EACA objavila komentare na prijedloge za digitalno oporezivanje

EACA je podnijela komentare o prijedlozima Komisije o "pravednom oporezivanju digitalne ekonomije" kojim bi se registrirala i oporezivala zarada tvrtki koje imaju značajnu interakciju s korisnicima putem digitalnih kanala.

Inkorporirane agencije ili agencije s fizičkom prisutnošću u Europi i njihove usluge podliježu nacionalnom porezu. Jedan od primarnih ciljeva Komisije je prilično učinkovito oporezivanje “digitalnih aktivnosti” tvrtki bez fizičke prisutnosti, ali s velikom publikom u pojedinim zemljama.

Agencije su zabrinute da će, prema prijedlozima Komisije, biti oporezivane više puta za pružanje jedne te iste usluge svojim klijentima (npr. kupnja oglasnog prostora u ime svojih klijenata) ili za usluge koje one ne pružaju (npr. postavljanje oglasa). I agencije i oglašivači trpjet će od povećanja cijena medija jer će platforme vjerojatno prenijeti na njih dodatne troškove oporezivanja. Otklanjanje postojećeg poreznog sustava stvorilo bi nejednakost kad je riječ o subjektima s fizičkom prisutnošću u EU i onima koji su digitalno prisutni, prijeteći dvostrukom oporezivanju subjekata koji bi mogli pasti u obje kategorije.

Također, s obzirom na GDPR, prijedlozi Komisije prijete da će se znatno upasti u privatnost korisnika kako bi se utvrdilo mjesto oporezivanja. Više informacija i potpuni komentar EACA-e na prijedlog za digitalno oporezivanje možete pronaći ovdje.