Tko su korisnici najbrže rastućeg entertainment kanala u Hrvatskoj?
TikTok korisnici već su dio tržišta rada ili u njega uskoro ulaze, obožavaju influencere i vole pokazivati svoj društveni status. Tko su korisnici u Hrvatskoj?
Dentsu Creative u Hrvatskoj je početkom 2022. godine pokrenuo TikTok diviziju kroz koju oglašivačima i brandovima nudi usluge kreiranja komunikacijske strategije i kreativnog smjera za TikTok, vođenje TikTok profila, uslugu produkcije sadržaja te naravno, neizostavan dio pokretanja Influencer kampanja na samoj platformi. Vrijednost kroz nativni sadržaj ovdje je najveći izazov, ali ujedno i najzabavniji dio.
Kako bi kreiranje sadržaja bilo relevantno korisnicima TikToka, potrebno je poznavati njihove navike, potrebe i izazove, te biti u mogućnosti potpuno prirodno prenijeti željenu poruku, a istovremeno potaknuti korisnike na akciju.
Tko su TikTok korisnici u Hrvatskoj?
Prema rezultatima dentsu CCS panel istraživanja, ukupno 525 tisuća ljudi u Hrvatskoj, u dobi od 16 do 64 godine, koristi TikTok barem jednom mjesečno. Aplikaciju otprilike podjednako koriste muškarci (51 %) i žene (49 %), a većinu korisnika čine oni u dobi od 16 do 34 godine.
Redoviti korisnici TikToka, oni koji koriste TikTok barem jednom tjedno, čine 14 % hrvatske populacije, odnosno 380 tisuća građana u dobi od 16 do 64 godine, dok prevladavaju oni u dobi od 16 do 24 godine. Svaki treći je stalno zaposlen, a mnogi rade i povremene poslove. Ostale čeka velika životna promjena – prvo zaposlenje. Važno im je smišljati nove ideje i biti kreativni, raditi stvari na svoj način te biti vrlo uspješni; žele da ljudi prepoznaju njihova postignuća.
Najviše vremena provode online, u prosjeku 24 sata tjedno, dok 21 sat provode na internetu putem smartphone-a. Na internetu su najčešće kako bi saznali nove informacije ili pak kako bi saznali nove teme o kojima mogu pričati. Svaki treći smatra da bi bio/la izgubljen/a bez društvenih medija.
TikTok je jedan od najbrže rastućih entertainment kanala. Sve više korisnika, ali i brendova okreće se TikToku, testira komunikaciju i pronalazi smjer za akviziciju novih potencijalnih kupaca. Fokus na korisnost i zabavu kroz video formate, u kombinaciji s vrhunskim algoritmom, TikTok sve češće svrstava u marketinški i komunikacijski mix. Vjerujemo da će se takav trend nastaviti i u budućnosti, tvrdi Mislav Combaj, Head of Social & Influencer Marketing u dentsu Hrvatska.
Uz to, redovni korisnici TikToka spremni su platiti za pristup određenim vrhunskim sadržajima na internetu kao što su e-knjige, članci ili pretplate. Preferiraju gaming i igre u odnosu na druge oblike zabave. Vjerni su brandovima kojima su zadovoljni, ali ujedno očekuju i nagradu za vjernost. Uspoređuju cijene proizvoda, a besplatni uzorci proizvoda prije kupnje nisu na odmet.
Za razliku od ostatka populacije, redoviti TikTok korisnici voljni su potrošiti na luksuzne proizvode kako bi pokazali svoj status te vole dizajnersku odjeću.
Više nego starije generacije vole biti u trendu, troše mnogo novca na kozmetičke proizvode te bi prije kupili onaj proizvod ili uslugu koju zagovara neka poznata ličnost.
Najviše se zanimaju za kuhanje, filmove i glazbu, dok se u odnosu na ostatak populacije više zanimaju za vijesti o poznatim osobama, luksuznim proizvodima te modi.
Vole putovati, jesti u finim restoranima te izrađivati DIY dekoracije. Značajno više od prosjeka uključeni su i u eSports aktivnosti – čak svaki deseti TikTok korisnik!
Iako se radi o manjem udjelu TikTokera, značajno više od prosjeka posjeduju pametne kućne uređaje, kao i električne automobile.
Sve opisane zanimljivosti o TikTok korisnicima i još mnogo zanimljivih podataka analizirani su putem CCS Panel alata marketinške grupe dentsu Croatia.
CCS Panel baziran je na sveobuhvatnom upitniku provedenom na 2000 ispitanika u Hrvatskoj u dobi od 16 do 64 godine. Putem upitnika prikupljeni su različiti podaci o stavovima, navikama i interesima potrošača. CCS Panel razvijen je kao jedan od alata dentsu data labs, istraživačkog tima unutar dentsu grupe koji se bavi analitikom podataka i uslugama baziranim na podacima poput dubinskih istraživanja ciljne skupine, kreiranja persona potrošača, vizualizacije podataka, analize tržišta i ostalih proizvoda.
CCS Panel podaci integrirani su i u dentsu alat za medijsko planiranje i izradu sadržaja te kreativnih rješenja, CCS Planner, što omogućuje agencijama dentsu grupacije Carat, iProspect, dentsu X i Dentsu Creative da poboljšaju efikasnost marketinške komunikacije i bolje upravljaju medijskim i kreativnim procesom za svoje klijente.
Želite li saznati više o specifičnostima različitih ciljnih skupina, njihovim demografskim karakteristikama i navikama te tako obogatiti svoje poslovanje, obratite se na [email protected].