Rebranding Spana dolazi s vizualnim identitetom koji nikada ne spava
Agencija Bruketa&Žinić&Grey osmislila je brand strategiju, vizualni identitet i komunikacijsku strategiju Spana.
Vodeća hrvatska IT kompanija Span, specijalizirana za pružanje naprednih tehnoloških rješenja predstavila je novu brand strategiju, vizualni identitet i komunikacijsku strategiju sa željom da pokažu spremnost na prilagodbu suvremenim izazovima. Ovaj iskorak označava važnu prekretnicu u razvoju tvrtke koja na tržištu posluje više od 30 godina, dodatno naglašavajući njihovu posvećenost korisnicima i tržišnoj relevantnosti.
Rebranding kompanije Span proveden je kao odgovor na potrebe tržišta i interne ambicije daljnjeg rasta i internacionalizacije. Odluka o redefiniranju vizualnog identiteta, slogana i ukupne komunikacijske arhitekture nije bila samo estetska, već duboko strateška – usmjerena na jačanje tržišne pozicije Spana kao multi-specijalista s fokusom na tri strateška područja: Cyber security, Cloud i AI.
Polazišta za izradu brand strategije
Analiza tržišnog okruženja i trendova
IT sektor karakterizira izrazita dinamika, ubrzana digitalna transformacija i rastuća važnost povjerenja, sigurnosti i brzine implementacije rješenja. Ključni kupci (CIO, CTO, CISO) sve više sudjeluju u oblikovanju poslovnih strategija, a od IT partnera očekuju integraciju inovacija, proaktivnu podršku i transparentnost. Na temelju radionica s managementom identificirane su tri dominantne tenzije korisnika:
- Sigurnost: potreba za pouzdanim, futureproof rješenjima
- Brzina: očekivanje brze reakcije i prilagodbe
- Konkurentnost: zahtjev za relevantnim, naprednim i isplativim rješenjima
Pozicioniranje branda
Kao što je prethodno napomenuto, Span zauzima poziciju “multi-specijalista”, s fokusom na ekspertizu u tri strateška područja (Cloud, Cybersecurity, AI). Diferencijacija se temelji na kombinaciji tehničke izvrsnosti i ljudskog faktora, odnosno autentične brige za korisnika.
Brand strategija
Temeljne vrijednosti i atributi branda
Brand arhitektura Spana počiva na tri stupa vrijednosti:
- Ispred vremena: kontinuirano istraživanje inovacija i anticipacija trendova radi unapređenja IT imovine korisnika.
- Brižnost: apsolutna posvećenost svim ciljanim skupinama (korisnici, dobavljači, zaposlenici, partneri, društvo u cjelini) izražena kroz stručnost, odgovornost i osjećaj dužnosti.
- Iskrenost i transparentnost: otvorena, jasna i dosljedna komunikacija, što gradi dugoročno povjerenje.
Atributi koji proizlaze iz ovih vrijednosti uključuju: stručnost, kompetentnost, prilagodljivost, i ljudskost.
Brand obećanje i manifest
Obećanje branda (“brand promise”) artikulirano je kroz slogan „We get IT!“, čime se prenosi poruka da Span razumije izazove suvremenog digitalnog doba i ima kapacitete brzo i pouzdano odgovoriti na njih. Manifest branda stavlja naglasak na partnerski odnos, integritet i proaktivnost – Span je partner koji omogućuje klijentima stabilno poslovanje bez kompromisa između sigurnosti, brzine i konkurentnosti.
Vizualni identitet
Novi vizualni identitet razvijen je kako bi reflektirao strateške smjernice branda i osigurao konzistentnost kroz sve dodirne točke. Ključni element je Priority Star – dinamička infografika koja u realnom vremenu prikazuje zahtjeve za podrškom i sigurnosna upozorenja, simbolizirajući 24/7 prisutnost i operativnu agilnost Spana. Vizualni identitet nadopunjuje novi logotip, modernizirana tipografija i paleta boja koje simboliziraju tehnološku sofisticiranost i otvorenost.
Komunikacijska strategija
Strateški ciljevi komunikacije
- Konzistentost: implementacija jedinstvenih vizualnih i verbalnih standarda u svim komunikacijskim kanalima
- Diferencijacija: jasno komunicirati specijalističku ekspertizu i ljudski faktor kao glavne razlike u odnosu na konkurenciju
- Povećanje prepoznatljivosti: osigurati da ciljane skupine percipiraju Span kao lidera u Cloud, Cybersecurity i AI domenama
- Izgradnja povjerenja: kroz transparentnu, iskrenu i edukativnu komunikaciju graditi dugoročne odnose s korisnicima i partnerima
Ključne poruke i hijerarhija značenja
Komunikacijska strategija strukturirana je kroz tri razine:
- Top-line poruke: rješavanje temeljnih tenzija korisnika – “Uz Span ne morate birati između sigurnosti, brzine i konkurentnosti.”
- Sub-line poruke: naglašavanje stručnosti tima, iskustva (30+ godina, 850+ stručnjaka), broja uspješno riješenih incidenata (1.000.000+) i referenci globalnih klijenata.
- Detaljna argumentacija: tehničke specifikacije usluga, primjeri best practice implementacija, studije slučaja i RTB (reasons to believe).
Kanali i alati
- Interna komunikacija: edukacija zaposlenika o novoj brand arhitekturi i komunikacijskim standardima
- Eksterna komunikacija: web, društvene mreže, PR, B2B prezentacije, stručni eventi, whitepapers
- Vizualna dosljednost: primjena novog identiteta u svim materijalima, od web stranice do prodajne dokumentacije
Očekivani učinci i KPI-jevi
- Povećanje brand awarenessa u ciljanim segmentima (mjereno kroz tracking studije i share of voice)
- Rast preferencije branda kod enterprise korisnika (NPS, consideration rate).
- Unapređenje percepcije diferencijacije u odnosu na konkurenciju (brand tracking)
- Konzistentnost vizualne i verbalne komunikacije (audit svih touchpointa, interna evaluacija)
Zaključak
Strateški pristup rebrandingu Spana temelji se na dubinskoj analizi tržišnih potreba, jasnoj definiciji diferencijacijskih elemenata i implementaciji integrirane komunikacijske arhitekture. Ovakav pristup omogućuje održivo jačanje tržišne pozicije, povećanje lojalnosti korisnika i stvaranje dugoročne vrijednosti za sve dionike.
PROJEKTNI TIM:
Kreativni direktor: Davor Bruketa
Direktorica projekta: Roberta Kranjec
Brand strategija: Karlo Stojčević
Umjetnički direktor: Petar Popović (glavni dizajner), Davor Bruketa, Ivana Momčilović
UX/UI: David Asael
Voditeljica projekta: Karla Šalić
SPAN:
Brand and Communications Manager: Iva Repač
Marketing Communications Manager: Andrea Blažičević
Digital Production Team Leader: Ivan Granić
Senior Marketing Specialist: Borna Šimić
IT Project Coordinator: Nikolina Vidović