Martina Pavić (BBDO Zagreb): Pobjednička je formula izgraditi takav odnos s klijentima da s povjerenjem odaberu ideje koje imaju ono nešto
Najkreativnije ideje zaslužuju priznanje, a upravo je tome posvećeno i natjecanje IdejaX, čije se nagrade već dugi niz godina dodjeljuju na festivalu Dani komunikacija. Ove je godine značajna titula agencije godine pripala agenciji BBDO Zagreb, a tim smo povodom porazgovarali s Martinom Pavić, kreativnom direktoricom agencije, i pitali je da s nama podjeli svoje dojmove, kako vidi pobjedničku kreativnu formulu i kako izgledaju kreativni procesi u njihovoj agenciji. Odgovore na ova i ostala zanimljiva pitanja pročitajte u nastavku.
Još jednom čestitamo na osvajanju titule agencije godine IdejeX! Jesu li vam se slegnuli dojmovi ili još uživate u slavi?
Ove godine je bilo napeto i neizvjesno do zadnjeg trenutka pa je veselje bilo tim veće. No u našem poslu nema stajanja, neki projekti su se radili već i za vrijeme Dana komunikacija, u pauzama između predavanja.
BBDO-u je ovo već treća titula agencije godine u zadnjih pet godina (2019. – 2024.) i to nam je ne samo potvrda dobrog rada i dodatna motivacija, već i nešto čime se stječe povjerenje klijenata.
Kreativnost je temelj naše industrije, kao i natjecanja IdejaX. Koja je, po vama, pobjednička kreativna formula?
Formula je da formule nema – kad je u pitanju sama kreativnost. No kreativnost mora funkcionirati unutar određenih okvira i zadanih ciljeva. Ono što je zapravo najveći izazov u našem poslu je kako klijentima prodati najbolje – a ne najsigurnije kreativno rješenje. Što se više novaca ulaže u oglašavanje, veći su rizici i manja vjerojatnost da će brand manageri staviti na kocku poslovne rezultate. Tako da bismo mogli reći da je pobjednička formula izgraditi takav odnos s klijentima da s povjerenjem odaberu ideje koje imaju ono nešto – umjesto rađenih po nekom receptu, odnosno formuli.
Kako u vašoj agenciji izgledaju kreativni procesi?
Obično odradimo grupni briefing – kreativa, planeri i accounti. Nakon toga radi svatko sam – uz usputno testiranje ideja s osobom za stolom preko puta ili partnerom za kavu. Ili prvim koga sretneš na hodniku i voljan je slušati. Nakon par dana svi se opet okupimo s idejama i raspravljamo o njima, biraju se one s najviše potencijala i dalje dorađuju. Ovisno o roku taj se proces ponovi još koji put dok ne finaliziramo one ideje s kojima se izlazi pred klijenta.
Svi znamo da se iza kulisa svakog projekta mnogo toga događa – postoje li anegdote koje rado prepričavate?
Ima ih dovoljno za tri knjige, ali čekamo da prođe rok zastare. :)) Obično su snimanja plodno tlo za razne (recimo) zabavne situacije – jer u roku od dan ili dva treba odraditi projekt na kojem radi na desetke ljudi i sve što može poći krivo obično i pođe. Na jednom od zadnjih snimanja za IKEA-u imali smo scenu s konfetima koje ispaljivao stariji gospodin. Pola ih nije radilo, a od onih koje jesu – svaki put je izletjelo nešto drugo! Zlatne, šarene, srčeka… sve je to trebalo iznova čistiti i ponavljati scenu opet i opet i opet… Izgledali smo kao da smo svi s maskenbala stigli. Na snimanju kampanje za krevete pao nam je snijeg pa smo u kadru neplanirano imali bijelu pudlicu u bijelom kaputiću kako šeće po bijelom snijegu. Scenarijem je bila predviđena trava…
Iza vas su brojne nagrade i brojni uspjesi, a sigurni smo da ćete ih nastaviti redati i u budućnosti. Što biste iz pozicije iskusne agencije s mnogo komunikacijskih utakmica u nogama poručili mladim kolegama koji su tek na početku svoga profesionalnog puta?
Ovaj posao nije za one koji lako odustaju. Sve to zvuči zabavno i kreativno i luckasto – ali na svaku dobru ideju koja ugleda svjetlo dana, dolaze na deseci “ubijenih”. Znači traže se otvoreni i kreativni umovi – i debela koža i puno strpljenja i upornosti. Tko može ego ostaviti sa strane i usmjeriti svoju kreativnost, taj će i daleko stići.