Ivan Stanković, Communis DDB Beograd : Svi mi volimo pogledati kako je u susjedstvu, da vidimo što i kako rade, da li su bolji, ili smo mi!
U tijeku je prijava radova za regionalnu reviju kreativnosti u oglašavanju BalCannes koja će se održati u Rovinju na Weekend Media Festivalu.
Ovotjedna glavna tema Media Marketing magazina bio je upravo BalCannes u sklopu čega je rađena serija intervjua s liderima oglašivačke industrije u regiji, pružajući im mogućnost da izraze svoje stavove o BalCannesu. Prvi je to učinio Ivan Stanković, predsjednik Communisa i direktor agencije Communis DDB Beograd. Intervju prenosimo u nastavku.
“Festivali su nužno zlo za jedne, a smisao postojanja za druge. Nagrade su čudo, imaju tu zavodljivost i narkotičnost, kojoj je teško odoljeti. Bez obzira na profesiju, svi ljudi su isti – vole da dobiju neku valorizaciju za svoj rad. Sujeta je nezavisna od profesije.
Nagrade svi vole, jer često su jedino priznanje za višemjesečno mučenje, trud, rad, poniženja i nesanicu. I zbog toga su neophodne. Da ih nema, trebalo bi ih izmisliti.
Imajući sve to u vidu, smatram da je jedna ovakva priča, kao što je BalCannes, apsolutno neophodna.
Sjećam se (počeo sam kao ZIL i VC), početkom devedesetih pok. Sakan i ja smo razgovarali sa Repovšem i Apihom oko pokretanja privatnog, regionalnog festivala, kakav je bio prije raspada JFTK (Jugoslovenski festival tržišnih komunikacija). Ideja je bila napraviti nešto kao Kan u Portorožu koji je, u to doba, bio jedna od rijetkih destinacija u bivšoj domovini, koja nije bila u ratu ili sankcijama. Oni su to odbili, nakon toga je nastao Golden Drum, koji je, nekritički jureći Europu, izgubio lokalni osjećaj i minimizirao šansu lokalnim kreativcima da dobiju neku nagradu.
Htjeli mi ili ne, ex-Yu prostor ima toliko toga zajedničkog da je to nemoguće ignorirati. Mentaliteti su slični, jezik, kulturno naslijeđe, muzika… sve nas to više spaja nego razdvaja. Tako je i sa reklamom. Svi mi volimo pogledati kako je u susjedstvu, da vidimo što i kako rade, da li su bolji, ili smo mi!
Tako i Jadranska liga ima daleko više gledalaca od lokalnih. Ako u nogometu, kao visoko rizičnom sportu, još nije došlo vrijeme za regionalnu ligu, za našu profesiju je pravo vrijeme.
Dakle, ako se ja pitam – računajte na nas. Dobra lokacija je tu, WMF u Rovinju je pravo mjesto i adekvatno vrijeme, interesantan koncept – i uspjeh se može očekivati.
Za nešto ozbiljnije stvari treba uključiti i ozbiljnije režiranja, propozicije, ali to je već druga tema.”
Intervju je u cjelosti prenesen s portala Media Marketing.