Digitel&: Malodušnost je najveći neprijatelj

Maro Pitarević, glavni kreativni direktor u agenciji Digitel& je osmislio kreativni koncept Zelene ideje, HURA-inog projekta u kojem se želi pomoći hrvatskim eko proizvođačima u savladavanju njihovih komunikacijskih poteškoća na tržištu.

digitel05_JUG_131113

Foto: Pixell

Maro Pitarević, glavni kreativni direktor u agenciji Digitel& je osmislio kreativni koncept Zelene ideje, HURA-inog projekta u kojem se želi pomoći hrvatskim eko proizvođačima u savladavanju njihovih komunikacijskih poteškoća na tržištu. Prema tome, Maro je jedan od najkompetentnijih sugovornika o ovom projektu, ali i o kreativnosti uopće.

Ovo je vrijeme kada se osvrćemo na proteklu godinu i, uglavnom, s direkorima agencija razgovaramo o financijskim bilancama. Vas bismo pitali o kreativi. Što je to na što ste, kao glavni kreativni direktor u Digitelu& posebno ponosni ove godine, kakva je bilanca vaše kreative?

Meni su dvije najdraže ovogodišnje kampanje EUROJACKPOT za Hrvatsku luriju i NAJBOLJA SI za Franck Jubilarnu kavu.

Radili smo puno toga, ali ove dvije kampanje za mene predstavljaju dobar advertising jer imaju dobar fokus, relevantne su targetu i proizvodu koji reklamiraju.

Što vam se svidjelo, a da je to uradila neka druga hrvatska agencija, da vam je žao što da ideja vama nije pala na pamet?

Zanimljivo pitanje. Svidjela mi se image kampanja za VIP – zagrli život. Nije mi žao što mi to nije palo na pamet, ali mi je, iako radim za HT, drago da su kolege iz Greya napravili nešto jednostavno i autentično i dali brendu novu svježinu. Ipak, bit će mi drago ako ih u 2014. nekim radom za HT nadmašim.

Što je to što vas se najviše dojmilo od svjetske kreative, neki rad po kojem ćete pamtiti ovu godinu?

Svidjela mi se DOVE REAL BEAUTY SCETCHES. Divim se klijentima koji izaberu jednu ideju i ostanu joj dosljedni godinama i agencijama koje im za tu ideju proizvode uvijek nove i svježe reklame.

Otkad je nastupila ekonomska kriza govori se o strahu oglašivača da prihvaćaju hrabre i nesvakidašnje ideje svojih agencija, što je vas kreativce značajno ograničavalo u vašem radu. Smanjuje li se taj strah, prolazi li, postaje li lakše raditi ili treba navlačiti bokserske rukavice (kao vi na slici) i ‘tući’ se sa klijentom kako biste progurali svoju ideju?

Situacija u oglašavanju u Hrvatskoj je užasna. Zaista je i nema potrebe da se to otvoreno i ne kaže. Nema novaca, nema hrabrosti, nema povjerenja niti kod oglašivača niti kod agencija. Malodušnost je naš najveći neprijatelj. Bio sam prošle godine u žiriju za nacionalni festival IDEJA X. Nikad nije bilo manje prijavljenih radova i, među njima, manji broj zaista kvalitetnih radova. Sad je pitanje kako se tko želi nositi s time. Ja se, na primjer, ne namjeravam predati. Zato sam navukao ove rukavice, da me podsjete da se moraš boriti pa onda pokoji match i dobiješ. Bez borbe nema ništa.

Ima li neka želja koju vam Media Marketing može ispuniti u 2014. godini?

Može! Samo nastaviti pozivati kolege iz struke na profesionalizam i solidarniost.  Iako to zvuči kao floskula, upravo toga nedostaje. Sami smo si srozali ugled i cijene i sad se čudimo što nam se dogodilo.

Što mislite o Zelenoj ideji, kao ideji?

Odlična ideja. I super ime. Ja sam ga smislio. 🙂

Da li se Digitel& priključio ovoj HURA-inoj inicijativi zato što je glavni kreativni direktor osmislio kreativni koncept ili tu ima još neki razlog?

Postoje momenti  u kojima moramo biti ujedinjeni. Ovo je jedan od takvih. “Zeleni” poduzetnici su jedan od ključnih pokretača hrvatskog gospodarstva 21. stoljeća. Moramo ih podržati.

Jeste li već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Vrlo rado radimo za takav tip klijenata. Zadnji primjer je projekt SOLARNI SUCNOKRETI, koji smo radili za HT.

Vjerujete li da marketingom možemo pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu?

Apsolutno. I pozitivne i negativne. Bolje nam je da se držimo pozitivnih!