Objavljen izvještaj o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje u 2011. godini u Srbiji

Nakon preliminarnih procjena koje su rađene za potrebe predstavljanja istraživanja Adex 2011 na Interact kongresu u organizaciji IAB Europe, IAB Srbijaje objavio izvještaj o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje u 2011. godni, sa osvrtom na 2010. radi usporedbe i određivanja stope rasta kako ukupne vrednosti tržišta, tako i po pojedinačnim kategorijama koje su tom rastu doprinijele.

Prema rezultatima izveštaja Adex 2011, ukupna vrednost tržišta digitalnog i interaktivnog oglašavanja u 2011. godini u Srbiji procijenjena je na 12.210.000 €, dok je za 2010. procijenjena na 8.970.000 €. Rast tržišta procijenjen je na 36,12%, uprkos periodu ekonomske krize koja se osjetila na svim poljima. Najveći rast zabilježen je u kategoriji display oglašavanja (54%), čime ovaj segment doprinosti ukupnoj vrijednosti tržišta u 2011. sa 57%.

Pored display oglašavanja, veliki rast je zabilježilo i oglašavanje na internet pretraživačima ili search-engine marketing (36%), od kojih apsolutnu dominaciju na Srpskom tržištu ima pretraživač Google.

Tržište mobilnog oglašavanja u 2011. se procjenjuje na samo 50.000€, a njegov dalji rast, koji se opravdano očekuje zbog velike popularnosti smart telefona, bit će praćen budućim Adex istraživanjima.

Podaci korišteni u ovom izvještaju su rezultat kalkulacija, istraživanja i procjene stručnog tima IAB Srbija. Pokriveni segmenti tržišta uključuju kategorije: display oglašavanje, search-engine marketing, plaćeni oglasi, mobilni marketing, kao i kategoriju ostalo koja obuhvaća: kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, oglase na društvenoj mreži Facebook, affiliate marketing, content marketing (online PR i sl.), e-mail i newsletter marketing, kao i optimizaciju za internet pretraživače (SEO).