Antonija Lončar, ENT: Inovacija nije samo novi izum ili patent, to je kontinuirano unaprjeđivanje i poboljšavanje

Živimo u uzbudljivom vremenu jer tehnologija nam omogućava drugačije modele rada i interakcije s vanjskim i internim dionicima. S druge strane to je, u određenoj mjeri, izazovno i podrazumijeva stalno praćenje trendova i razvoj kompetencija, poručila je direktorica marketinga, komunikacija i društveno odgovornog poslovanja ENT-a.

U dinamičnom svijetu tehnologije i komunikacija, brend nije samo vizual – on je odraz identiteta, vrijednosti i smjera kompanije. Povodom velikog jubileja, 75 godina postojanja, Ericsson Nikola Tesla predstavio je novi vizualni identitet koji ne samo da odražava njihovu povijest, već ambiciozno gleda prema budućnosti. O tome kako se ta transformacija odrazila na poslovanje, što ENT danas znači, te kako tehnologija i kreativnost oblikuju suvremene komunikacije, razgovarali smo s Antonijom Lončar, direktoricom marketinga, komunikacija i društveno odgovornog poslovanja, a više odgovora pronađite u nastavku.

Prošle godine obilježili ste velikih 75 godina Ericsson Nikola Tesle, čestitamo! Tu važnu obljetnicu obilježili ste i predstavljanjem novog vizualnog identiteta – kako se vizualna prekretnica odražava na poslovanje u cjelini te što ona za vas predstavlja?

U dugogodišnjem uspješnom poslovanju Ericssona Nikole Tesle nekoliko je ključnih događaja koji su označili početak jedne nove faze u životu kompanije. Implementacija ENT brenda zasigurno je jedna od njih.

Zapravo, radi se o prirodnoj, strateški promišljenoj odluci s ciljem daljnjeg pozicioniranja kompanije, naših proizvoda i rješenja ne samo lokalno i regionalno nego i na globalnoj razini.

Poznati smo po profesionalnosti, pouzdanosti i visokoj kvaliteti isporuka, kako u segmentu usluga razvoja softvera koje radimo za Ericsson, a koja se implementiraju u mrežama operatora diljem svijeta, tako i u području vlastitih ICT rješenja za digitalizaciju javnih usluga i servisa te odabranih industrijskih segmenata. Tijekom godina izgradili jedan od najjačih razvojno-istraživačkih centara u regiji – ne samo po veličini, nego i po raznolikosti tehnologija i kompetencijama naših stručnjaka. Znamo reći da nema tehnologije u kojoj ne radimo.

Taj zaista veliki inovativni potencijal i intelektualni kapacitet koji imamo, kao i naše iskustvo i respektabilne reference želimo dodatno snažiti i kapitalizirati. Novi vizualni identitet omogućuje nam da naša vlastita rješenja plasiramo globalno, pod brendom Ericssona Nikole Tesle. Također, ova promjena dio je šire transformacije koju kao pridružena članica Ericssonove globalne organizacije provodimo već neko vrijeme, kako bismo dodatno unaprijedili sustave upravljanja i povećali učinkovitost.

Možete li nam ispričati kojom ste se vizijom i poslovnim principima vodili pri radu na novom vizualnom identitetu? Kako izgleda proces brendiranja unutar tehnološke kompanije i koji su najvažniji segmenti na koje ste se usredotočili?

Vodili smo računa o osmišljavanja svih brend elemenata jer, kao što znamo, snažni, autentični brend je puno više od logotipa ili slogana. Bio je to timski projekt u punom smislu te riječi. Od strateških radionica s Upravom, Izvršnim poslovodstvom i Nadzornim odborom kompanije, internih kreativnih radionica do komunikacijskih stručnjaka…

Prvo smo nastojali dobro odrediti esenciju brenda i u njoj objediniti sve temeljne karakteristike poslovanja kompanije, vrijednosti koje njegujemo, ono za što se zalažemo… Kada pogledamo povijest naše kompanije, vidimo da smo oduvijek bili odvažni i ustrajni na putu inovativnosti i izvrsnosti.

A inovacija nije isključivo novi izum ili patent, to je kontinuirano unaprjeđivanje i poboljšavanje koje donosi nove vrijednosti, koristi, kvalitetu bilo da se radi o proizvodu, procesu, usluzi… Izvrsnost, ustrajnost, sposobnost da inoviramo, želja da svojim radom doprinosimo gradnji naprednog društva, jesu naše odlike i danas i naša aspiracija za budućnost. Dio našeg DNK je i naziv kompanije, odnosno činjenica da kompanija u svom nazivu nosi imena dva velikana – Nikole Tesle, znanstvenika svjetskog glasa te Larsa Magnusa Ericssona, vrhunskog poduzetnika. Obojica su svojom ostavštinom, svaki na svoj način, osvijetlila put budućim generacijama. Imati ovakav naziv velika je čast, ali i obaveza da u svemu što radimo, u svakoj našoj interakciji kako s kupcima i partnerima tako i interno budemo dosljedni u promociji inovacija i poduzetništva. Sve navedeno objedinili smo našoj brend priči iz koje je generiran logotip i slogan te svi vizualni i komunikacijski elementi i materijali. Razvijen je brend book, primarne i sekundarne aplikacije, napravljen redizajn internih i vanjskih web stranica, organizirana dva velika eventa – eksterni za kupce, partnere, medije i ostale dionike s kojima surađujemo te dvodnevni event za zaposlenike cijele ENT Grupe. Izrađeno je mnoštvo multimedije među kojom bih posebno izdvojila video o povijesti kompanije te image video… Napravljen je rebranding unutarnjih i vanjskih obilježja na lokaciji središnjice kompanije, a u tijeku je i na lokacijama naših ureda.

Novi je zaštitni znak kompanije akronim ENT – uz koji stoji slogan Enlightening New Technologies. Je li on znak zaokreta i početka nove ere ENT-a ili ima korijene još u samim počecima poslovanja?

Naš novi logotip, akronim ENT, u prvom je redu skraćenica punog naziva kompanije. Kroz središnji dio zaštitnog znaka provlači se zraka svjetlosti koja predstavlja onih nekoliko ključnih riječi esencije brenda – izvrsnost, inovativnost… Slogan ima korijene u našem poslovanju, a s obzirom na to da je dio cjelokupnog novog vizualnog identiteta, simbolizira našu viziju kompanije… On je poruka da je svjetlo izvrsnosti dio našeg nasljeđa i zalog održive budućnosti.

Osim novog vizualnog identiteta, je li došlo i do promjena unutar same kompanije? Je li rebranding bio i prilika za redefiniranje drugih segmenata – poput internih procesa, timske kulture ili poslovanja generalno?

Kao što sam u uvodu rekla, poslovanje pod ENT brendom omogućava nam dodatni tržišni iskorak kad se radi o vlastitim ICT proizvodima i rješenjima. To je dio definiranih strateških odrednica za naredno razdoblje u cilju dugoročnog i održivog razvoja kompanije. Kad govorimo o internim procesima, njih kontinuirano prilagođavamo… to je u našem sektoru iznimno važno jer su tehnološke promjene sve brže pa je za održanje konkurentnosti kao i interne angažiranosti nužna agilnost i kontinuirana prilagodba.

Umjetna inteligencija bit će jedna od glavnih tema ovogodišnjih Dana komunikacija, čak će nas posjetiti i prva humanoidna robotica. Kako kao kompanija koja se bavi naprednim tehnologijama gledate na sve veći utjecaj umjetne inteligencije u svakodnevnom životu i poslovanju? Na koje načine u svom sektoru donosite inovacije na hrvatsko tržište?

Umjetna inteligencija (AI) za ENT nije prolazni trend, već strateško područje u koje sustavno ulažemo – kroz razvoj tehnologije, ali i kroz osnaživanje znanja i kompetencija naših stručnjaka. Kao kompanija koja se bavi razvojem naprednih tehnoloških rješenja, prepoznajemo ogroman potencijal umjetne inteligencije u transformaciji industrije, društva, ali i svakodnevnog načina rada.

Naše AI inicijative obuhvaćaju širok spektar primjena – od prediktivne analitike i preventivne dijagnostike do analize sentimenta, optičkog prepoznavanja znakova, inteligentnih sustava za podršku odlučivanju i mnogih drugih. AI već godinama primjenjujemo u projektima iz telekomunikacija, zdravstva, prijevoza, javne uprave i šire, čime aktivno doprinosimo digitalnoj transformaciji društva.

Razvoj AI-ja odvija se iznimnom brzinom, a generativna umjetna inteligencija donosi brojne nove mogućnosti, ali i izazove. U ENT-u koristimo provjerena rješenja koja zadovoljavaju visoke sigurnosne i pravne standarde, a istovremeno razvijamo i vlastita rješenja kroz interne inicijative poput AI Hackathona. Time ne samo da povećavamo učinkovitost već i jačamo znanje te inovacijski potencijal naših timova.

Danas sve više stručnjaka govori o spoju kreativnosti i tehnoloških inovacija kao novom smjeru u brendiranju, poput ovogodišnjeg predavača Johana Ronnestama, koji će nam se pridružiti na Danima komunikacija. Što za Vas, posebice u aspektu tehnološke kompanije, znači kreativnost u komunikacijama? Kako generalno promatrate korporativne komunikacije u današnje vrijeme?

Kreativnost u komunikacijama, posebno u kontekstu tehnološke, te u našem slučaju B2B, kompanije, predstavlja ključni element za diferencijaciju i inovaciju. Kreativnost u komunikacijama također podrazumijeva korištenje inovativnih pristupa i suvremenih tehnologija. Digitalne platforme i društvene mreže pružaju brojne mogućnosti za kreativno izražavanje i direktnu komunikaciju s korisnicima kao i za prikupljanje povratnih informacija koje mogu pomoći u daljnjem razvoju proizvoda i usluga. Spoj kreativnosti i tehnologije zasigurno pridonosi ne samo privlačenju pažnje, nego i angažmanu ciljne javnosti na dubljoj razini. Korporativne komunikacije danas… živimo u uzbudljivom vremenu jer tehnologija nam omogućava drugačije modele rada i interakcije s vanjskim i internim dionicima. S druge strane to je, u određenoj mjeri, izazovno i podrazumijeva stalno praćenje trendova i razvoj kompetencija. Kao i u gotovo svakom drugom području, i u korporativnim komunikacijama, ključ uspjeha je u stalnim prilagodbama, razvoju znanja, motivaciji da sve što se radi bude na najvišoj razini profesionalnosti, a u slučaju komunikacija i da bude autentično, kreativno i inspirativno.

Mnoge će komunikacijske aspekte istražiti i jedanaesti Dani komunikacija, koji će se održati od 15. do 18. svibnja. Koje se sadržaje (uključujući i strane predavače i domaće rasprave) veselite poslušati, možda se i uključiti u raspravu?

Radujem se Danima komunikacija i svemu što su organizatori pripremili… Ovo je sjajna prilika za razmjenu znanja, ideja i inspiraciju. Posebno me intrigiraju teme povezane s tehnologijom; veselim se poslušati Karen Nelson-Field, Johana Ronnestama, panel-rasprave na aktualne i zanimljive teme iz područja marketinga.