HURA-ina analiza: Prihodi agencija za tržišno komuniciranje u prošloj godini porasli za četvrtinu, uz gotovo pola milijarde kuna izvoza
Agencije članice Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), koje predstavljaju tri četvrtine ukupnih oglašivačkih budžeta u zemlji, u 2021. godini prihodovale su ukupno 2,2 milijarde kuna, što je porast od oko 25 posto u odnosu na 2020. Nakon neizvjesne 2020. godine, komunikacijske su agencije pokazale da su važan dio domaćega gospodarskoga napretka te svojim kvalitetnim radom nastavile unaprjeđivati vlastito poslovanje, ali i cijelo tržište, pokazala je analiza u kojoj su korišteni javno dostupni podaci u bazi FINA-e (info.BIZ).
HURA je vodeća strukovna udruga u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj i okuplja 55 agencija, među kojima su neke od najboljih i najnagrađivanijih na ovim prostorima. Oporavak globalne gospodarske slike nakon neizvjesne prve pandemijske godine i rast broja članica HURA-e rezultirali su u prošloj godini prihodima većima za četvrtinu u odnosu na 2020. godinu. Osim ukupnih prihoda, rasli su i prihodi od izvoza, i to za oko 43 posto u odnosu na 2020. godinu, na razinu od gotovo 463 milijuna kuna fakturirana u inozemstvo.
Ohrabrujuća je činjenica u 2020. godini bila očuvanje broja zaposlenih, unatoč padu prometa, a taj se pozitivan trend nastavio i u 2021., koja je donijela i blagi porast broja zaposlenih od dva posto, na ukupno 1198 zaposlenika. Svi podaci ukazuju na kontinuiranu stabilnost industrije, a svojim rezultatima domaće agencije dokazuju da su kvalitetom i kreativnošću svojih usluga sve relevantnija točka europske, ali i globalne karte.
HURA U BROJKAMA: 2021. GODINA
55 agencija članica
Ukupni prihodi HURA-inih članica: 2,208 milijardi kuna
Prihodi iz inozemstva HURA-inih članica: 463 milijuna kuna
Broj zaposlenih u HURA-inim agencijama: 1198
U članstvu je trenutno okupljeno čak 55 agencija koje u svom portfelju usluga nude komunikacijsko savjetovanje, oglašavanje, zakup medija, odnose s javnošću, digitalnu komunikaciju te druge aktivnosti vezane uz komunikacijski menadžment te kreativnu i komunikacijsku industriju. Agencije za tržišno komuniciranje uz pomoć brojnih aktivnosti HURA-e predstavljaju veliku snagu u podizanju razine kvalitete tržišta te aktivno sudjeluju u krojenju domaćih i europskih strukovnih standarda, zaštiti struke i unapređenju industrije. Uz to, svojim članstvom imaju pristup ekskluzivnim sadržajima, aktivnostima, edukaciji, događanjima i financijskim uštedama. Više informacija pronađite u sekciji Članstvo.