Rebranding Spana dolazi s vizualnim identitetom koji nikada ne spava

Agencija Bruketa&Žinić&Grey osmislila je brand strategiju, vizualni identitet i komunikacijsku strategiju Spana.

Vodeća hrvatska IT kompanija Span, specijalizirana za pružanje naprednih tehnoloških rješenja predstavila je novu brand strategiju, vizualni identitet i komunikacijsku strategiju sa željom da pokažu spremnost na prilagodbu suvremenim izazovima. Ovaj iskorak označava važnu prekretnicu u razvoju tvrtke koja na tržištu posluje više od 30 godina, dodatno naglašavajući njihovu posvećenost korisnicima i tržišnoj relevantnosti.

Rebranding kompanije Span proveden je kao odgovor na potrebe tržišta i interne ambicije daljnjeg rasta i internacionalizacije. Odluka o redefiniranju vizualnog identiteta, slogana i ukupne komunikacijske arhitekture nije bila samo estetska, već duboko strateška – usmjerena na jačanje tržišne pozicije Spana kao multi-specijalista s fokusom na tri strateška područja: Cyber security, Cloud i AI.

Polazišta za izradu brand strategije

Analiza tržišnog okruženja i trendova

IT sektor karakterizira izrazita dinamika, ubrzana digitalna transformacija i rastuća važnost povjerenja, sigurnosti i brzine implementacije rješenja. Ključni kupci (CIO, CTO, CISO) sve više sudjeluju u oblikovanju poslovnih strategija, a od IT partnera očekuju integraciju inovacija, proaktivnu podršku i transparentnost. Na temelju radionica s managementom identificirane su tri dominantne tenzije korisnika:

  • Sigurnost: potreba za pouzdanim, futureproof rješenjima
  • Brzina: očekivanje brze reakcije i prilagodbe
  • Konkurentnost: zahtjev za relevantnim, naprednim i isplativim rješenjima

Pozicioniranje branda

Kao što je prethodno napomenuto, Span zauzima poziciju “multi-specijalista”, s fokusom na ekspertizu u tri strateška područja (Cloud, Cybersecurity, AI). Diferencijacija se temelji na kombinaciji tehničke izvrsnosti i ljudskog faktora, odnosno autentične brige za korisnika.

Brand strategija

Temeljne vrijednosti i atributi branda

Brand arhitektura Spana počiva na tri stupa vrijednosti:

  • Ispred vremena: kontinuirano istraživanje inovacija i anticipacija trendova radi unapređenja IT imovine korisnika.
  • Brižnost: apsolutna posvećenost svim ciljanim skupinama (korisnici, dobavljači, zaposlenici, partneri, društvo u cjelini) izražena kroz stručnost, odgovornost i osjećaj dužnosti.
  • Iskrenost i transparentnost: otvorena, jasna i dosljedna komunikacija, što gradi dugoročno povjerenje.

Atributi koji proizlaze iz ovih vrijednosti uključuju: stručnost, kompetentnost, prilagodljivost, i ljudskost.

Brand obećanje i manifest

Obećanje branda (“brand promise”) artikulirano je kroz slogan „We get IT!“, čime se prenosi poruka da Span razumije izazove suvremenog digitalnog doba i ima kapacitete brzo i pouzdano odgovoriti na njih. Manifest branda stavlja naglasak na partnerski odnos, integritet i proaktivnost – Span je partner koji omogućuje klijentima stabilno poslovanje bez kompromisa između sigurnosti, brzine i konkurentnosti.

Vizualni identitet

Novi vizualni identitet razvijen je kako bi reflektirao strateške smjernice branda i osigurao konzistentnost kroz sve dodirne točke. Ključni element je Priority Star – dinamička infografika koja u realnom vremenu prikazuje zahtjeve za podrškom i sigurnosna upozorenja, simbolizirajući 24/7 prisutnost i operativnu agilnost Spana. Vizualni identitet nadopunjuje novi logotip, modernizirana tipografija i paleta boja koje simboliziraju tehnološku sofisticiranost i otvorenost.

 Komunikacijska strategija

Strateški ciljevi komunikacije

  • Konzistentost: implementacija jedinstvenih vizualnih i verbalnih standarda u svim komunikacijskim kanalima
  • Diferencijacija: jasno komunicirati specijalističku ekspertizu i ljudski faktor kao glavne razlike u odnosu na konkurenciju
  • Povećanje prepoznatljivosti: osigurati da ciljane skupine percipiraju Span kao lidera u Cloud, Cybersecurity i AI domenama
  • Izgradnja povjerenja: kroz transparentnu, iskrenu i edukativnu komunikaciju graditi dugoročne odnose s korisnicima i partnerima

Ključne poruke i hijerarhija značenja

Komunikacijska strategija strukturirana je kroz tri razine:

  • Top-line poruke: rješavanje temeljnih tenzija korisnika – “Uz Span ne morate birati između sigurnosti, brzine i konkurentnosti.”
  • Sub-line poruke: naglašavanje stručnosti tima, iskustva (30+ godina, 850+ stručnjaka), broja uspješno riješenih incidenata (1.000.000+) i referenci globalnih klijenata.
  • Detaljna argumentacija: tehničke specifikacije usluga, primjeri best practice implementacija, studije slučaja i RTB (reasons to believe).

Kanali i alati

  • Interna komunikacija: edukacija zaposlenika o novoj brand arhitekturi i komunikacijskim standardima
  • Eksterna komunikacija: web, društvene mreže, PR, B2B prezentacije, stručni eventi, whitepapers
  • Vizualna dosljednost: primjena novog identiteta u svim materijalima, od web stranice do prodajne dokumentacije

 Očekivani učinci i KPI-jevi

  • Povećanje brand awarenessa u ciljanim segmentima (mjereno kroz tracking studije i share of voice)
  • Rast preferencije branda kod enterprise korisnika (NPS, consideration rate).
  • Unapređenje percepcije diferencijacije u odnosu na konkurenciju (brand tracking)
  • Konzistentnost vizualne i verbalne komunikacije (audit svih touchpointa, interna evaluacija)

Zaključak

Strateški pristup rebrandingu Spana temelji se na dubinskoj analizi tržišnih potreba, jasnoj definiciji diferencijacijskih elemenata i implementaciji integrirane komunikacijske arhitekture. Ovakav pristup omogućuje održivo jačanje tržišne pozicije, povećanje lojalnosti korisnika i stvaranje dugoročne vrijednosti za sve dionike.

PROJEKTNI TIM:

Kreativni direktor: Davor Bruketa

Direktorica projekta: Roberta Kranjec

Brand strategija: Karlo Stojčević

Umjetnički direktor: Petar Popović (glavni dizajner), Davor Bruketa, Ivana Momčilović

UX/UI: David Asael

Voditeljica projekta: Karla Šalić

SPAN:

Brand and Communications Manager: Iva Repač

Marketing Communications Manager: Andrea Blažičević

Digital Production Team Leader: Ivan Granić

Senior Marketing Specialist: Borna Šimić

IT Project Coordinator: Nikolina Vidović