U Njemačkoj provedeno istraživanje o oglašavanju hrane djeci

Objavljeno izvješće o oglašavanju hrane djeci u Njemačkoj utvrdilo je da 85,5 % proizvoda koji se prodaju djeci sadrže previše šećera, masti i/ili soli i ne poštuju preporučene količine od strane WHO -a.

Istraživanje Foodwatcha, Njemačke nevladine udruge, ukazalo je kako se u slučaju oglašavanje hrane djeci samoregulacija u oglašavanju smatra neučinkovitom jer čak 242 od 283 proizvoda koji se prodaju djeci sadrže previše šećera, masti i/ili soli (HFSS). Napori za dobrovoljno smanjenje šećera, soli ili masti u proizvodima bili su minimalni (u 2015. taj je postotak iznosio 89,7 %). Foodwatch je stoga pozvao sljedeću njemačku vladu, da nakon izbora u rujnu donese zakonske odredbe koje ograničavaju ili zabranjuju oglašavanje takvih proizvoda djeci.

Istraživanje je obuhvatilo i neke od potpisnika EU Pledgea, poput tvrtki Nestlé, Mondelez, Danone, McDonalds, itd. Prema studiji, najviše oglašavane kategorije hrane uključivale su čokolade i poslastice, žitarice za doručak, sladolede i slane grickalice koje su bile posebno usmjerene na djecu (npr. upotrebom animiranih likova, nasmijanih lica, specifičnih promocija i sl.)

Njemačko udruženje za oglašavanje (ZAW) nedavno je pojačalo svoj kodeks za oglašavanje hrane i pića (primjenjuje se od 1. lipnja 2021.). Stranke koje vode, SPD (socijaldemokrati) i Zeleni, pozvali su na ograničenje oglasa temeljeno na Nutrient Profile Modelu (NPM) europskog ureda Svjetske zdravstvene organizacije, odnosno na zabranu oglasa HFSS-a na televiziji. Iako je ishitrena zabrana HFSS oglasa u Njemačkoj malo vjerojatna, ne samo zbog AVMSD-a i snažnog samoregulacijskog sustava u Njemačkoj, nejasno je kakav bi pristup mogla imati nova vlada.

Detaljnom istraživanju nevladine udruge Foodwatch možete pristupiti ovdje (dokument na njemačkom jeziku).