Marin Ostojić, ZOO agencija: “Kreativna industrija u regiji svakim je danom sve bolja”
ZOO agencija je full service kreativna agencija iz Zagreba „specijalizirana za proizvodnju kreativnih ideja koje zbližavaju brandove i ljude“ te ujedno članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA). Marin Ostojić, kreativni direktor agencije otkrio je od kuda dolazi ideja za ime agencije, zašto vole raditi na zanimljivim projektima te kakvo je njegovo mišljenje kad je riječ o kreativnim festivalima.
Možete li čitateljima predstaviti sebe i svoju agenciju? Koja je vaša misija? Za što se zalažete? Koliko ljudi radi za ZOO?
Moje ime je Marin Ostojić i kreativni sam direktor u ZOO agenciji. ZOO je kratica za zoološki vrt, ali u našem slučaju to je kreativna agencija. Svatko tko je radio u kreativnoj agenciji zna kako to može biti divlje i zabavno iskustvo. Stoga se činilo ispravno agenciji dati ime ZOO. Naša je misija stvarati ideje koje zbližavaju brendove i ljude. Vjerujemo kako je to plemenita misija. Prodavanje stvari pospješuje ekonomiju i stvara posao; posao je važan – to je nešto što su svi trebali naučiti iz nedavne recesije. Mi smo tim od osam stručnjaka, kreativaca, projekt menadžera, digitalnih stručnjaka, svaki ili svaka sa svojim područjem ekspertize. Raznoliki talenti i ekspertiza na jednom mjestu – to je nešto što nam omogućuje da budemo full service agencija. Također, svi smo mi svestrani. Primjerice, sutra će netko od nas režirati TV reklamu, stvarati Facebook kampanju ili završavati pripremu za događaj, netko će provoditi dan dizajnirajući nadolazeći pitch i tako dalje. To je uzorak koji se svakodnevno ponavlja. Svatko u agenciji radi svoj posao, a nekada to znači izlazak iz vlastite zone komfora kako bi napravio nešto drugačije. Također, puno outsourceamo. Ne činimo to samo zato što volimo surađivati s ostalim ljudima, već i zato što nam to pruža priliku da radimo na velikim projektima.
Kao kreativna agencija, imate prilično nesvakidašnje ime, a na vašem webu mogu se pronaći raznolike životinje uključujući slona, gorilu, pile i nosoroga. Kako ste došli na ideju da se okružite životinjama? Što one predstavljaju? I ono najvažnije, gdje je lav?
Lav je još uvijek u Cannesu. No, budući da je on istinski kralj životinja i više je nego dobrodošao. Ideja da koristimo životinje kao dio našeg vizualnog identiteta došla je uistinu prirodno. ZOO bez životinja bio bi prilično tužno mjesto. To je jedan od razloga zašto je naš ured pet friendly. Imate ljubimca? Dovedite ga sa sobom na posao ili na sastanak.
Osim domaćih poslujete li i s međunarodnim klijentima?
Zapravo, najčešće surađujemo upravo s međunarodnim klijentima. Od naših top osam klijenata samo dvoje ih je domaćih.
Iz vašeg portfolija očito je kako pokrivate velik spektar disciplina te da, osim na reklamama, radite i na kampanjama za podizanje svijesti. Kakva je politika vaše agencije po tom pitanju?
Ne marimo za specijalizaciju. Naš je cilj raditi na zanimljivim projektima. Također, više nego ikad važno je pronalaziti rješenja za probleme vaših klijenata. Nekad iznalaženje rješenja znači da trebate izaći iz svoje zone komfora kako bi napravili nešto novo i zanimljivo. Ako nemamo dovoljno ekspertize, outsourceat ćemo vrhunske stručnjake i učiti u procesu. Takav poslovni model uvelike mijenja agenciju. Kad smo krenuli prije osam godina, puno smo radili za print i OOH. Danas, puno radimo za digital. Jednako tako, moramo se ispričati za naš web. Većina radova predstavljenih tamo stara je po četiri ili pet godina. Proces ažuriranja uskoro bi trebao biti gotov.
Što mislite o festivalima koji nagrađuju kreativnost? Smatrate li ih važnima i relevantnima?
Da, važni su. No, kako bi postigli uspjeh na festivalu morate uložiti mnogo truda na pripremu case videa i ostalih materijala koji će predstaviti vašu kampanju na najbolji mogući način. S obzirom na to da imamo mnogo klijenata te da je u našoj agenciji zabavno raditi, nemamo dovoljno vremena kako bi uložili dodatan trud u festivale, što je šteta jer kad god nađemo vremena prijaviti se za festival ili nešto dobijemo ili barem uđemo uži krug. To je nešto na čemu ćemo raditi u budućnosti. No, da raščistimo, festivali su važni agencijama. Klijenti o njima ne mare toliko. Nisam upoznao klijenta koji bi mijenjao rezultat za nagradu.
Ove godine imamo priliku vidjeti kako su kampanje i projekti vezani uz VR i AI u porastu. Štoviše, mnogi stručnjaci tvrde kako će VR i AI voditi novu značajnu rundu digitalne disrupcije. Slažete li se da je to budućnost? Eksperimentirate li s VR i/ili AI?
Ovo pitanje gađa u srž. Nedavno smo predstavili jednu ideju koja uključuje VR i zakazali smo još dvije takve prezentacije prepune VR ideja. Nadamo se kako će te ideje klijenti voljeti u jednakoj mjeri kao što ih mi volimo te da ćemo dobiti priliku odraditi ih.
Za kraj, što mislite o kreativnoj industriji u regiji?
Kreativna industrija u regiji svakim je danom sve bolja. Digital je u porastu i zato se sve okreće prema boljem performansu, što je dobra stvar. Da, možemo se žaliti na male budžete koji nam ne dozvoljavaju plaćanje epskih produkcijskih troškova, ali to se neće promijeniti u skoroj budućnosti. Ono što je važno je da stvari idu naprijed, mijenjaju se brzo i upravo zato možemo reći da živimo i radimo u zanimljivo vrijeme.
Intervju je preuzet s portala Marketing magazin: www.marketingmagazin.eu/marin-ostojic-zoo-everyone-worked-creative-agency-knows-can-wild-fun-experience.