U Europskoj uniji jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP

  • Rezultati istraživanja Deloittea potvrdili su ekonomski značaj oglašavanja u Europskoj uniji.
  • U Hrvatskoj investicije u oglašavanje rastu već drugu godinu zaredom
  • Broj članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje samo je u protekloj godini porastao za 37%

 „Vrijednost oglašavanja“, prvi europski izvještaj čiji je cilj ukazati na ekonomske i društvene doprinose oglašavanja, potvrdio je ključnu ulogu ove industrije na tržištu Europske unije u segmentima BDP-a, tržišta rada i dostupnosti različitih vrsta sadržaja široj populaciji. Da je poželjna investicijska klima prisutna i u hrvatskoj industriji oglašavanja, vidljivo je na temelju porasta broja investicija u oglašavanje, ali i na temelju povećanja broja članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Prema rezultatima izvještaja „Vrijednost oglašavanja“, koji je naručila Svjetska federacija oglašivača i proveo Deloitte, jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP, a iznos uložen u oglašavanje u 2014. godini činio je 4,6% sveukupnog BDP-a Europske unije. Uz BDP, pozitivna korelacija između investicija u oglašavanje i stanja u gospodarstvu vidljiva je i na temelju drugih ekonomskih pokazatelja. Oglašavanje ima važnu ulogu i na tržištu rada, omogućavajući radna mjesta za gotovo šest milijuna stanovnika Europske unije, što čini 2,6% svih radnih mjesta u EU-u. Uz ekonomske čimbenike, doprinos ove industrije vidljiv je i u širem društvenom segmentu s obzirom na to da građanima EU-a daje pristup vijestima, zabavnim sadržajima i komunikacijskim alatima za nisku cijenu ili besplatno.

Stanje na domaćem tržištu potvrđuje značaj ove industrije i njezinu dobru ulagačku perspektivu. Investicije u oglašavanje rastu već drugu godinu zaredom, za 1% u 2014. s obzirom na 2013. te za 3,1% u 2015. s obzirom na 2014. godinu prema HURA-inom Media AdExu. Povrh toga, Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje krajem 2016. zabilježilo je porast broja članica od 37%. Posljednjim povećanjem broja članica HURA-e u udruženje su integrirane upravo agencije koje su dosadašnjim radom i razvojem izrazito doprinijele domaćoj industriji tržišnih komunikacija – Millenium promocija, IM&C, 404, Colić, Laco i partneri, Organizacija, Studio Sonda, I to nije sve!, iZone, Seek&Hit i ENTG. Za 2017. godinu iz HURA-e najavljuju daljnju integraciju istaknutih hrvatskih agencija.

„Rezultati Deloitteovog istraživanja pokazuju ono čemu svjedočimo već posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj. Industrija tržišnih komunikacija bilježi rast, a domaće agencije ne samo da čine važan dio hrvatskog gospodarstva, već im njihov visok stupanj razvoja omogućava i da budu konkurentne pri izlasku i na druga tržišta,“ rekao je Davor Bruketa, predsjednik Uprave HURA-e.

Istraživanje „Vrijednost oglašavanja“ potvrdilo je važnost ove industrije za zapošljavanje, zatim za poticanje konkurentnosti i inovacija, daljnji razvoj kulturnog sektora i za gospodarstvo u cjelini. S obzirom na rezultate istraživanja u kontekstu Europske unije i prema stanju na hrvatskom tržištu, može se očekivati daljnji porast broja investicija u sektor oglašavanja.

Potpuno izvješće Deloittea pročitajte u cijelosti na: http://myapps.loc/hura/istrazivanja/istrazivanje-ekonomski-znacaj-oglasavanja-u-europskoj-uniji/.