Objavljeni rezultati Europskog indeksa poslovne klime u oglašivačkom sektoru

Europsko tržište marketinške i oglašivačke industrije zabilježilo je pad poslovnog povjerenja u prvom kvartalu 2016. godine

eacaEuropsko tržište marketinške i oglašivačke industrije zabilježilo je pad poslovnog povjerenja u prvom kvartalu 2016. godine prema rezultatima objavljenim od strane Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje (EACA) čija je članica i HURA. Podaci upućuju na stagnaciju i pad kako potražnje za uslugama tako i na zaposlenost u sektoru.

Poslovno povjerenje predstavlja niz faktora koji utječu na perspektivu nekog tržišta među kojima su poslovna potražnja, zaposlenost u sektoru, fluktuacija cijena, državna birokracija i porezi.

Europski indeks poslovne klime baziran je na podacima prikupljenim na mjesečnoj bazi od strane agencija za istraživanje oglašivačkog i marketinškog tržišta te pokazuje blagi pad poslovnog povjerenja (s +11 na +8) prema rezultatima najnovijeg istraživanja.

Potražnja za marketinškim uslugama ostala je na istoj razini s indeksom prošlog kvartala kao i očekivanja prema marketinškim agencijama, dok je blagi pad zabilježen u zapošljavanju. Agencije zapadne Europe bilježe najniži indeks potražnje za svojim uslugama u odnosu na nešto veću potražnju na području središnje/istočne Europe i Mediterana. Agencije sjeverne Europe bilježe daleko najveću potražnju za svojim uslugama.

Po prvi put indeks uključuje podatke sa svih europskih tržišta, uključujući manja, ali i veća, najnaprednija. Tako primjerice francusko, švedsko i talijansko oglašivačko tržište bilježe stalni porast povjerenja u dva uzastopna kvartala. S druge strane njemačko i poljsko tržište bilježe pad povjerenja. Najveće fluktuacije doživjelo je britansko tržište koje je bilježilo znatan rast povjerenja krajem prošle godine da bi u travnju 2016. doživjelo nagli pad. Ovakve fluktuacije pripisuju se neizvjesnosti britanskog poslovnog tržišta povezanim s referendumom o ostanku u članstvu EU.

Poput većine zemalja obuhvaćenih istraživanjem, Hrvatska također bilježi pad poslovnog povjerenja. U usporedbi s rezultatima iz siječnja kada je Hrvatska bila u rangu s Njemačkom, Rumunjskom i Slovenijom, u travnju smo u rangu zemalja s nešto nižim indexom poslovnog povjerenja, kao što su Malta, Estonija i Portugal, no ipak, daleko iznad Grčke i već spomenute Velike Britanije koje su zabilježile najveći pad povjerenja. Susjedna Slovenija u travnju bilježi daleko najveći porast poslovnog povjerenja u odnosu na ostale europske zemlje.

Rezultate Europskog indeksa poslovne klime u oglašivačkom sektoru možete pogledati na: EACA-Climate-Index.

Rezultati sljedećeg Europskog indeksa poslovne klime bit će objavljeni u srpnju 2016.