Presuda Suda pravde Europske unije u slučaju Purely Creative

Europska asocijacija reklamnih agencija javlja kako je 18. listopada 2012. godine Sud pravde Europske unije donio odluku u slučaju Purely Creative, tvrtke koja je nudila besplatne ‘strugalice’ putem kojih su potrošači mogli osvojiti nagradu.

Europska asocijacija reklamnih agencija javlja kako je 18. listopada 2012. godine Sud pravde Europske unije donio odluku u slučaju Purely Creative, tvrtke koja je nudila besplatne ‘strugalice’ putem kojih su potrošači mogli osvojiti nagradu. Velik broj pritužbi zaprimljen je jer su potrošači prije isplate nagrade morali nazvati tzv. premium rate number, odnosno broj koji podrazumijeva plaćanje natprosječne cijene razgovora tokom trajanja poziva.

Zbog spomenutog velikog broja pritužbi, Sud pravde je istražio slučaj te donio zaključak kojim se zabranjuju “agresivne metode kojima trgovci potrošačima daju pogrešan dojam da su već osvojili nagradu te kojima inzistiraju da potrošač mora platiti određeni novčani iznos ili snositi ikakve novčane troškove u svrhu podizanja nagrade.” Presuda se odnosi čak i na minimalne troškove (poput kupnje poštanske marke), kao i na troškove koji se ne uplaćuju trgovcu. Nije dozvoljeno ponuditi opciju podizanja nagrade koja će potrošaču predstavljati trošak čak niti onda kada su ponuđene besplatne alternative.

U zaključku, presuda Suda pravde Europske unije donosi veliku promjenu u trgovačkoj praksi: zabranjeno je svako nametanje troška potrošaču prilikom podizanja osvojene nagrade.

Tekst donesene presude možete pronaći na slijedećoj lokaciji: http://curia.europa.eu/jcms/jcms/P_92830/