Moć marketinga kao snaga za pozitivne promjene – objavljene Globalne smjernice za tvrdnje o okolišu
Objavljene su Globalne smjernice za tvrdnje o okolišu, temeljene na šest načela kojih bi se brendovi i agencije trebali držati kako bi postigli održivije ishode, a doprinos je dala i HURA.
Zajedničkim naporima dionika oglašivačke industrije objavljene su Globalne smjernice za tvrdnje o okolišu. Smjernice je pregledala i podržala i Sustainability radna skupina Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje (EACA) koja je okupila stručnjake za održivost iz cijele Europe, a u čijem radu sudjeluju i predstavnice HURA-e Sanja Petek Mujačić (Hauska&Partner) i Maja Baumschabel (HURA).
“Naša odgovornost kao komunikatora je velika, u prvom redu da pomognemo kompanijama da odgovorno, transparentno i bez preuveličavanja pozitivnih utjecaja komuniciraju angažmane u održivosti, ali i da ih podržimo u nastojanjima promjene svog poslovanja prema održivijem modelu. Naravno, to vrijedi i za nas same, preispitivanje načina na koji naše poslovanje utječe na klimatske promjene kao i angažiranje naših dionika oko tih pitanja. Komunikacija je moćan alat koji može utjecati na ponašanje pojedinaca i organizacija, na promjenu ustaljenih navika i na razumijevanje svih utjecaja. No, kako bi ostvarila svoj cilj, komunikacija treba biti relevantna i angažirajuća, a narativi inspirativni i u prvom redu autentični”, izjavila je Sanja Petek Mujačić, direktorice i predsjednice Uprave konzultantske kuće Hauska&Partner za Hrvatsku i članica Sustainability radne skupine pri EACA-i.
Smjernice su razvijene u kontekstu WFA Planet Pledge, inicijative koja za cilj ima oglašavanje učiniti dijelom rješenja. Inicijativa je pothvat među vodećim tvrtkama oglašivačima koje mogu koristiti moć marketinga kao snagu za pozitivne promjene i interno i s potrošačima koji kupuju njihove proizvode i usluge. Temeljene na šest načela kojih bi se brendovi i agencije trebali držati kako bi postigli održivije ishode, smjernice služe za ojačanje pouzdanog marketinškog okruženja, tako da potrošači mogu vjerovati porukama koje im se prezentiraju dok nastoje uskladiti potrošnju sa svojim vrijednostima.
“Jedan je od HURA-inih vodećih motiva da članicama, tvrtkama i pojedincima kroz edukaciju pomaže da rastu i da se razvijaju. Kako bismo to postigli, timski i kontinuirano radimo na poticanju razgovora o aktualnim temama koje dugoročno želimo pretočiti iz riječi u djela te ostvariti vidljive promjene. Agencije HURA-e kroz ove će smjernice i nadolazeće edukacije u skladu s međunarodnim praksama i svjetskim standardima graditi održivije tržište, a vlastitim dobrim primjerom, nadamo se, uspješno motivirati i druge na pozitivne promjene”, izjavila je Maja Baumschabel, voditeljica projekata HURA-e i članica Sustainability radne skupine pri EACA-i.
Kao nadopuna smjernicama u planu je i izrada alata za e-učenje s ciljem upozoravanja na manipulativno zeleno oglašavanje, odnosno greenwashing te posebni resursi kojima će se oglašivačima omogućiti pristup pravilima specifičnima za njihovo tržište, primjerima i lokalnom regulatornom okruženju. Izradu smjernica zatražilo je Svjetsko udruženje oglašivača (WFA), a na njima je radilo Vijeće za samoregulaciju oglašavanja (ICAS) i Europski savez za standarde u oglašavanju (EASA). Stručnjaci iz Britanskog Tijela za standarde u oglašavanju (ASA) vodili su proces osmišljanja načela, a zatim su reviziju provela tijela za standarde u oglašavanju iz Australije, Brazila, Francuske, Indije, Španjolske, Švedske i SAD-a. Sudjelovao je i VoxComm, globalni predstavnik agencija, čiji je HURA također član.
Tamara Daltroff, direktorica EACA-e i predsjednica VoxComma, o objavljenim je smjernicama izjavila: “Postoji jaz u vjerodostojnosti između oglasa koji promoviraju proizvode općenito i oglasa koji promoviraju održive proizvode. Potonji oglasi stavljeni su u nepravedno nepovoljan položaj jer su od samog početka pod povećalom. Načela koja smo razvili služe kao nezamjenjiv alat industrije za izbjegavanja greenwashinga i ponovno pridobivanje povjerenja potrošača. U ime komunikacijskih agencija u Europi i šire, želim reći da mi je drago mi je što se industrija okuplja oko tako važne teme. Okupljanjem stručnjaka za održivost naših agencija postalo je jasno da oglašivačka industrija ozbiljno shvaća ovu problematiku.”
Smjernice se mogu u cijelosti preuzeti ovdje: Globalne smjernice za tvrdnje o okolišu