Brendovi i solidarnost u doba krize

U vremenima kao što su ova kad se borimo s neprijateljem kojeg ne vidimo, ali o čijim žrtvama čitamo, čije žrtve nemaju ime i prezime, već direktno postaju dio statistike, promjenjive nagore iz dana u dan – savršeno je normalno podleći strahu od egzistencijalne krize.

Ako je ikad postojalo bolje vrijeme za brendove i ljude koji rade iza tih brendova da demonstriraju solidarnost sa svojim potrošačima – zar nije to baš – ovo vrijeme? Ako ne oni – opet, tko onda? Ali ne kroz kozmetičke zahvate poput razdvajanja olimpijskih krugova, Mastercard krugova ili McDonald’s lukova, nego kroz zaista aktivno svrshishodno pomaganje onim ugroženima i onima koji će tek biti ugroženi. Na blogu digitalne agencije Mediacor možete pratiti koji hrvatski brendovi pokazuju solidarnost sa zajednicom u kojoj žive.

Tržište zadnjih dana pokazuje da se sve više brendova prebacuje iz modela razmišljanja “Koliko ću novaca zaraditi?” u “Kako ZAISTA mogu pomoći?”. Iz “Što ljudi žele sad?” u “Što je ljudima sad ZAISTA potrebno?”. Marketingaši počinju razmišljati o tome na koji način se mogu prilagoditi neminovnim promjenama i biti od veće koristi društvu u cjelini.

Jer na kraja dana, i brendovi i agencije… imaju odgovornost prema krajnjem potrošaču. Prema čovjeku koji kupuje baš taj proizvod za koji nije znao da mu treba i koji kupuje novcem koji nema ili koji uskoro neće imati. Stoga svi trebamo koristiti ovo vrijeme za kreativnost koja diferencira, kao trajnu vrijednost i podsjetnik na vremena koja smo preživjeli. Iako je sadašnja situacija strašna, nije bezizlazna.

Svaki brend i ljudi iza njega može učiniti neko konkretno, opipljivo dobro. Ovo je vrijeme kad trebamo razmišljati o humanoj zajednici i na koji način se brendovi za koje radimo uklapaju u nju. Doba je emocija, ali i doba razuma jer ćemo sljedećih 2, 3 mjeseca biti zatvoreni u svoja 4 zida u kojima ćemo reevaluirati ne samo odnose u svojoj obitelji već i odnose s vanjskim svijetom.

Ovisno o tome kako će se situacija s COVID-19 pandemijom dalje razvijati, trebamo početi razmišljati o ulozi koju će brendovi imati u budućnosti. Jer budućnost koja nas sve čeka je posve drugačija od one koju smo očekivali. Neki brendovi će morati potražiti nove vrijednosti, ponovno se izgraditi, reevaluirati svoju ulogu u društvu. Nagrade za one koji to uspiju učiniti biti će nemjerljive od strane potrošača. Razmišljajmo na način kako da se prilagodimo neminovnim promjenama i kako da budemo od veće koristi društvu u cjelini.