Održan 19. Golden Drum
Tokom prošlog tjedna, Portorož je bio domaćin 19. međunarodnom festivalu oglašavanja, Golden Drum, koji se održao od 2. do 5.10.2012.
Tokom prošlog tjedna, Portorož je bio domaćin 19. međunarodnom festivalu oglašavanja, Golden Drum, koji se održao od 2. do 5.10.2012.
Barbara Kranjc, izvršna direktorica Golden Druma, na novinarskoj konferenciji izjavila je da je svoje radove na ovogodišnjem festivalu prijavilo više agencija nego na prošlogodišnjem, te da je zadovoljna napretkom u cjelokupnoj kvaliteti organizacije i sadržaja ove manifestacije.
Čak pet bubnjeva dodijeljeno je regionalnim agencijama koje djeluju unutar MMS Communication Beograd grupacije. Tako se agencija Leo Burnett Srbija može pohvaliti sa jedinim zlatnim bubnjem u kategoriji Inovativne kampanje i dva srebrna bubnja u kategorijama Integrirane komunikacije i PR za svoj rad New Driving Tests App, a agencija Saatchi&Saatchi Beograd udomiti će dva srebrna bubnja u kategorijama Integrirane komunikacije i PR za svoju kampanju Bitka za bebe.
Istaknut rezultat postigao je Leo Burnett, koji je sa 142 boda zaslužio nagradu za najbolju agencijsku mrežu, dok je agencija Look at Media sa 71 bodom osvojilaGolden Rose nagradu za najbolju agenciju godine, kao i ovogodišnji novitet među nagradama – Tartini nagradu za najuspješniju nezavisnu agenciju godine.
U kategoriji posebnih nagrada, Virtuoso nagrade dodijeljene su u autorima u području najbolje ilustracije (Christian Bircher, Ogilvy&Mather GMBH za rad The Vintage Edition), najbolje fotografije (Ale Burset, BBDO Russia Group za rad Fisherman’s Tales) i najbolje kinematografije (Christos Karamanis, McCann Erickson Atena, za rad The Hand). Zanimljivo je spomeniti i rezultate OffDrum takmičenja: Piran Portorož Poster Award osvojili su Boyko Taskov i Ivan Raykov za rad 20 Years of Drumming, a Boss Drum award osvojio je tim mladih kreativaca iz grupe OMG Agency (Oh My God Agency).
U sklopu festivala mnogo se govorilo i o budućnosti oglašavanja. Zanimljive konstatacije iznio je Jeff Coglhan, direktor engleske tvrtke Matmi, koji smatra da bi Internet stranice trebale biti barem jednako zabavne koliko i televizija, te da se razvijaju novi oblici marketinga sa potencijalno velikim kapacitetima za uspjeh: igračka dinamika odnosno ‘gamification’. Iako se u ovim segmentima faktori poput dosega, interakcije i lojalnosti još uvijek mjere, Colghan smatra kako je potencijal za razvoj velik upravo zato jer će sadržaj, umjesto robovanja uređaju, ovisiti o korisniku. Iako će se digitalne agencije morati prilagoditi metodama medijske potrošnje klijenata, ovakva vrsta povezivanja brenda i potrošača ima mogućnost bitno unaprijediti kvalitetu brendiranih igrica.
Dodatan naglasak tokom festivala stavljen je i na povezivanja procesa oglašavanja i start-upova. Dijalog se u ovom području vodio u raznolikoj grupi: tri predstavnika agencija, dva predstavnika početničkih poduzeća te jedan investitor. Predložena je suradnja između start-upova i agencija kako bi obje strane ostvarile međusobnu korist. Agencije bi u takvoj suradnji imale olakšan pristup novim tehnologijama za oglašivačke kampanje, a start-upovi bi dobili pomoć oko pakiranja, brandiranja i lansiranja svojih proizvoda. Jedan od najzanimljivijih prijedloga došao je od Nira Refuaha, potpredsjednika kreativnog odjela za digitalno komuniciranje u izraelskom McCannu, koji smatra da bi agencije trebale pokrenuti svoje vlastite, unutarnje inkubatore za razvijanje novih ideja.
Više info: http://www.goldendrum.com/ i http://www.piar.si/skoj/