Europska komisija otvorila javno savjetovanje o političkom oglašavanju

Europska komisija otvorila je javno savjetovanje o političkom oglašavanju i oglašavanju temeljenom na pitanjima. Rezultat bi bila uredba koja bi dopunjavala Zakon o digitalnim uslugama, AVMSD (Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama) i ostalo srodno zakonodavstvo.

Zašto je ovo važno za agencije: Sve agencije uključene u političko oglašavanje, bilo mrežno ili izvanmrežno, mogle bi postati podložne strogim i usklađenim pravilima označavanja i transparentnosti za političke oglase; mogućnosti (mikro)ciljanja mogle bi postati ograničene.

Cilj: Učiniti političko oglašavanje transparentnijim s obzirom na to da je sklono manipulacijama i ometanju (sadržaj oglasa, mikrociljanje, amplifikacija).

Opseg: Obraća se svima uključenima u financiranje, pripremu, plasiranje i širenje političkog oglašavanja (npr. političke savjetodavne agencije i agencije za tržišno komuniciranje); obuhvaća i mrežne i izvanmrežne aktivnosti; uredba bi mogla pokriti sve izbore u EU-u, uključujući izbore za Europski parlament.

Vrsta postavljenih pitanja:

  • elementi definicije političkog oglašavanja
  • pravila o trošenju sredstava političkih stranaka
  • pravila o načinu financiranja političkih oglasa
  • označavanje političkog oglašavanja
  • zahtjevi za istinitošću i provjerljivošću političkih oglasa
  • posebni zahtjevi za izbore za Europski parlament
  • zahtjevi za transparentnošću za izdavače oglasa, za agencije za tržišno komuniciranje (Q22), za platforme
  • pravila o ciljanju i amplifikaciji (mikrociljanje).

Sljedeći koraci: Ako kao članica HURA-e koja se bavi političkim oglašavanjem želite znati više ili poslati svoje komentare grupi pri Europskoj udruzi društava za tržišno komuniciranje (EACA) koja se bavi ovim pitanjem i priprema nacrt komentara, javite se na [email protected] do 13. veljače.

Službeni rok za komentare na nacrt: 23. veljače.

Službeni rok za javno savjetovanje: 3. travnja.

Više detalja nalazi se ovdje.