Dentsu predviđa rast globalnog ulaganja u oglašavanje od 5% za 2024.
Predviđa se da će ulaganje u oglašavanje porasti za 5% na globalnoj razini u 2024., prema najnovijim prognozama Dentsu Global Ad Spend Forecasts, polugodišnjem izvješću koje ispituje velike promjene u potrošnji na oglašavanje po geografskim područjima i medijskim kanalima na 56 tržišta diljem svijeta. Sveukupno, predviđeno je da će do kraja godine u cijelom svijetu biti potrošeno 754,4 milijarde dolara. Ovaj porast iz godine u godinu, ne samo da je brži od onoga što je primijećeno u 2023. (koja je i sama nadmašila predviđanja s rastom od 3,3%), nego je bolji i od tempa globalnog gospodarstva za 1,8 postotnih bodova.
Na 12 najvećih tržišta (SAD, Kina, Japan, UK, Njemačka, Francuska, Australija, Brazil, Indija, Kanada, Italija, Španjolska) predviđa se rast prilagođen inflaciji od 2,6% u 2024. (u usporedbi s 5,2% po trenutnim cijenama), budući da medijska inflacija pokazuje znakove pada, ali ostaje visoka, posebno za TV i tražene digitalne video formate.
Will Swayne, Global Media Practice President, dentsu rekao je: Godina je započela bržim tempom nego što se ranije očekivalo i predviđamo da će potrošnja zadržati zamah u drugoj polovici godine s velikim sportskim događajima koji privlače globalnu pozornost. Predviđa se da će samo predsjednički izbori u SAD-u u studenom predstavljati oko trećinu (11 milijardi dolara) inkrementalne potrošnje na oglase u 2024. godini.
Iz perspektive kanala, izvješće Dentsu Global Ad Spend Forecasts za 2024. ističe da se očekuje da će digitalni kanal ostati najbrže rastući kanal sa 7,4% i dosegnuti 449,3 milijarde USD, tj. čak 59,6% globalne potrošnje na oglašavanje. Značajna povećanja potrošnje na oglašavanje predviđaju se za tzv. Retail Media (+32,0% u odnosu na prethodnu godinu, 17,7% trogodišnji CAGR do 2026.), oglašavanje na društvenim mrežama (+13,7% u odnosu na prethodnu godinu) i programatsko oglašavanje (+10,9% u odnosu na prethodnu godinu), dok bi oglašavanje na tražilicama (+7,7% YOY) i online video (+6,7% YOY) trebali održati snažan rast.
Iako se predviđa da će se njezin udio u potrošnji blago smanjiti na 22,5%, televizija će porasti za 2,6% i privući 170 milijardi dolara ulaganja u 2024. Rast je potaknut oglašavanjem na TV-u (+24,2% u odnosu na prethodnu godinu), dok streaming platforme povećavaju svoju ponudu oglašavanja. To je trenutno dovoljno da se suprotstavi padu potrošnje na televizijsko emitiranje (-0,4% u odnosu na prethodnu godinu).
Dok se predviđa da će se potrošnja na oglašavanje u tisku nastaviti smanjivati (-2,6% u odnosu na prethodnu godinu), očekuje se porast ostalih medijskih kanala u 2024., s porastom oglašavanja Out-of-Home za 4,2%, zvuka za 0,4%, a kina za 4,8%.
Prognoze globalne potrošnje na oglašavanje u izdanju dentsu Global Ad Spend Forecasts iz svibnja 2024. revidirane su od prosinca 2023. na temelju poboljšanja izgleda na nekim od najvećih tržišta oglašavanja: Sjedinjene Države, Japan, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka i Francuska. Zapravo, sada se očekuje da će rast ulaganja u oglašavanje odgovarati ili nadmašiti progresiju BDP-a na svih dvanaest najvećih oglašivačkih tržišta u 2024.
Predviđa se da će SAD biti najbrže rastuća regija ove godine s 5,9%, pri čemu se očekuje da će biti mnogo dinamičniji (u usporedbi s 2,2% u 2023.). S 4,2%, rast u Aziji i Pacifiku brži je od tempa rasta iz 2023. od 3,7%, pri čemu se očekuje da će Kina, najveće tržište u regiji, porasti za 4,8%, a Indija će ostati najdinamičnije tržište u regiji sa 6,8%. Predviđa se da će EMEA rasti za 4,0%, uz revidirane prognoze za svoja tri najveća tržišta: Ujedinjeno Kraljevstvo (+6,0%), Njemačka (+3,4%) i Francuska (+4,0%).
Swayne nastavlja: Naša prognoza naglašava važnost medija u svijetu, kao senzora za promjenu ponašanja potrošača i gospodarskog krajolika. Kako medijski ekosustav postaje sve više digitalan i vođen podacima, postoje neograničene mogućnosti za povezivanje ljudi i brendova.
Očekuje se da će dvije industrije brzo rasti na 12 najvećih tržišta: putovanja i prijevoz (+8,1%), budući da turizam i dalje ima koristi od oporavka nakon pandemije, te mediji i zabava (+6,5%), zbog proliferacije sadržaja i usluge streaminga.
Za više detalja, preuzmite cjelokupno izvješće dentsu Global Ad Spend Forecasts.