Rekordna konzumacija medija u Hrvatskoj
Koronavirus je globalno izolirao više od 2 milijarde ljudi, što je dovelo do značajnih implikacija i na konzumaciju medija. Isti rezultati vidljivi su i u Hrvatskoj, a pregled stanja donosi Dentsu.
TV gledanost u vrijeme koronavirusa
Prema podacima koje je objavio AGB Nielsen, kako prenosi Media Marketing, TV gledanost je u periodu proteklih tjedana značajno viša u odnosu na isti period protekle godine, posebice od pojavljivanja prve osobe zaražene korona virusom u Hrvatskoj (24. 2. 2020.) te kontinuirano i dalje bilježi značajan porast. U nedjelju 22. 3. 2020., u vrijeme potresa koji je zadesio Zagreb i okolicu, gledanost televizije je dosegla najveće izmjereno prosječno dnevno vrijeme gledanja po pojedincu od kad je mjerenja TV gledanosti u Hrvatskoj (1. 1. 2003.).
Izvor: AGB Nielsen, Media Marketing
Ono što inače nije uobičajen trend je značajan porast gledanosti od 40 % u prethodnom tjednu (16. 3. – 22. 3. 2020.) na najmlađoj populaciji od 4 do 14 godina u odnosu na tjedan ranije što je posljedica praćenja nastave putem dva TV kanala. No, očituje se i značajan porast gledanosti u tom tjednu u odnosu na prethodni i kod populacije 15 godina do 22 godina (30 %) te 30 godina do 44 godina (20 %).
Posjećenost web-stranica i internet pretrage u kriznom periodu
Uz porast TV gledanosti, jasno je vidljiv porast i u posjećenosti internetskih stranica u posljednjem periodu, gdje je također zabilježeno rekordno korištenje u vidu otvaranja stranica i broju posjeta domaćim web-stranicama.
Izvor: IPSOS Dotmetrics
Samo unazad tjedan dana dogodio se porast od 21 % u posjećenosti web-stranica (page visits) i 25 % u pregledima tih stranica (page views) u odnosu na tjedan ranije. Zanimljivo je primijetiti i veliki porast u posjećenosti u nedjelju 22. 3. 2020., kada se dogodio potres u Zagrebu i okolici, kada su ljudi neusporedivo više posezali za brzim informacijama dostupnima na internetu.
Izvor: IPSOS Dotmetrics
Izvor: IPSOS Dotmetrics
Također, samo ako usporedimo protekli tjedan odnosu na isti period prošle godine, porast u posjećenosti web-stranica (page visits) je čak značajnih 53 % te 45 % u pregledima tih stranica (page views).
Daleko najposjećenije stranice su news postali na kojima se ljudi informiraju o aktualnim događanjima. Protekli tjedan porast posjećenosti news stranica (page visits) je porasla 23 %, a broj pregleda tih stranica (page views) 27 % u odnosu na tjedan ranije.
Ukoliko se osvrnemo na pretrage riječi putem Google tražilice, vidimo jasan i značajan trend porasta pretraga riječi kao što su koronavirus, korona, covid i corona s najvećim rastom u subotu, 21. 3. 2020.
Izvor: Google Trends
No, ono što je također uočljivo je ukoliko dodamo pretraživanje riječi potres, u nedjelju, 22. 3. 2020., te pretrage daleko nadmašuju sve pretrage povezane s koronavirusom u tom periodu.
Izvor: Google Trends
Posljedice koronavirusa i izolacije imat će i trajni učinak na ponašanje potrošača i njihov pristup medijima i informacijama. Što nam donosi budućnost, tek ćemo vidjeti.