Oglašavanje budućnosti: Što pokreće tržište vrijedno gotovo bilijun dolara?
Prema najnovijem izvješću dentsu Global Ad Spend Forecasts, oglašivačka potrošnja na globalnoj razini u 2025. godini porast će za 4,9 %, dosegnuvši ukupno 992 milijarde američkih dolara, unatoč smanjenim gospodarskim prognozama.
Iako je tempo rasta nešto niži u odnosu na 2024. godinu (6,7 %), koju su obilježili Olimpijske igre u Parizu i predsjednički izbori u SAD-u, rast i dalje nadmašuje globalni gospodarski rast za 2,1 postotni bod.*
Digitalno oglašavanje i dalje prednjači – očekuje se rast od 7,9 %, što bi značilo ukupnu potrošnju od 678,7 milijardi dolara i udio od 68,4 % u ukupnom oglašivačkom tržištu. Predviđa se da će do 2027. čak 78,1 % ukupne potrošnje na oglašavanje biti vođeno algoritmima, što potvrđuje trajni trend oglašavanja temeljenog na podacima.
Regija EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika) bilježi predviđeni rast oglašivačke potrošnje od 4,5 % u 2025. godini, čime bi ukupna ulaganja dosegnula 200,7 milijardi dolara, što čini 20,2 % udjela u globalnoj potrošnji. Unutar regije, Ujedinjeno Kraljevstvo prednjači s najvišom stopom rasta od 6,9 %.
Među ključnim medijskim trendovima u 2025. godini ističe se snažan rast ulaganja u retail medije, koji će zabilježiti povećanje od 13,9 %, dok će društvene mreže porasti za 9,2 %. Programmatic oglašavanje također nastavlja s pozitivnim trendom, s predviđenim rastom od 8,4 %, a oglašavanje na pretraživačima bilježi porast od 8,3 %, pod utjecajem rastuće važnosti konverzacijskog AI-ja, pretraživanja na društvenim mrežama poput TIkToka i glasovnog pretraživanja.
U fokusu je i ubrzani rast oglašavanja na streaming platformama poput Netflixa. Connected TV oglašavanje raste po stopi od 10,9 %, dok s druge strane, ukupna potrošnja na televizijsko oglašavanje, uključujući klasično emitiranje, pada za 1,8 %, što ukazuje na značajnu promjenu u ponašanju publike i preferencijama oglašivača.
Out-of-home (OOH) oglašavanje također bilježi rast – ukupno 2,7 %. Unutar tog segmenta, tradicionalni OOH nastavlja s umjerenim, ali stabilnim rastom od 2 %, dok digitalni OOH (DOOH) bilježi znatno dinamičniji rast od 4,2 %, potvrđujući sve veći utjecaj digitalizacije u fizičkom prostoru.
Kad je riječ o sektorima koji predvode rast, telekomunikacije su na prvom mjestu s porastom od 8,3 %, potaknute širenjem 5G mreža, povećanom potražnjom za brzim internetom i konzumacijom digitalnog sadržaja. Na drugom mjestu je sektor kozmetike i osobne njege, koji raste za 7,3 %, zahvaljujući sve većem interesu potrošača za proizvode za njegu kože, održivost, prirodne sastojke i fokus na osobnu dobrobit.
Andreja Jakšić, Planning Director u dentsu Croatia izjavila je:
U 2026 očekujemo daljnji nastavak rasta tržišta od oko 7%, pri čemu će najviše ulaganja doći iz sektora maloprodaje i hrane. Veći rast u idućoj godini očekujemo u kategoriji pića zbog nadolazećeg Svjetskog prvenstva u muškom nogometu. Gledajući s medijske strane, tržište se približava vrijednosti ulaganja od 250 milijuna eura. Očekujemo daljnji nastavak ulaganja u televizijsko i digitalno oglašavanje, te nešto manji rast u outdoor i radio oglašavanju. Printu, pogotovo kod dnevnog tiska, pada čitanost i naklada, no u zadnjih par godina vidimo rast nišnih magazina i vjerujemo da će se taj trend zadržati.