Dunja Delić (Konzum): Dobro posložen tim najbolji je kreator out-of-the-box ideja koje su često i pobjedničke

Iznimno sam ponosna na svoj tim, koji se s ovogodišnjih Dana komunikacija vratio s čak nekoliko nagrada. Veliko je to priznanje našem radu, kreativnosti, ali i trudu koji zajednički ulažemo u cijeli proces koji je potreban za stvaranje kampanja koje su, evo, i stručnjaci izdvojili kao neke od najboljih na DK2024.

Dani komunikacija iz godine u godinu istinska su proslava najkvalitetnijih projekata komunikacijske industrije, a ovogodišnje dodjele nagrada za Konzum su bile prava proslava. Tim smo povodom razgovarali s Dunjom Delić, direktoricom Sektora marketinga Konzuma te članicom Uprave MultiPlusCarda, o kreativnosti, efikasnosti, kao i pozitivnom učinku velikih brendova na društvo. Njezine odgovore pročitajte u nastavku.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Vaše je iskustvo na ovogodišnjim Danima komunikacija bilo obilježeno uspjehom na strukovnim natjecanjima. Osvojili ste niz nagrada na natjecanjima MIXX, IdejaX, ali i zlatni Effie u kategoriji Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor), a na ovom ste natjecanju bili i u ulozi predsjednice žirija. Što ova priznanja znače za Konzum, ali i za Vas osobno?

Još bih jednom istaknula kako sam počašćena ulogom predsjednice ovogodišnje postave Effie žirija te hvala svim kolegama i kolegicama članovima žirija na njihovom doprinosu u evaluaciji pristiglih projekata. Za mene je ovo bilo jedinstveno i vrijedno iskustvo, a vjerujem i za ostale članove žirija. Ujedno, iznimno sam ponosna na svoj tim, koji se s ovogodišnjih Dana komunikacija vratio s čak nekoliko nagrada. Veliko je to priznanje našem radu, kreativnosti, ali i trudu koji zajednički ulažemo u cijeli proces koji je potreban za stvaranje kampanja koje su, evo, i stručnjaci izdvojili kao neke od najboljih na DK2024. Iako smo ovaj uspjeh već prigodno obilježili interno, koristim priliku kako bih i ovim putem zahvalila svojem marketinškom timu te im još jednom čestitala. Veliko je zadovoljstvo raditi s takvom ekipom. 😊

Ima li veću težinu za Konzum kao brend to što ste zlato osvojili upravo u kategoriji Pozitivne promjene? Koliko smo kao brendovi i tržište općenito dobri u poticanju pozitivnih promjena?

Možemo se složiti kako smo kao društvo postali osviješteni o važnosti stvaranja i promicanja pozitivnih promjena, što se, naravno, reflektira na brendove i kompanije. To je dobar znak jer svatko od nas može već malim koracima doprinijeti stvaranju većih promjena. Poslovni subjekti, naravno, tu igraju veliku ulogu s obzirom na veličinu zajednica na koje utječu. Stoga kompanije poput Konzuma, u smislu veličine, itekako moraju biti dijelom pozitivnih promjena, ali ih ujedno i stvarati te poticati, što mi u Konzumu i činimo. Nositelji smo brojnih inicijativa kojima želimo doprinijeti poboljšanju životnih uvjeta u lokalnim zajednicama u kojima poslujemo, potaknuti na brigu o vlastitom zdravlju, biti velika podrška domaćim proizvođačima i velikom broju domaćih sportaša, utjecati na brigu o okolišu te potaknuti ostale da nam se pridruže u stvaranju promjena. Stoga smo iznimno ponosni na našu kampanju Mali veliki talenti, koja je imala plemeniti cilj – pomoći malim talentima da postanu veliki, odnosno školama diljem Hrvatske u nabavci potrebne opreme. Drago nam je što smo ovim community projektom ostvarili veliki uspjeh, ne samo u broju škola i kupaca koji su se pridružili inicijativi, već i zlatnim Effijem.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Iz perspektive predsjednice žirija, što možete reći o ovogodišnjim prijavljenim projektima? Primjećujete li određene trendove i pomake na tržištu?

S obzirom na to da se letvica kreativnosti iz godine u godinu podiže još više, bilo je za očekivati da će stići veliki broj kvalitetnih i inovativnih projekata. U ozbiljnoj konkurenciji u finale je na kraju ušlo njih sedamnaest, dok su u izboru najboljih projekata presudili detalji. Projekti su mahom namijenjeni mlađim generacijama pa je bilo zanimljivo gledati različite kutove iz kojih se pristupa mladima, nove ambalaže, načine komunikacije, odnosno sasvim nove ideje. Sve je više kvalitetnih projekata kojima se potiču pozitivne promjene, što je za svaku pohvalu.

Imate li savjet za buduće prijavitelje – kako postići savršenu kombinaciju kreativnosti i efikasnosti?

Budite svoji! Zvuči već banalno i možda otrcano, ali to je zaista najjednostavniji recept za uspjeh. Kad znate tko ste, komu se obraćate i što želite postići, proces od začetne ideje do konačnog proizvoda (kampanje) jednostavniji je i brži. Naravno, za uspjeh je potrebna i sinergija vašeg tima koji je pokretač i realizator vizije i misije brenda, odnosno kompanije. Iz iskustva znam da je dobro posložen tim ujedno i najbolji kreator out-of-the-box ideja koje su često one pobjedničke.

Vjerujemo da tijekom cijele godine marljivo radite na projektima koji će se, između ostaloga, zasigurno materijalizirati i kao nagrade na DK2025. 😊 Koji vam je vaš projekt u posljednje vrijeme najdraži?

Teško je izdvojiti baš jednog favorita s obzirom na to da tijekom godine radimo na više projekata, a svakom pristupamo s jednakim entuzijazmom i intenzitetom. No, kako u ovom slučaju trebam izdvojiti ipak jedan, to bi bila kampanja Jedna manje, koju smo predstavili prije nekoliko godina, a baš nedavno je dodatno osvježili. Kampanja ima snažnu poruku, a njome želimo potaknuti svoje kupce na korištenje ekotorbi za kupnju, odnosno smanjiti korištenje jednokratnih vrećica koje nerijetko završe odbačene upravo u prirodi. Sustavan pristup zaštiti okoliša ugrađen je u naše poslovne procese na svim razinama, a kampanjom poput ove izravno se doprinosi promjeni kupovnih navika. Drago nam je što su kupci prepoznali vrijednost inicijative jer je u Konzumovim prodavaonicama u prošloj godini, u odnosu na 2021. kada smo je prvotno predstavili, kupljeno 40 posto više višekratnih vrećica, a istodobno je za 30 posto smanjena prodaja jednokratnih vrećica. Uzimajući u obzir prosječan vijek trajanja jednokratnih vrećica koje mogu završiti odbačene negdje u okolišu, na ovaj se način dao značajan doprinos ukupnom smanjenju plastičnog otpada.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Osim kupaca, inicijativu je prepoznala i stručna zajednica te smo 2022. nagrađeni srebrnom IdejomX, a prošle godine i brončanim BalCannesom. Ranije sam se osvrnula na ulogu brendova i kompanija u stvaranju pozitivnih promjena, a upravo je Jedna manje sjajan primjer. Već tradicionalno, Konzum je podrška domaćem sportu i sportašima koji su često glavni akteri naših kampanja. Najsvježiji je primjer novi program vjernosti koji smo pokrenuli ususret Europskom prvenstvu u nogometu, a čije je zaštitno lice nitko drugi nego kapetan hrvatske nogometne reprezentacije Luka Modrić, na što smo u Konzumu posebno ponosni. U svibnju smo predstavili novo izdanje MultiPlusCard aplikacije, a u pripremi je još mnogo projekata koje ćemo uskoro predstaviti javnosti. Kao što ste i sami spomenuli, naš marketinški tim marljivo radi te se veselimo novim idejama i kreativnim rješenjima.