Nikša Farac (Kraš): Zahvaljujući predanom radu cijelog tima te suradnji s agencijama uspjeli smo obraniti titulu oglašivača godine
Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
IdejaX natjecanje je koje ne nagrađuje samo najbolje kampanje i agencije već priznanje odaje i najboljim oglašivačima. Ove je godine ta prestižna titula pripala Krašu, a tim povodom Nikša Farac, direktor službe za marketing, osvrnuo se na projekte na koje su posebno ponosni, a otkrio nam je i njihovu pobjedničku formulu zahvaljujući kojoj nižu uspjehe iz godine u godinu. Odgovore na sva pitanja pročitajte u nastavku.
Čestitamo još jednom na osvajanju važne titule oglašivača godine na kreativnom natjecanju IdejaX 2024! Ovo vam nije prva titula, obranili ste naslov već drugu godinu zaredom, što je poseban uspjeh. Jesu li vam se slegnuli dojmovi, jeste li očekivali da ćete se i ove godine s festivala vratiti s nizom statua?
Hvala na čestitkama, ova nagrada nam uistinu puno znači jer je ona potvrda naše predanosti, kao i promišljanja te praćenja, ali i nametanja trendova. Kao i u svemu što radimo, pažljivo pratimo potrebe naših potrošača, kao i cjelokupnog tržišta, te ih pretvaramo u inspirativne ideje i zapažene proizvode. Nakon što smo prošle godine osvojili titulu oglašivača godine, znali smo da je neće biti tako lako obraniti, ali zahvaljujući predanom radu cijelog tima te suradnji s agencijama, u tome smo i uspjeli. Drago nam je da je struka prepoznala naš trud drugu godinu zaredom.
Na koje ste projekte, koji su pridonijeli ovom uspjehu tijekom protekle dvije godine, posebno ponosni?
U protekle dvije godine najveći je naglasak bio na redizajnu, koji je predstavio ‘točku na i’ proizvodima koji se već godinama nalaze na tržištu, nastojeći tako dobiti zaokruženu priču i putem novog dizajna potvrditi svevremensku kvalitetu proizvoda. Redizajnom našeg hero branda Dorine željeli smo istaknuti čitavu lepezu njezinih okusa, ali zadržati poveznicu s tradicijom Kraša i čokolade. Glavni motiv dizajna i čokolade je trokut, koji je i prije bio dio vizuala starih Kraševih ambalaža za čokolade. Osim zlata na prošlogodišnjim Danima komunikacija, ali i nagrade Red Dot u kategoriji Brands & Communication design, Dorina bilježi i odlične prodajne rezultate, što nam je dodatna potvrda uspješnosti projekta.
Uz Dorinu, nagradama za redizajn u protekle su se dvije godine okrunili i Bajadera, Ki-Ki, Moto, Napolitanke te Frondi koji se ove godine iz Rovinja vratio s čak dva zlata. Posebno nas veseli kampanja za Frondi jer je riječ o novom brandu na hrvatskom tržištu. Bio je izazov istaknuti se među velikom konkurencijom u kategoriji vafla te se pozicionirati kao omiljeni prutić u tako kratkom vremenu, no u tome smo uspjeli.
Kreativnost je temelj komunikacijske industrije, kao i natjecanja IdejaX. Koja je, po vama, pobjednička formula kada govorimo o uspjehu u komunikacijskoj/kreativnoj branši?
Sinergija, ali i kvalitetna suradnja s kreativnim i medijskim agencijama ključna je za uspješnu realizaciju svake kampanje. Naravno, sve kreće od briefa klijenta – što kvalitetnija priprema projektnog zadatka to kreativci dobivaju bolji uvid u ciljeve koje želimo postići određenom kampanjom. Nije nužno da je kampanja svaki put out of the box, ključno je pronaći koncept koji će odgovoriti na sve ciljeve koje moramo ostvariti. Tu bih naveo primjer Frondija, gdje smo jednostavnom, a upečatljivom kampanjom, u vrlo kratkom periodu uspjeli ostvariti snažan brand awareness i tako ostvariti iznadprosječne prodajne rezultate i pozicionirati brand kao moderan i prepoznatljiv. Ipak, smatram da nije dovoljno imati samo upečatljivu kampanju – velik dio ovog uspjeha leži upravo u trudu i zalaganju svih uključenih kolega i partnera.
Koja je tajna dobre sinergije i kvalitetnih kreativnih procesa radu s kreativnom agencijom? Svi znamo da se iza kulisa svakog projekta mnogo toga događa – postoje li anegdote koje rado prepričavate?
I agenciju i klijente čine prije svega ljudi. Od toga trebamo krenuti kad govorimo o radu agencija i našem odnosu s njima. Dobri međusobni odnosi temelj su za što bolje rezultate projekta. Važni su agilnost i brza reakcija s obje strane, a tu bih izdvojio uspješnu kampanju Dorina Čvarak s kojim smo pokazali da možemo brzo reagirati i ispuniti želje potrošača. Naime, nakon što je reakcija pratitelja na društvenim mrežama na objavu prvog travnja o ovom proizvodu premašila razmjere šale, odlučili smo Dorinu Čvarak proizvesti u limitiranim količinama te tako ispuniti želju potrošača zadnjeg dana travnja. Naši su nas potrošači oduševili interesom koji su pokazali. Doslovno su stajali u redovima, a cijela količina rasprodana je u rekordnih 45 minuta. Kampanja se razvijala na dnevnoj razini jer nismo imali previše vremena i bilo je potrebno reagirati u trenu.
Rebranding klasičnih pakiranja na primjeru Bajadere: struka je rekla svoje i uručila vam zlato na IdejiX. A nas zanima koliko je zahtjevno upustiti se u ovakav kreativni i strateški proces. Koja vam je važna tržišna saznanja omogućio?
Bajadera je brand koji simbolizira sam Kraš. Imajući na umu njezinu prepoznatljivost i reputaciju među potrošačima, redizajnu i kampanji pristupili smo s posebnom pažnjom. Zadržavajući kvalitetu okusa, Bajaderu približavamo i novim generacijama, sa željom da i oni otkriju koliko je neodgodivo dobra. Poruka kampanje je ono što Bajadera uistinu jest – užitak na koji ne treba čekati.
Redizajnu smo pristupili s poštovanjem kakvo brand s takvom tradicijom i značajem zaslužuje. Redizajn je suptilan kako bi proizvod zadržao svoju prepoznatljivost i poznate elemente, dok neke elemente ipak pročišćuje radi modernijeg i pristupačnijeg dojma. I baš nam je zato za redizajn Bajadere posebno drago jer je struka prepoznala da nije nužno uvijek napraviti revoluciju dizajna kako bi bio nagrađen. I evolucija samog pakiranja može napraviti veliki pomak.
Imate li već zanimljivih projekata isplaniranih za budućnost? Čeka li nas nešto što još od vas nismo vidjeli?
Konditorski sektor vrlo je dinamičan, usudio bih se reći i jedan od najkonkurentnijih u prehrambenoj industriji. To zahtijeva stalnu kreativnost, no nudi i ogroman prostor za inspiraciju.
Današnja vremena znatno utječu na kupovne navike i ponašanje samih potrošača, a mi moramo imati spreman odgovor na sve. Više nije samo bitno prodati proizvod, već pronaći načine kako se dugoročno povezati s našim potrošačima.
Naš je plan nastaviti raditi, svakodnevno tražeći inspiraciju u malim stvarima da bismo potrošačima mogli ponuditi nove kvalitetne proizvode u primamljivim ambalažama te kampanje koje im na pozitivan način privlače pažnju.
Zato nas nastavite pratiti jer pripremamo razna slatka iznenađenja, pa se nadam da se i iduće godine vidimo na pozornici u Rovinju.