Intervju sa Zdravkom Maršanićem, suosnivačem agencije Status Grupa

Zdravko je: ime koje se odlično slaže s prezimenom Maršanić
Omiljeni brend: Status Grupa
U slobodno vrijeme: nemam slobodnog vremena
Najveći izazov: boriti se protiv vjetrenjača
Za 10 godina vidim se: 120 mjeseci iskusniji i mudriji

 

Ukratko o vama…

U prave marketinške vode skrenuo sam sredinom osamdesetih, zaposlivši se u tada  prestižnoj agenciji OZEHA koja je tada slijedila svjetske trendove i podsjećala na ono što danas gledamo u seriji Mad Man. Tu sam prošao sve bitne poslove, počevši od pripravnika, fizikalca, nosača kave, dizača telefona i uspio dogurati do koncepcionera. Za nešto više trebalo je biti politički podoban. Iz tog perioda pamtim da sam vodivši kampanju za slovenskog klijenta  Lesnu dobio 2 Zlatne ideje na tada još jugoslavenskom festivalu tržišnih komunikacija u Portorožu.

Dio političara to doba u staroj Jugoslaviji naziva mračno doba socijalizma i komunizma.  Iz moje perspektive rekao bih  da je tada  bilo više svijetla i pozitivnog ozračja u svim segmentima  nego danas. U samostalnoj Hrvatskoj uslijedio je novi početak pa s dvoje partnera, Ljiljanom Jurković i Milanom Anić-Antićem osnivam Status Grupu. Kratko vrijeme bili smo i suvlasnici agencije Studio marketing J.W. Thompson, ali smo se kasnije posvetili vlastitoj agenciji. Danas su mi afiniteti više okrenuti internetu i interaktivnim medijima.

Da postoji neki vremeplov i da se mogu vratiti na početke karijere ne bih ništa mijenjao, možda bih jedino od početaka angažirao kakvu solidnu PR agenciju da kontinuirano radi na imageu agencije. Neostvarena želja mi je objaviti na jednom mjestu sve odbijene projekte i ideje agencije za koje klijenti nisu imali sluha ili hrabrosti da ih odobre.

Kako biste opisali vašu agenciju, po čemu je posebna?

Teško ju je opisati, bilo bi lakše doživjeti ju. Osnovana je 1995. godine i od prvog trenutka nas troje partnera imali smo viziju agencije koja će imati desetak do maksimalno petnaestak ljudi, pomno odabranih, koje vežu slični afiniteti. Doživljavamo se prvenstveno kao kreativna agencija koja se vrlo lako, ovisno o potrebi projekta, povezuje s  brojnim partnerskim tvrtkama i pojedincima  i u stanju je riješiti i realizirati svaki marketinški zadatak.

Najvažnija nam je originalna ideja od koje sve počinje. Potencijalnim klijentima govorimo, a tako u početku i postupamo, da su prijedlozi i ideje kod nas besplatni. Ukoliko im se ne sviđaju naše ideje i prijedlozi, nemaju nikakvu obavezu prema nama. Praksa je pokazala da su najslabiji rezultati suradnje s klijentom bili u klasičnom odnosu Naručilac – Agencija, a najbolji kad nastupamo  kao partneri u projektu, sa istim, zajedničkim ciljem – postići maksimalne komunikacijske ciljeve uz opipljive prodajne rezultate.

Status Grupa se kroz godine profilirala i kao event agencija, niz godina smo osmišljavali i realizirali Microsoft WinDays konferenciju, a najsvježiji projekt koji smo organizirali je Festival vode HA_DVA_O u Rovinju za naručioca Europapress holding iz svibnja ove godine. Dio agencije pod nazivom StatusD posvetio se digitalnim komunikacijskim kanalima. Od značajnijih poslova trenutačno smo najviše zaokupljeni suradnjom s Triglav osiguranjem, Ferrerom, Alpro Hrvatska, Chromos-Svjetlosti te projektima za Hrvatsku poštu i Microsoft Hrvatska.

Na koji način komunicirate vaša postignuća prema klijentima?

Ne komuniciramo ništa smišljeno, takva nam je filozofija. Iako, u praksi se pokazuje korisnim što neke agencije angažiraju PR timove da ih promoviraju u medijima.

Mi u agenciji prvenstveno se bavimo time da klijentu rješavamo problem na što efikasniji način. Vjerujemo da će nas naći svi oni koji trebaju baš naš pristup i koji će za nas doznati praćenjem naših radova na festivalima i još više preporukom naših postojećih klijenata. Ne tražimo klijente pod svaku cijenu, vjerujemo da će klijenti potražiti nas. Do sada se to pokazalo kao ispravan put  i držimo se te filozofije.

Hoće li BalCannes izložba tome pridonijeti, planirate li sudjelovati?

Projekt BalCannes mi je vrlo simpačan, tim više što kreće od našeg strukovnog udruženja HURA-e. Termin i mjesto okupljanja na Weekend Media Festivalu ne mogu biti bolji. Weekend je idealno mjesto za BalCannes izložbu jer tamo već tradicionalno hrli najveći broj medijskih i marketinških stručnjaka te klijenata iz Hrvatske i okolnih država. Planiramo sudjelovati, a nadam se da ćemo uloviti vremena i prijaviti radove pošto se to uvijek sprema u zadnji čas budući da je poštovanje rokova za projekte klijenta uvijek prioritet.

Što mislite o ideji pokretanja regionalnog kreativnog festivala?

Odlična ideja, mislim da je sazrela u pravi čas. Regionalni festival daje širinu, predstavljaš se drugima, a istovremeno imaš uvid što drugi rade, prava interakcija. Ideja ima lijepe šanse da zaživi i iz razloga što su ove države u regiji kroz povijest bile upućene jedna na drugu, bile su dio zajedničke države skoro pedeset godina. Na kraju krajeva, kao u puno stvari u životu, važno je pokrenuti i realizirati ovakve projekte i ako se dobro naprave, imaš šansu stvoriti tradiciju. Vjerujem da će HURA uspjeti.

Nakon više od 20 godina u ovom poslu, koji savjet biste dali početnicima u industriji?

Nakon skoro trideset godina u marketinškim vodama, evo kratke poruke za sve one koji se misle ozbiljno baviti tržišnim komuniciranjem:

To je lijep, ali ne i jednostavan posao, ne radi se od 8 do 16 sati kao u knjižnici ili gruntovnici. Uz postojeći talent treba mnogo raditi na sebi, usvajati nova znanja i vještine puno više i brže nego prije desetak i više godina. Ukoliko uz znanje postoji i strast i ljubav prema poslu koji se odabere, uspjeh ne bi trebao izostati. Jako je bitno i da si osoba pronađe poticajnu sredinu i da se stvori kemija u poslovnom okruženju, tada posao postaje i zadovoljstvo. Jasno, trebat će i malo sreće, ali iskusni ljudi kažu da sreću treba izazvati.