Što domaći komunikacijski stručnjaci mogu naučiti od europskih?
Komunikacijski laboratorij okupio je globalne PR stručnjake i otvorio raspravu o trendovima koji će mijenjati odnose s javnošću
Što zajedničko imaju umjetna inteligencija, budućnost medija i mikroinfluenceri? Sve su to teme o kojima su nedavno u Zagrebu raspravljali vodeći europski komunikacijski stručnjaci, članovi udruženja Global One Communication (GOC), koje je u Zagrebu ugostila agencija Komunikacijski laboratorij.
Na dvodnevnom okupljanju sudjelovali su Francisco Soto Moratinos (121PR, Španjolska), Jacki Vause (Six Cygnets, Ujedinjeno Kraljevstvo), Oliver Schillings (AO.Profil, Njemačka) i Fabrice Vincenty (OXYGEN, Francuska) – imena koja već desetljećima oblikuju komunikacijsku industriju na svojim tržištima, a u razgovorima s njima aktivno su sudjelovale i predstavnice Komunikacijskog laboratorija, Ana Škiljić i Renata Krajačić.
Komunikacijska industrija danas se razvija brže nego ikada, od načina na koji koristimo tehnologiju, preko redefiniranja uloge medija, do izgradnje autentičnih zajednica. Upravo zato naša je odgovornost donositi najnovija znanja i trendove u Hrvatsku, ali i dijeliti vlastita iskustva s kolegama iz Europe, istaknula je Ana Škiljić, Client Relations Director u Komunikacijskom laboratoriju.
Umjetna inteligencija kao alat, a ne prijetnja
AI već mijenja način na koji radimo, no poruka je jasna: AI ne može zamijeniti ljudsku kreativnost, intuiciju i znatiželju.
AI može biti sjajan alat, ali nikada neće zamijeniti kreativnost i znatiželju pravog komunikatora. Ona je pomoćnik, a ne zamjena, naglasio je Oliver Schillings. Na oprez je upozorila Jacki Vause: Vidimo da nastaju platforme koje obećavaju da će AI raditi PR posao. To je opasno, jer bez stručnjaka koji će ga pravilno koristiti, rezultat će biti površnost, ako ne i propast.
Gdje je granica između partnerstva i vjerodostojnosti?
Medijska scena diljem Europe suočava se s padom prihoda i rastom pritiska na plaćene sadržaje. Stručnjaci naglašavaju: budućnost je u ravnoteži između partnerstava i originalnog, novinarskog sadržaja.
Mediji su pod pritiskom i sve više ovise o plaćenim sadržajima, no istovremeno je važno vratiti vjeru u novinarstvo i originalne priče. Budućnost je u ravnoteži između partnerstava i kvalitetnog, zarađenog sadržaja, zaključio je Fabrice Vincenty.
Snaga malih zajednica
Znače li veća imena nužno i veći utjecaj? Ne uvijek. Stručnjaci ističu da mikroinfluenceri grade dublje i autentičnije veze sa svojom publikom.
Mikroinfluenceri imaju moć stvarati dublje i trajnije veze sa svojom publikom. Njihov utjecaj možda je uži, ali je zato puno snažniji, istaknula je Jacki Vause. S druge strane Francisco Soto Moratinos dodaje: Uvijek će biti prostora za oba tipa. Mikroinfluenceri su bliži stvarnom životu, ali za neke kampanje brendovi jednostavno moraju posegnuti za “mega” imenima.
Za domaću industriju, prilika za otvoren razgovor s kolegama iz drugih tržišta znači jačanje profesionalnih standarda i bolju pripremljenost na promjene koje tek dolaze: Time potvrđujemo da možemo držati korak s najrazvijenijim europskim praksama, ali i dati vlastiti doprinos u oblikovanju budućih trendova. Upravo u toj razmjeni leži snaga naše profesije, stalno učenje, podizanje kriterija i zajedničko građenje kredibiliteta koji je temelj uspjeha svih nas, zaključuje Renata Krajačić, Communication Manager iz Komunikacijskog laboratorija.