Intervju s Davorom Runjom, direktorom agencije Drap

Davor je: dečko, sin, brat, stric, prijatelj, partner, kolega…
Omiljeni brend: Rip Curl
Da ne radim ovo bio bih: dečko, sin, brat, stric, prijatelj, partner, kolega…
U slobodno vrijeme: družim se s dragim osobama, a ponekad i čitam, putujem i surfam
Najveći izazov: miran san
Za 10 godina vidim se: barem 5 godina mlađim

 

Davore, kako biste se ukratko predstavili?

Odrastao sam u velikoj, sretnoj i prilično bučnoj obitelji kao najstariji od troje djece. Diplomirao sam na FER-u u prosincu 1997. i odmah sljedeći dan s kolegama s fakulteta osnovao svoj prvi startup – Playmedia Systems. Namjeravali smo iskoristiti MP3 engine AMP koji je moj kolega Tomislav Uzelac napisao za diplomski rad u komercijalne svrhe. Tomislav i njegov tim su usavršavali AMP tehnologiju, a moj tim je osmišljavao komercijalne aplikacije. Puno smo radili i putovali po cijelom svijetu, a vrhunac je bio partnerstvo s Napsterom gdje sam proveo uzbudljivih i iscrpljujućih godinu dana. Nakon iskustva u Napsteru, vratio sam se u Hrvatsku, prodao svoj udio u tvrtki glavnom partneru i započeo doktorat pod mentorstvom Deana Rosenzweiga. Puno smo radili i putovali po konferencijama, što mi je pružilo priliku raditi u Microsoft Researchu u Redmondu. Rezultat mojeg istraživanja je integriran u .NET pod imenom Task parallel library i danas se nalazi na praktički svakom računalu. Od Microsoft Researcha dobio sam (financijsku) Phoenix & SSCLI nagradu kao jedan od 16 najboljih istraživačkih projekata iz cijelog svijeta kako bi mogao nastaviti svoj rad u Zagrebu. Međutim, nakon povratka u Zagreb i prerane smrti mentora, morao sam se odlučiti želim li nastaviti doktorat na Sveučilištu Humbolt u Berlinu ili nešto drugo. Tada sam s Joškom Oršulićem osnovao Drap.

Drap je zapravo mlada agencija, osnovana 2008. godine?

Drap je mlada agencija, ali ipak izgrađena na bogatom iskustvu koje Joško i ja imamo u radu s internet tehnologijama, ali i na poznavanju ponašanja krajnjih korisnika. Ogroman korak u razvoju Drapa je nastupio kad nam se pridružio Vladimir Karmelić kao account direktor i zapravo smo tek tada postali agencija u pravom smislu te riječi. Kad se uzme u obzir Joškovo i moje iskustvo, ne čudi da smo u četiri godine uspjeli izgraditi odličan razvojni tim. Baza tog tima su dva vrhunska programera, Danijel MIlišić i Ivan Rukavina, koji osim programerskih zaduženja educiraju nove programere i uvode ih u posao. Veliki napredak koji smo napravili u kreativnom i accountskom pogledu ove godine je prije svega rezultat Vladimirovog rada koji je oformio i jak tim community managera.

Koja je bila glavna ideja iza svega tada, kakva su bila vaša očekivanja i želje?

Nije tu bilo nikakve strategije niti poslovnog plana. Kada smo osnovali Drap, nismo niti znali što su to agencije, a kamoli da želimo biti jedna od njih. Zapravo, ne samo da nismo očekivali ništa, nego zapravo nismo niti znali koje su mogućnosti. Nije nešto čime bi se netko hvalio, ali eto tako se dogodilo. Pokušali smo napraviti igricu na Facebooku koja bi nama bila zabavna. Iz toga je nastalo Životinjsko carstvo, a ostalo je nekako došlo samo po sebi, po putu.

A danas, kako gledate na sve? Veseli li vas i inspirira ovaj posao i dalje?

Iskreno, ovaj posao je sve zabavniji. Dobivamo sve više dobrih prilika da pokažemo što znamo i možemo. U tome su veliku ulogu odigrali i festivali i brojne nagrade koje smo dobili na njima. Tržište se također razvija i sve više se traže naše usluge. Situacija je pozitivna u svakom pogledu.

Osvojili ste brojne nagrade na domaćim natjecanjima što znači da struka prepoznaje vaš rad, a odnedavno je agencija Drap primljena i u članstvo strukovnog udruženja HURA-e…

Nisam kompetitivna osoba i ne doživljavam festivale i nagrade kao natjecanja. Jako me veseli kad osvojimo nagradu jer to je znak da i drugi cijene naš rad, a nagrade struke su mi pogotovo drage jer ti ljudi stvarno znaju i razumiju trud koji stoji iza toga. Nagrade osvajaju projekti koji imaju dobru energiju, u kojima uživaju i korisnici i klijenti i na kraju mi. Naša strategija je da ne razmišljamo o nagradama kad smišljamo i radimo neki projekt, to dođe samo od sebe kad se posao radi iz gušta.

Koji su planovi za budućnost?

Prije svega ćemo nastaviti raditi na povećanju kvalitete i kapaciteta – kroz zapošljavanje novih ljudi i ulaganje u postojeće. Namjera nam je stvoriti višak kapaciteta koji ćemo iskoristiti za razvoj vlastitih projekata i vlastitih proizvoda. Iako je kriza uzela svoj danak, živimo u jako uzbudljivom dobu prepunom prilika. Nadam se da ćemo iskoristiti barem neke od njih.