijeg streaming servisa u Hrvatskoj? Tko su osobe koje najčešće pregledavaju sadržaj koji se nudi? Odgovore na pitanja vezanja uz popularnost Netflixa u Hrvatskoj istražila je grupa za marketinško komuniciranje, dentsu Hrvatska, uz pomoć svog CCS panel alata.

Jedna od dominantnijih tvrtki u industriji medija, Netflix, broji oko 167 milijuna pretplatnika diljem svijeta. Uz stvaranje zanimljivog, originalnog programa, analizom korisničkih podataka kako bi se  pretplatnici dodatno zainteresirali te dopuštajući ljudima da konzumiraju sadržaj na način koji žele, Netflix je unio nemir u televizijsku industriju i prisilio konkurenciju da promijeni način poslovanja. Iako se danas proizvodi više filmova i serija nego ikad, ponekad je teško pronaći sadržaj po mjeri. Upravo se u odličnoj analizi gledanog sadržaja i produkciji zanimljivog programa krije Netflixova popularnost.

Potencijal i popularnost ovog streaming servisa u Hrvatskoj prepoznala je i grupa za marketinško komuniciranje dentsu Hrvatska te odlučila istražiti tko su korisnici Netflixa u Hrvatskoj, što vole, a otkrili su i neke zanimljivosti.

Prema rezultatima dentsu CCS panel istraživanja, čak 27 % ljudi u Hrvatskoj barem jednom mjesečno gleda sadržaj na Netflixu. U većoj mjeri (55 %) su to žene u dobi od 18 do 44 godine. 13 % populacije u Hrvatskoj Netflix gleda barem jednom do dva puta tjedno, a core korisnika u ovom segmentu ima gotovo podjednako – 47 % muškaraca i 53 % žena.

No, kakav je životni stil osoba koje najviše vremena provode uz Netflix i svoje slobodno vole posvetiti ovim servisu? Kakvi su potrošači, jesu li skloni trendovima?

Odgovore ekskluzivno otkriva dentsu Hrvatska u opsežnom istraživanju provedenom tijekom 2021. godine na uzorku od čak 2000 ispitanika u Hrvatskoj u dobi od 15 do 64 godine. Agencija je istraživanje provela putem CCS Panel alata.

Transformacija televizije se nastavlja, globalne trendove vidimo i u našoj regiji. Uz borbu Disney+ i Netflixa, u Hrvatskoj bilježimo rast korisnika oba servisa. Najava kako će se omogućiti oglašavanje na Netflixu postavlja novi, zanimljivi kanal pred oglašivače, te gledamo kako kroz taj oglasni prostor možemo na efikasan način doseći potrošače, istaknuo je COO dentsu Hrvatska Vjeko Srednoselec.

Core korisnici u prosjeku imaju 37 godina, no najviše ih je u dobi od 18 do 44 godine. Njih 60 % ima stalno zaposlenje, a većina je završila srednju školu. Čak 38 % ispitanika ima djecu mlađu od 18 godina, a najviše ih živi u Zagrebu. Najviše korisnika je u braku (45 %), no u odnosu na populaciju, puno češće žive s nevjenčanim partnerom (29 %).

Što se tiče prehrambenih navika, 82 % korisnika preferira dostavu kod kuće, vjerni su brandu te vole kada brand nagrađuje njihovu lojalnost. Obitelj im je uvijek na prvome mjestu (86 % ispitanika), a vole si priuštiti male trenutke uživanja u životu. Upoznati su s najnovijim trendovima (41 %) prije većine svojih prijatelja, a spremni su dijeliti pretplatu s drugima kako bi uštedjeli novac (55 %).

Najveće strasti core korisnika su filmovi (60 %), kućni ljubimci (49 %) te kuhanje (55 %). U usporedbi s ostatkom populacije, izrazito su zainteresirani za luksuzne stvari (24 %), dating (28 %) te vijesti o poznatima (22 %).

U slobodno vrijeme rado putuju, (70 % korisnika), provode vrijeme s prijateljima i vole obilaziti parkove, zoološke vrtove i plaže. Kino i spa centre posjećuju češće od ostatka populacije. Njih skoro 90 % svaki dan koristi društvene mreže, a 24 % svakodnevno se spaja na internet preko tableta. Što se tiče samih društvenih mreža, najviše vremena provode na Facebooku, YouTubeu i WhatsAppu (preko 70 %). Većina ih svakodnevno gleda TV (61 %).

Većina korisnika gleda TV radi zabave (55 %) i opuštanja (51 %) te kako bi upotpunili slobodno vrijeme (55 %). Za razliku od ostatka populacije, gledaju TV kako imali teme za razgovor (12 %), kako bi pobjegli od stvarnosti (20 %) ili traže inspiraciju (12 %). Njih čak 42 % gleda streaming servise više nego uobičajeni TV program.

S obzirom na događaje koji su uslijedili od početka pandemije, ne čudi što je ovaj streaming servis vrlo popularan u našoj zemlji, a zanimljivo će biti vidjeti koliko će najavljivano poskupljenje pretplate imati utjecaja na gledanost u budućnosti.

Sve opisane zanimljivosti o Netflix korisnicima i još mnogo zanimljivih podataka prikupila je grupa za marketinško komuniciranje, dentsu Hrvatska, putem CCS Panel alata. Baziran je na sveobuhvatnom upitniku provedenom 2021. godine na 2000 ispitanika u Hrvatskoj u dobi od 15 do 64 godine. Putem upitnika prikupljeni su različiti  sociodemografski podaci, podaci o stavovima, navikama i interesima potrošača.

CCS Panel podaci integrirani su i u dentsu alat za medijsko planiranje, što omogućuje agencijama dentsu grupacije Carat, iProspect, dentsu X i Dentsu Creative da poboljšaju efikasnost marketinške komunikacije i bolje upravljaju medijskim i kreativnim procesom za svoje klijente.

CCS Panel je razvijen unutar dentsu grupacije kao jedan od alata dentsu data labs, research skupine koja se bavi analitikom podataka i uslugama baziranim na podacima poput dubinskih istraživanja ciljne skupine, kreiranja persona potrošača, vizualizacije podataka, analize tržišta i ostalih proizvoda.

Želite li saznati više o specifičnostima različitih ciljanih skupina, njihovim demografskim karakteristikama i navikama, te tako obogatiti svoje poslovanje, obratite se na [email protected].