MarTech – upotreba tehnologije u marketingu, što se krije u pozadini?

MarTech – brzorastuće područje u marketingu mogu demistificirati samo stručnjaci – digitalna agencija Isobar, nagrađivana globalna agencija i dio grupacije Dentsu, od 2019. godine posluje i u Hrvatskoj te nudi usluge savjetovanja, optimizacije i implementacije alata i tehnologija u marketinške svrhe.

U posljednje vrijeme svjedoci smo sve veće upotrebe složenice MarTech. Kao da stoji iza svakog projekta, no o čemu se u biti ovdje radi? Marketing i tehnologija već su dugo savršen spoj, bilo da se radi o osnovnim alatima za ispunjenje ciljeva kao što su Ad server ili naprednijima poput Data management platforme, tehnologija je svugdje oko nas. Sjecište tehnologije i marketinga predstavlja točku koja najbolje opisuje MarTech.

MarTech predstavlja budućnost koja je stigla već danas, a bila je ovdje i puno prije, samo u drugom obliku. Današnji marketing nezamisliv je bez segmentiranja, analize kretanja korisnika i dinamičke optimizacije ROI-a. Zahvaljujući MarTech alatima korak smo bliže apsolutnom ostvarenju ciljeva svake kampanje. Digitalna agencija Isobar savjetuje stotine oglašivača diljem svijeta (te odnedavno i u Hrvatskoj) oko odabira, implementacije i upotrebe tih alata.

Osnovne MarTech tehnike:

  1. programmatic – zahvaljujući podacima možemo doseći ciljnu skupinu
  2. automatizacija marketinga – automatizirano slanje e-maila ili automatizirani remarketing idealni su za pridobivanje pažnje korisnika
  3. analitika – svi rezultati na jednom mjestu u stvarnom vremenu neprocjenjiv su alat za uspješnu realizaciju projekta.

Upravljanje sadržajem na portalima i društvenim mrežama nezaobilazan je dio alata koje svakodnevno koristimo kako bismo dosegli korisnike i približili im svoj brend. Zahvaljujući CRM (Customer Relationship Management) sustavu omogućeno je sačuvati kapital i poslovanje, odnosno spriječiti trošenje resursa na nerelevantna područja.

Kroz MarTech je vidljiva promjena tradicionalnog pristupa marketingu. Oslanjanje na tehnologiju, a ne samo na rad osobe, omogućava rezultate koji dosada nisu bili mogući.

  1. povećana brzina rada – više radnji u istom trenutku
  2. jedinstveno iskustvo za korisnika
  3. bolja personalizacija sadržaja za korisnike – personalizirani oglasi u stvarnom vremenu, izbor između nekoliko mogućnosti i sl.

MarTech napreduje iz dana u dan, a pitanje s kojim se poslovanje svakodnevno susreće  je – kako znati što mi točno treba? Najbitnije je znati kako će tehnologija raditi u okruženju kojem smo je namijenili i kako će to utjecati na krajne korisnike odnosno njihov “customer journey”? Koga sve želimo doseći, putem kojih kanala, koje proizvode ponuditi i kako se snaći u obilju informacija, sve su to pitanja koja čekaju na odgovor voditelja poslovanja.

“Zadatak Isobara jest razumjeti potrebe kompanija te na temelju toga ispravno primjeniti MarTech alate da bi korisnicima olakšali život i automatizirali procese te na taj način smanjili potrebu za utroškom radnih sati. Kada govorimo o smanjenoj potrebi za radnim satima, uvijek se uz to pitanje veže i strah od smanjenja broja zaposlenika. Je li moguće da će do toga doći? Odgovor je kratak i jasan, da. No s druge strane MarTech je i prilika zaposlenima da razviju svoje vještine, nauče kako koristiti uvid u poslovanje koje tehnologija omogućava, kako zadržati korisnike i na kraju unaprijediti sebe kao nezamjenjivi dio poslovanja – te time kreirati nova, donedavno nepostojeća radna mjesta”, rekao nam je Duško Tubić iz agencije Isobar Hrvatska.

Neke od prednosti su upravo brzo povlačenje podataka, poboljšanje komunikacije, kako same brzine, tako i transparentnosti i kreiranje relevatnog sadržaja.

Prihvaćanje tehnologije ne događa se preko noći. To je dugotrajan proces koji treba prepoznati i u skladu s njim odgovarajuće djelovati. Zahvaljujući tome moguće je unaprijediti vlastito poslovanje i preuzeti kontrolu nad procesima.