Nikola Žinić o osvajanju zlata na BalCannesu: “Od samog početka znali smo da držimo nešto posebno.”

Nakon što je kampanja A Soup to Remember osvojila čak dvije nagrade na natjecanju BalCannes – zlato u kategoriji Food i posebnu nagradu medija Editor’s Pick – agencija Bruketa&Žinić&Grey još je jednom potvrdila status jednog od vodećih kreativaca osvajanjem nagrade agencije godine. Ova kampanja ne samo da je pomaknula granice oglašavanja, već je otvorila i važno društveno-kulturno pitanje očuvanja nematerijalne baštine.
Tim povodom razgovarali smo s Nikolom Žinićem, suosnivačem agencije i kreativnim liderom koji stoji iza niza projekata koji su obilježili regionalnu industriju. Otkrio nam je kako je jedna mala napomena iz briefa prerasla u kampanju koja je osvojila struku, publiku i ostavila trag u kulturi Međimurja. Govorio je i o tome postoji li uopće “tajni recept” za uspjeh te jesu li još tijekom razvoja kampanje naslućivali njezin snažan odjek, a cijeli intervju pročitajte u nastavku.
1. Prije svega, čestitamo na svim nagradama koje ste osvojili na prethodnom BalCannesu s kampanjom A Soup to Remember! Ovom kampanjom osvojili ste ne samo nagrade, već i srca žirija i publike. Kako je nastala ideja?
Ideja je zapravo krenula iz jedne kratke napomene u briefu, želje Marodija da na neki način vrate nešto Međimurju, kraju iz kojeg potječu i u kojem je započela njihova priča. Istodobno, htjeli su promijeniti percepciju potrošača koji često misle da je Marodi talijanski brend, zbog prezimena koje tako zvuči.
Nakon što smo postavili strategiju i krenuli dublje istraživati, otkrili smo da su međimurske popevke zaštićene UNESCO-om kao nematerijalna kulturna baština, ali i da će ta zaštita trajati samo onoliko dugo koliko se uspiju prenositi s generacije na generaciju. Tu smo prepoznali snažan kreativni potencijal.
Ideja je došla od Ive Payera, tadašnjeg kreativnog direktora, koji je predložio da njihov proizvod, tjesteninu u obliku slova, preimenujemo prema nazivima poznatih popevki. Svi smo se odmah zaljubili u tu ideju i krenuli je razrađivati. Svaki član tima dao je svoj doprinos tome da kampanja na kraju izgleda upravo ovako kako izgleda.
Velika zasluga ide naravno i klijentu, koji je nakon šest mjeseci intenzivnog rada uspio pronaći način da ideju i realiziramo. U ovakvim netipičnim projektima ključ je uvijek u sinergiji agencije i klijenta.
2. Ova godina za vas je bila iznimno uspješna, osvojili ste i titulu najbolje agencije godine. Koji je po vama tajni recept za uspjeh agencije?
Ne postoji tajni recept. Uvijek smo gladni dobrih ideja koje rade, ideja o kojima će se pričati i koje pomiču granice klasičnog oglašavanja. Uporni smo i ne odustajemo. Kad vidimo da negdje postoji sjeme ideje, zalijevamo ga sve dok ne naraste. Možda je upravo u tome recept.
3. Osvojili ste i Editors’ Pick, posebno priznanje žirija stručnih novinara, koji su projekt prepoznali kao sjajan doprinos kulturi. Jeste li tijekom rada na kampanji naslućivali da će odjek biti toliko snažan i da će kampanja imati takav utjecaj?
Jesmo. Od samog početka, čim se ideja pojavila, znali smo da držimo nešto posebno. Često se tijekom procesa realizacije dogodi da padne koncentracija i da rezultat na kraju ne bude onoliko snažan koliko bi mogao biti. No kod ovog projekta ostali smo fokusirani do samog kraja kako bismo osigurali da kampanja zasja u punom sjaju.
Znali smo da radimo nešto što će doprinijeti očuvanju popevki i što će ljudi zavoljeti. Kampanja je vrlo brzo bila prihvaćena, a rezultati su postali vidljivi gotovo odmah. Primjerice, Međimurska županija vrlo je brzo odredila datum na koji se obilježava “Dan međimurske popevke”, dana kada su sve škole i vrtići obvezni održati jedan školski sat posvećen međugeneracijskom prenošenju ove tradicije.
Imali smo sjajne partnere: Komunikacijski laboratorij i Zajednicu hrvatskih kulturno-umjetničkih udruga Međimurske županije, koji su nam pomogli da projekt zaživi.

4. UNESCO-ovo priznanje međimurskoj popevki ogroman je kompliment toj tradiciji. Koliko vam je osobno drago što je vaša kampanja barem malo “imala prste” u tom uspjehu?
Lijep je osjećaj znati da smo pomogli da jedna prekrasna tradicija i dalje živi. U ovom užurbanom, često kaotičnom svijetu lako zaboravimo na vrijednosti koje nas okružuju. Zato volimo reći da ova kampanja nije kampanja o tjestenini, nego o ljubavi prema malom kutku svijeta iz kojeg dolazimo.
5. Sezona BalCannesa ponovno je pred nama, što biste savjetovali svima onima koji se uskoro spremaju na pisanje prijava?
Ako nemate dobru ideju, nemojte je prijavljivati. Haha. Mislim da je najvažnije da svaki case jasno odgovara na pitanje: Zašto? Zašto ste to radili, zašto je ideja važna, zašto je relevantna.
6. Što nam pripremate u ovoj sezoni, koje biste svoje projekte voljeli vidjeti na velikoj pozornici Dana komunikacija?
Naša kreativna radionica uvijek skriva poneko iznenađenje. Ambicija nam je da svaki projekt koji prijavimo završi na pozornici ovog divnog festivala. Jedva čekamo!