Kreativnost nam pomaže život učiniti održivijim – poručio je britanski stručnjak Mark Shayler
Kreativnost znači zamisliti svijet koji još ne postoji, a nitko ne želi zamišljati lošiji svijet – stoga je održivost ključ kreativnosti, objasnio je karizmatični kreativac na novom izdanju HOWtoWOW marketinške akademije.
Jeste li znali da eko dolazi od starogrčke riječi koja označava kuću, dom? Od pojedinca pa sve do velikih tvrtki i brendova – imperativ je današnjice razmišljati i djelovati održivo, stoga je krajnje vrijeme za dizajniranje bolje budućnosti. Upravo je to bila misija najnovije edukacije u izdanju HOWtoWOW akademije: u magičnom prostoru Garden Breweryja sedamdesetak je kreativaca i komunikatora sudjelovalo na radionici Sustainable Innovation s predavačem Markom Shaylerom, stručnjakom za održivost, inovacije i poduzetništvo, jednim od najkarizmatičnijih britanskih govornika, koji je i ovoga puta opravdao titulu najpoznatijega miljenika HOWtoWOW publike.
Misliti zeleno i djelovati održivo fakat nam je važno, što se vidi i iz naših projekata. Markovo predavanje bilo je ludnica – zabavno i duhovito, energično i strastveno, a prepuno korisnih i primjenjivih savjeta, poručila je Mirta Kuštan iz agencije HEARTH thinking&doing. S njom se složila i Hana Malobabić iz agencije Imago Ogilvy: Najviše mi se svidio kreativan način prikaza rasta globalnih ekoloških problema kroz glazbene ere. To je najkreativniji pristup prenošenju znanja s kojim sam se do sad susrela i smatram da je odličan za prenijeti ozbiljnost važnih tema.
Hana iz Imago Ogilvyja i Mirta iz HEARTH thinking&doing
Kristina Reksa Novak i Dunja Huber iz ZOO agencije također su bile inspirirane predavačevim pristupom: Mark Shayler izvanredan je predavač, mogle bismo ga slušati satima, bez obzira na temu o kojoj govori. Složile su se i u tome da održivost nije novost, no da se današnje generacije, nažalost, opet moraju naučiti živjeti u skladu s prirodom, u čemu može pomoći i djelovanje kreativaca: Generacije prije naših roditelja živjele su ovako kako smo na radionici mogli čuti, ali u međuvremenu nam se dogodio konzumerizam i sada moramo ići otpočetka, što je apsurd. No od Marka smo mogli čuti da Hrvatska dobro kotira na putu prema održivosti, nadamo se da je to istina i da ćemo tako i nastaviti.
Kristina i Dunja iz ZOO agencije
Ekskluzivni paketi kotizacija i za ovu su se HOWtoWOW radionicu mogli ugrabiti na platformi priceless.com te su, već tradicionalno, rasprodani u rekordnom roku, a Mirta, Hana, Kristina i Dunja bile su dovoljno brze da na taj način dođu do svog mjesta na ovoj dugoiščekivanoj radionici. Tako su, po cijeni jedne, kupile dvije kotizacije i dobile Markovu knjigu Do Disrupt na poklon.
Iz širine i općih podataka o okolišu, zagađenju i održivosti, pa sve do konkretnih pitanja za kreativce, ova je osvježavajuća radionica u urbanoj zelenoj atmosferi, uz partnerstvo Mastercarda, ponudila mnoštvo primjera koji otvaraju oči, rasvijetlila uvriježene mitove te odgovorila na pitanja komunikatora. Shayler nije oklijevao te je prisutnima naglasio da je znanje ključno jer s njim možemo stvarati promjenu te da pri radu s brendovima imaju veliku moć – s kojom dolazi i velika odgovornost jer dizajniranjem proizvoda i njihove komunikacije sudjeluju i u dizajniranju kolektivne svijesti.
Vaš posao nije pomicati olovku ili piksele, nego srca i umove, poručio je Shayler te naglasio da je za brendove najvažnije da ostanu relevantni, a najbolji je način za relevantnost upravo održivost. Kroz brendove sve više izražavamo vlastiti identitet, a nove generacije, uz anksioznost povezanu s globalnim zatopljenjem, svojim životnim stilom daju jasnu poruku da u središtu ne treba biti profit, nego ljudski život. Good is the new cool – zaključak je ove upečatljive radionice koja je iza sebe ostavila nasmijana lica i nove, održiv(ij)e ideje.
Više informacija o HOWtoWOW akademiji pronađite na www.hura.hr/howtowow.