Farm to Fork (F2F) strategija Europske komisije

Europska komisija pokrenula je Farm to Fork strategiju, s ciljem postizanja pravednog, zdravog i ekološki prihvatljivog prehrambenog sustava.

Strategija Farm to Fork (F2F) objavljena je – s odgodom – u svibnju 2020. te određuje 27 aktivnosti kojima će se Europska komisija (EK) baviti u periodu od 2020. do 2024. Strategija nije obvezujući instrument, međutim, postat će obvezujući putem ciljeva koji su postavljeni u strategiji i koji će se provoditi različitim zakonodavnim mjerama (ažuriranjem postojećih ili uvođenjem novih politika).

O čemu se radi

Kao i “green claims“, F2F je dio Europskog zelenog plana i fokusiran je na održivost prehrambenog sustava, uključujući utjecaj na okoliš, klimatske promjene, gubitak biološke raznolikosti, sigurnost hrane, prehranu i javno zdravstvo, pristup sigurnoj, hranljivoj i održivoj prehrani po pristupačnim i konkurentnim cijenama koje ne narušavaju stvarnu vrijednost proizvoda (npr. meso).

Zašto je to bitno za agencije

Dio F2F fokusiran je na osiguranje informiranog izbora kod potrošača o tome što će jesti te na inspiraciju potrošača da jedu zdravije. Općenito, obavezni zahtjevi za označavanjem (labelling) u konačnici će utjecati na način na koji se ambalaža može oblikovati i kakvu poruku ambalaža može ili mora nositi.

Oglašavanje će biti pod jakim nadzorom, posebno za meso; agencije će morati biti oprezne u zdravstvenim tvrdnjama za proizvode koji sadrže masnoće, šećer i sol. Također, upotreba geografskih oznaka postat će regulirana.

  • Označavanje hrane bit će od velikog značaja i Komisija će predložiti obvezno usklađivanje označavanja hranjive vrijednosti za pakiranje (Q4 2022), kao i održivi okvir označavanja hrane (2024) te reviziju pravila za označavanje datuma (“uporaba od”, “najbolje prije”) (Q4 2022)
  • Komisija također razmatra označavanje vezano uz dobrobiti životinja (animal welfare labelling) (Q4 2023)
  • Kodeks EU-a za odgovornu poslovnu i marketinšku praksu izrađuju dionici koji će sami odrediti svoje obveze. Izradu Kodeksa nadzire Komisija, što znači da će strategije oglašavanja “morati uzeti u obzir potrebe najugroženijih”, ne smije se ostavljati lažni dojam o stvarnoj vrijednosti hrane, pakiranje će se morati reducirati, natjecanje u cijeni (“vrlo niske cijene”) neće biti dopušteno
  • Profil hranjivih sastojaka ograničit će promociju putem prehrambenih ili zdravstvenih tvrdnji na namirnicama s visokim udjelom masti, šećera i soli
  • Zemljopisne oznake, zahtjevi naznaka porijekla za određene proizvode (Q4 2022) također će biti dio F2F te će možda morati uključivati ​​posebne kriterije održivosti

Farm to Fork strategiju možete preuzeti ovdje.