Status grupa: Najvažnija je ideja – drugačija, kreativna

Današnji sugovornik u seriji intervjua o HURA-inom projektu Zelena ideja je Zdravko Maršanić, direktor i partner u agenciji Status Grupa Zagreb, koja će u kolovozu ove godjine navršiti 20 godina svog postojanja.

statusgrupa004_peg_221113

Foto: Pixell

Današnji sugovornik u seriji intervjua o HURA-inom projektu Zelena ideja je Zdravko Maršanić, direktor i partner u agenciji Status Grupa Zagreb, koja će u kolovozu ove godjine navršiti 20 godina svog postojanja.

Početak je godine pa je red da Vas prvo pitamo kakva je bila prethodna godina?

Znamo da se uspješnost agencijskog poslovanja  prvenstveno mjeri po financijskim pokazateljima, ali ne manje važni pokazatelji su oni koji govore u kolikoj mjeri je naša usluga bila korisna klijentu, koliko mu je pomogla u ostvarenju njegovih poslovnih ciljeva. U kontekstu oba pokazatelja, poslovna 2013. je bila sasvim dobra godina…

Financijski se ne može mjeriti sa vremenom od prije 5 ili 10 godina, ali možemo biti itekako zadovoljni sa razinom kvalitete koju smo isporučili klijentima. Uz to, dogovorili smo nove, interesantne poslove i za 2014.godinu, a posebno izdvajam projekt brandiranja Karlovačke županije.

Naredna godina je jubilarna za Status Grupu, navršava se 20 godina od njenog osnivanja. Kako je vidite, hoće li to biti po svemu posebna godina za Agenciju?

Iako jubilarna, ne vjerujem da će biti posebna, prije bih rekao da će biti izazovna. Nas troje osnivača: Ljiljana Jurković, Milan Anić-Antić i ja, nakon odlaska iz OZEHA, službeno smo 1.8.1994. započeli s radom u novoosnovanoj  agenciji. Zgodan je to jubilej, ali meni je značajnija činjenica da smo toliko vremena svi troje ostali lojalni agenciji…malo je takvih primjera u našoj struci. Interesantno je da smo već toliko vremena zajedno, skoro cijeli vijek, a zapravo smo potpuno različiti po mnogim stvarima. Ili je možda baš ta činjenica stvorila neku novu vrijednost…

Prvog kolovoza ćemo se prigodno podsjetiti te godišnjice, ali prije i poslije toga sve misli su okrenute kako osigurati što bolju zaposlenost i kako projekte što uspješnije realizirati.

Status Grupa spada među najuglednije hrvatske marketinške agencije. Koje su vaše glavne konkurentske prednosti?

Ljudi čine razliku…to je prevaga u svemu. Da je to tako svjedoči i činjenica da je misao našeg kreativnog direktora Milana “ Ljudi čine razliku„ predložena i prihvaćena kao slogan kod IT tvrtke ECS.

Mislim da smo odlično povezali ljudske karaktere i stručnost pojedinaca u jedan dobar tim. S jedne strane znanje i iskustvo koje se kumuliralo kroz sve ove godine + svježina koja dolazi sa novim mladim stručnjacima i stalna edukacija – to je dobitna kombinacija.

Pokretač svega je uvijek IDEJA, originalna, kreativna, a toga nam u agenciji ne nedostaje. U agenciji još uvijek ima one prave strasti, entuzijazma kod svakog novog projekta…

Što se tiče broja ljudi uvijek nas je bilo stalno zaposleno desetak stručnjaka i kreativaca. Po našoj viziji agencija ne bi trebala biti veća od petnaestak ljudi, jer vam tada neminovno postaje važnija komercijalna, financijska strana posla, od one izvedbene.

Ne zaboravimo da agencijski tim tvore i odabrani vanjski suradnici, koji se pridružuju po potrebi. Tako da je klijentu na raspolaganju uvijek ono najbolje što možemo ponuditi.

Mi Status Grupu najviše prepoznajemo po Microsoftu, kao klijentu. Da li je Microsoft sa WinDays-om i drugim projektima glavni klijent Agencije? S kojim sve klijentima surađujete?

Microsoft Hrvatska je od svog osnutka bio dugi niz godina naš glavni klijent, dobiven na pitchu koji je organizirao Microsoft iz Njemačke 1997. godine.

Kreirano je i realizirano mnoštvo projekata i kampanja, lansirano niz proizvoda . Projekt WinDays, zapravo najveća IT i poslovna konferencija u regiji,  je bila „točka na i“. Odradili smo 11 više nego uspješnih konferencija , a onda je vjerojatno došlo do zasićenja na obje strane…

Ponosni smo što smo zajedno sa tadašnjim Microsoftovim timom postavili koncept i temelje tako uspješnog projekta, između ostalog i osmislili ime WinDays.

Sa Microsoftom smo među prvima počeli koristiti grad Zagreb kao medij, a pamtimo i da smo osmislili i realizirali pressicu, u povodu izlaska Viste, u avionu nad Hrvatskom. Animirani film Expedicija 2002, rađen za uvodni film WinDaysa, bio je te godine uvršten među 10 najboljih svjetskih animiranih filmova.

Sa Microsoftom i dalje surađujemo, ali u manjoj mjeri.

Glavni klijenti su nam Ferrero i Triglav osiguranje te Chromos Svjetlost – tvornica boja i lakova, a odmah iza toga Alpro Hrvatska, sa proizvodima na biljnoj osnovi. U skupinu važnijih klijenata spada i FINA, za koju radimo 2 zaokružena projekta te Kodeks, IT tvrtka iz Zagreba.

Kod suradnje s tim klijentima iznova se pokazuje koliko je bitan partnerski odnos i povjerenje između klijenta i agencije. Ako su i s druge strane stručne osobe, kvalitetni manageri, lako dolazi do poslovne kemije.

Digitalni marketing sve više osvaja industriju oglašavanja, posebno u tehnološkom smislu. Mijenja li se odnos digitalnog marketinga i klasičnog oglašavanja u Status Grupi? Šta preovladava u vašem portfelju?

Digitalni marketing raste velikim koracima, što je očekivano i logično…Međutim važno je napomenuti da digitalni marketing ne isključuje klasični i obrnuto, već se nadopunjuju..

Dobro je i da postoje specijalizirane agencije za uži marketinški segment, ali za efikasan klijentov nastup na tržištu bolje je da agencija pokriva i klasični i digitalni marketing, jer mu može predložiti idealan odnos klasičnog i digitalnog te tako postići pravu sinergiju.

Naši klijenti još uvijek preferiraju klasično oglašavanje, a naš zadatak je da im, na osnovu argumenata i pokazatelja, predlažemo efikasan komunikacijski mix.

Možete li napraviti usporedbu marketinga u socijalističkoj Jugoslaviji i samostalnoj Hrvatskoj?

Moje iskustvo o marketingu u bivšem režimu, odnosno Jugoslaviji je potpuno pozitivno. Radio sam u OZEHA,  tada značajnoj marketinškoj agenciji, koja je bila ustrojena vrlo slično onome što smo gledali u tv seriji MAD MAN.  Izdvojio bih jaki odjel Istraživanja tržišta, koji nam je kroz analizu i ispitivanje tržišta donosio tu neophodnu podlogu za ispravan izbor marketinške i kreativne strategije. Na čelu OZEHA su bili politički podobni ljudi, ali oni nisu sudjelovali u operativi. U tom segmentu ima poveznica sa današnjim vremenom – na čelu državnih poduzeća se postavljaju politički podobni ljudi, bliski strankama na vlasti. Same korupcije i nepotizma je danas više nego prije.

Iako djeluje na prvi pogled nelogično, u prošlom režimu je bilo manje prepreka u kontekstu same struke. Kreativnost je bila na zavidnom nivou, poslovni odnosi sa klijentima odlični, bilo da su bili u Sloveniji, Makedoniji, Srbiji ili BiH.

Danas toliko isticani pojam nelikvidnosti nije tada ni postojao, za plaćanje usluga nije se trebalo moljakati, sve je išlo besprijekorno…

Ovo je samo blic usporedba, jasno je da je današnji marketing, pomognut tehnološkim dostignućima, otišao velikim koracima naprijed.

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

Svakako je dobra ideja, s više aspekata. Vjerujem da je svima već dosta tolike količine negativnog sadržaja, afera, korupcija kojima smo svakodnevno suočeni. Projekt Zelena ideja mi se čini kao neka svojevrsna oaza, sa puno pozitivnih predznaka…počevši od enormnog značenja koje ima ekološka proizvodnja, odnosno društveno odgovorno poslovanje u širem kontekstu pa sve do ideje da se pomogne odabranim lokalnim ekološkim proizvođačima putem besplatnih marketinških usluga, pod okriljem HURA –e…..a sve u cilju da se kod šire javnosti počne podizati svijest o važnosti ekološke proizvodnje, koja ima i gospodarski, ali i izvozni potencijal za Hrvatsku na novim tržištima

I sama forma prijave eko proizvođača, komunikacijski kanali, odabir članova stručnog žirija, metoda odabira projekata – sve to čini lijepu cjelinu.

Da li su to jedini razlozi zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

Sama filozofija društveno odgovornog poslovanja i eko proizvodnje bliska je svjetonazoru čelnih ljudi agencije, zapravo duhu agencije. Sami sebe smo na BalCannes webu, pod profilom agencija, predstavili na sljedeći način: Ekocentrični smo • Čuvamo šume • Ne zagađujemo vode • Štedimo energiju • Smanjujemo otpad • Proizvodimo zdravi marketing • Recikliramo vaše dileme i probleme i pretačemo ih u svježe ideje • Ideje testiramo isključivo na ljudima • Konkurenciju činimo zelenom • Samoodrživo rastemo i razvijamo se od 1993…

Važan razlog priključenja inicijativi HURA -e je i mogućnost promoviranja agencijskih ideja i kreativnih rješenja potencijalnim klijentima.Takvih prilika nema baš često, jer i ono što u posljednje vrijeme kreiramo za klijente nije baš vidljivo široj javnosti. Teško je očekivati i poziv na neki značajniji pitch – tu sudjeluje uži krug agencija, tako da je ovakav projekt prilika našoj agenciji prezentirati se markentiškom tržištu, idejno i kreativno, u pravom svijetlu…

Jeste li već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Ne, nismo imali priliku…najbliže smo se približili ovom miljeu kroz kampanje za Alpro proizvode. Kroz sve ove godine imali smo klijente iz stvarno raznovrsnih područja. Samo u jednom periodu je Status Grupa bila primarno orijentirana na IT tržište, radeći za Microsoft, Compaq, Intel, Cisco, ali to se promijenilo i opet pokrivamo raznorodne proizvode i usluge: prehrambene proizvode, osiguranja, financijske institucije, boje i lakove…

Neće nam biti nikakav problem preusmjeriti se na eko orijentirani projekt. U tržišnom komuniciranju najvažnija je ideja- drugačija, kreativna, a toga nam u agenciji ne nedostaje. Svakako će biti izazovno kreirati za nekoga za koga sa sigurnošću možemo reći da ima kvalitetan proizvod  i da uz našu pomoć može od toga stvoriti brand.

Vjerujete li da marketingom možemo pokrenuti pozitivne promjene u društvu/gospodarstvu?

Nakon internetske revolucije, različite vrste komuniciranja  i informacija putuju svjetlosnom brzinom. Pametno osmišljen marketing, točnije tržišno komuniciranje čime se mi bavimo, ima moćne kanale komuniciranja. U tom kontekstu marketing može osvijestiti i pomoći stvoriti kritičnu masu potrebnu za pozitivne promjene, ali jasno uvjet je istinska i pozitivna podloga…samo ta sinergija dugoročno ima smisla.

Intervju je u cjelosti preuzet s portala Media Marketing