WOW rezultati HOWtoWOW akademije s Eikeom Königom

Pomalo filozofski, uz naznake metafizičkog promišljanja i razvoja samog bitka svakog pojedinog bića u tragovima, protekla je jedna od neuobičajenijih radionica iz HOWtoWOW serijala.

Ova radionica, 37. po redu, bila je drugačija po mnogočemu – dvodnevnom trajanju, neobičnom konceptu (recite vi dizajnerima da dva dana rade „ružno“), ali ponajviše neortodoksnim metodama predavača, slavnog dizajnera Eikea Königa iz HORT-a.

Za razliku od uobičajenih treninga s puno štreberskih savjeta i preporuka, Königove radionice osmišljene su kako bi vas potaknule na razmišljanje te promijenile način na koji gledate na stvari, što, u dizajnu, i nije mala stvar.

Zanima li vas kakve je rezultate polučio takav pristup? Mi smo se oduševili idejama naših timova! Znamo da nam ne vjerujete, ipak je u pitanju samopromocija koja ne daje uvijek najbolje rezultate. Pogledajte sami…

Brief sudionicima: dizajnirajte najružniji vizualni identitet za banku ili tvrtku koja se bavi transportom

Tim: FRANK BANK* (Ivana Momčilović, Alen Lipuš, Vlatka Leskovar, Srećka Gmaz, Ana Naglić, Ivan Grgić, Ejla Miletić, Tonka Lujanac, Aleksandra Knežević, Neven Zulijani)

Opis projekta:

Projekt je bio kreirati vizualni identitet za banku temeljenu na ružnom. Sve ono najružnije što jedna banka jest ogoljeno je i iskreno izneseno vani. Međutim, ovakva potpuna iskrenost donosi transparenciju (neuobičajenu za banke) i na kraju stvara osjećaj povjerenja. Stoga se banka zove FrankBank (iskrena banka) i njen znak je asterisk (simbol za dodatne napomene koje su često sitno napisane na kraju teksta i skrivaju razne zamke). Asterisk je sada istaknut i sve što je prije bilo skriveno, sada dolazi u prvi plan. Dizajn je krajnje jednostavan, u doslovnom i prenesenom smislu – sve je “crno na bijelom”.

Prezentacija:

Tim: XO40 (Andrea Knapić, Ivan Zebić, Krešimir Lončar, Duje Jurić, Damir Jakopčević)

Opis projekta:

Koncept je baziran na startup banci budućnosti „XO40“ i uvođenju mikročipova umjesto aplikacija I kartica. Iako danas smatrano „ružnim“ i neprihvatljivim te percipirano sa žigosanjem stoke, mikročipiranje ljudi će u 2040. biti sasvim prihvatljivo i željet će ga većina ovaca ooops ljudi ☺ .

XO40 ime:
X – pojedinac
0(zero)- bez sučelja
2040 – godina početka startupa

Konceptualno, ružno, neprihvatljivo ali realno. Isto kao i tema radionice.

Prezentacija:

Tim: KORPORACIJA (Saša Bastaić, Rene Filipović, Kristian Štrok, Nenad Gavrilović, Nikola Vukalović, Nenad Cizl)

Opis projekta:

Novi igrač je na tržištu! Najneobičnija agencija specijalizirana za transport preminulih članova našeg društva. Posebno kreirana za one koji misle da smrt ne treba shvaćati preozbiljno. S obzirom na sve veće zahtjeve tržišta agencija je odlučila proširiti svoje ponudu i usluge te je uskoro postala veća od života samog.

Prezentacija:

Tim: KAFKA (Dalen Banko, Nebojša Cvetković, Elena Guglielmotti, Lana Mujičić, Mirna Ptiček, Tanja Pružek Simpović, Tomislav Šestak, Dragana Ileš)

Opis projekta:

Istražujući pojam ružnoga u temi brand identiteta banke, tim je svoj koncept izgradio oko ideje ružnog procesa. Ružni proces odabran je kao zajednički naziv za različita neugodna, omalovažavajuća, zbunjujuća i razgolićujuća iskustva koja korisnik banke prolazi u svom pokušaju da dostojanstveno koristi njezine usluge. Ulazak u odnos s bankom za mnoge znači i transformaciju u dugoročni gubitak financijske slobode i osobnog integriteta. Usporedba s preobrazbom u kojoj se glavni lik Kafkinog djela jednog jutra budi kao kukac, to jest ne više kao čovjek, u konceptu je nemarno povezana s procesom, drugim Kafkinim djelom, lošim postupkom često viđenim u marketingu kao podcjenjivanje publike, koja ionako ne traži točne informacije. Koncept je realiziran na konvencionalan način i njegova ružnoća dolazi iznutra, iz značenja vizualne komunikacije. Takvu, loše maskiranu ružnoću, tim je testirao u nizu malih uličnih intervjua s prolaznicima i rezultate prikazao kao video prezentaciju projekta.

Tim: ZET (Sven Harambašić, Daniela Nakić Alfirević, Ana Sakač, Jelena Cestarić Andrijašević, Hrvoje Dominko, Ivana Frangen, Tomislav Jurišić, Marijana Martelock, Kristina Gračan, Ivana Klement)

Opis projekta:

Naš projekt je bio mini-kampanja za ZET; kampanja s dozom autoironije koja se oslanjala na sve ono “ružno” kod ZET-a, ali okrenuto da izgleda kao prednost (jedini tramvaj, stoga i ”u-svemu-naj” tramvajski prijevoz). Iskreno iskorištena “sitna slova”. Dizajn je uglavnom over-the-top s ciljanim korištenjem stock fotografije. Tanka je linija između sabotaže sebe samih i autoironije koja na neki način romantizira vlastite nedostatke, a mi smo ciljali na ovo drugo.

Prezentacija:

Tim: APE ABE BANK (Marina Cumbo, Katarina Matković, Teo Talijančić, Franka Bujas, Ivan Grgur, Dario Bernik, Katarina Rajić, Mislav Zlatar)

Opis projekta:

Dok smo razmišljali o ružnoći shvatili smo da je jedna od najružnijih stvari na svijetu – istina. Svi volimo reći da od svojih bližnjih želimo čuti samo istinu, ali kada onda dođe, onda često zna biti ružnija i od najgore laži. S druge strane, jedino mjesto na svijetu gdje bismo stvarno htjeli čuti istinu je banka jer raspolaže našim novcem i velikom količinom informacija o nama. Spojili smo ta dva insighta i stvorili brutalno iskrenu banku koja izgovara sve ono što se druge banke ne usude reći. A i malo više od toga.

Prezentacija: