Razgovarali smo s Franom Mubrinom i Matkom Buntićem iz 404 agencije

Ponosni osvajači prošlogodišnje Young Lions nagrade otkrivaju svoje zanimljive avanture i naučene mudrosti s Cannes festivala, a uz to otkrivaju i koja je prava hrana mladih lavova.

1. Pozdrav, mladi lavovi! Čestitamo još jednom na prošlogodišnjem uspjehu u Cyber kategoriji Young Lions nagrade. Što ste htjeli prikazati kampanjom “Zeleni otisak”? Koja vam je bila ideja vodilja?

Vodeći se trendom, korporacije i pojedinci svakodnevno promoviraju sebe kao ekološki osviještene, ali u konačnici zapravo rijetki od njih ostave veći trag od likea, sharea ili komentara. Naša ideje “Zeleni otisak” je bila realizirana kao donacijska kampanja koja ne “napada” korisnika oglasima već koristi trenutak u kojem korisnik koristi ekološki i brz način plaćanja pomoću bilo kojeg uređaja s implementiranom TOUCH ID tehnologijom. U partnerstvu s bankom korisniku se omogućujemo da svaku svoju kupovinu potvrdi i zaključi digitalnim “Zelenim otiskom” za što banka donira jednu kunu organizaciji.

2.Natjecanje Young Lions Croatia odlična je prilika za mlade profesionalce željne dokazivanja. Kako ste vi zadovoljni sa svojim nastupom? Što vam se najviše svidjelo? Što biste poručili svojim potencijalnim nasljednicima Young Lions nagrade?

Za vrijeme natjecanja uživali smo u svakom trenutku i dobro se zabavili. U razvoju ideje pokušali smo biti što više slobodniji i opušteniji te smo guštali raditi puna 24 sata. Za sve mlađe kreativce ovo je super iskustvo i ako imate priliku, prijavite se i ove godine na natjecanja jer iskustvo je odlično i zaista je vrijedno ne spavanja za vrijeme natjecanja.

3. Grand Prix nagrada na Young Lions Croatia natjecanju podrazumijeva sudjelovanje na Cannes Lions festivalu. Cannes Lions agencijski je ekvivalent Oscara za filmsku industriju, Emmyja za televizijsku industriju ili Grammyja za glazbenu industriju. Otići tamo i predstavljati Hrvatsku, bok uz bok svjetskim kreativcima i profesionalcima mora da je bio genijalan osjećaj. Opišite nam svoj dolazak u Cannes.

Izlaskom iz aviona jako brzo smo uhvatili Cannes vibru. Dolaskom do akreditacija okinuli smo 200 fotografija. Do početka natjecanja dobili smo ljetnu boju. Na natjecanju smo pomislili 10 puta da ćemo osvojiti zlato i pojeli organizatoru sve fine kolače. Po završetku natjecanja otišli smo na party, a nakon proglašenja uživali smo kao najsretniji gubitnici.

4. Nakon što ste se već malo privikli na famozni Cannes, prošetali plažom (možda i okupali), provjerili kako diše noćni život ili se samo zavalili u hotelski krevet, brzo ste sigurno prešli na ono zbog čega ste i došli. Što je podrazumijevala Cyber kategorija Cannes Young Lions natjecanja? Koji je bio zadatak?

Cyber kategorija obuhvaća sve što se može realizirati u kontekstu ili u doticaju s digitalnim. Kreativno područje cybera je jako široko, a zanimljivo je da se nadovezuje na većinu stvari koje su nam svima jako relevantne i prisne i upravo u njemu ima puno prostora za dobru komunikaciju.

Zadatak natjecanja bio postavljen od strane (RED) udruženja kojeg su osnovali 2006. godine Bono i Bobby Shriver kako bi iskoristili moć ljudi i tvrtki da zajedno pomognu u borbi protiv AIDS-a. Zadatak natjecanja je bio vezan uz proces web kupnje nekog (RED) proizvoda, a cilj je bio da se osmisli originalan način na koji će korisniku u trenutku kupnje prikazati kolika je stvarna humanitarna vrijednost za svaki kupljeni (RED) proizvod.

5. Nakon prvotnog entuzijazma, kao što to inače i biva, dolaze i prvi izazovi. Što vam je bio najveći izazov na Cannesu? Što je bio najveći izazov u vašoj kategoriji?

Vremena na ovakvim natjecanjima nikad dosta, ali najveći izazov je bilo kako napraviti ideju za jako usko definirano područje.

6. Festival je nažalost završio. Upoznali ste mnoge profesionalce, razmijenili vizitke i vizije, naučili puno toga od ostalih kandidata. Osjećate laganu nelagodu što je divna avantura gotova, ali osjećate i iznimnu motiviranost što se vraćate doma s morem novih ideja. Koje tajne ste ponijeli sa sobom iz Cannesa, a žarko ih želite podijeliti s vašim kolegama i mladima koji mogu postati budući kreativni stručnjaci?

Glavna poruka festival koju smo ponijeli sa sobom bila je da su upravo različitosti te koje nas obogaćuju te da je sukladno tome iznimno bitno da ostanemo slobodni i svoji u kreativnom izričaju.

7. Vratili ste se doma. Sutradan se vraćate na svoj posao u 404. Puštate si pjesme koje ste čuli u Cannesu, pregledavate galerije i sa smiješkom na licu tonete u san. Alarm vas budi iz divnog sna u kojem ste osvojili Grand Prix na Cannesu. Teška, ali odlučna srca krećete prema agenciji i nakon sat-dva rješavanja gorućih problema, shvaćate da ste se već privikli na stari radni tempo. Opišite svoj radni tempo, svoje radno mjesto i navedite nešto u čemu najviše uživate svaki radni dan.

Za nas oglašivačka industrija nudi puno izazova na kojima se da dobro izbrusiti kreativne vještine, često je brza i nepredvidljiva i to je jedna od stvari koja nas svakodnevno motivira. Ne volimo kratke rokove, ali volimo da nam svaki dan donese neki novi izazov u kojem nismo u comfort zoni. Osim klijentskih zadataka, kad se uhvati vremena volimo se posvetiti razvoju vlastitih dizajn projekata i druženju s ostalim kolegama.