Gea Kariž (Mastercard): Ulaganje u znanje i digitalizaciju jedino je dugoročno ulaganje u društvo
Voditeljica marketinga u Mastercardu otkrila nam je što stoji iza novog Mastercardova projekta Uplift, kako podržavaju pozitivnu poduzetničku klimu i zašto im je važno kontinuirano ulagati u znanje.
Ususret HOWtoWOW radionici Buffet of Good Ideas – Creativity for Good powered by Mastercard, koja se održava 9. rujna u Rougemarin Parku, razgovarali smo s Geom Kariž, voditeljicom marketinga u Mastercardu o razvijanju projekta Uplift, prve sveobuhvatne platforme za mikropoduzetnike, male i srednje poduzetnike. Gea nam je otkrila što ulaganje u edukaciju malih poduzetnika predstavlja za Mastercard, a s nama je podijelila i nekoliko korisnih savjeta za sve koji tek počinju ploviti izazovnim poduzetničkim vodama!
Mastercard je pokrenuo projekt Uplift – prvu sveobuhvatnu platformu za mikropoduzetnike, male i srednje poduzetnike. Kako vam se nametnula ideja pokretanja Uplifta i koja je misija ovoga projekta?
Živimo u vremenu kad nije više dovoljno položaj i snagu brenda graditi samo tradicionalnim kanalima. Naši korisnici i mogući korisnici, partneri, poslovni partneri, trgovci te svi s kojima kao tvrtka dolazimo u doticaj od nas očekuju više: očekuju modernu, poduzetnu i brzu tvrtku koja se i komunikacijski – što je najvidljivije – i u poslovanju prilagođava izazovima vremena i drukčijem svijetu poslovanja u kojem se nalazimo. To znači odmicanje od isključivo vizualno lijepog sadržaja i pomicanje prema stvarnom utjecaju i aktivnom iskazivanju odgovornosti prema društvu i vremenu unutar kojeg poslujemo.
Projekt Uplift upravo je jedan od koraka u tom smjeru. Stvaramo jedinstveno mjesto s kojeg komuniciramo sa svim nama važnim ciljnim skupinama: s poslovnim partnerima i trgovcima (B2B), s korisnicima i mogućim korisnicima (B2C), s ključnim predvodnicima u poslovanju i poslovnom razmišljanju, s općom javnosti te s lokalnom i javnom upravom čiju podršku tražimo u rješavanju ključnih problema i izazova u hrvatskom društvu i gospodarstvu 2021. Želimo stvoriti sadržajnu platformu otpornu na izazove vremena, prilagodljivu aktivnostima i mogućnostima koje Mastercard kao tvrtka želi gurati u Hrvatskoj, zanimljivu i nadahnjujuću, s naglaskom na vrijednosti koje čine društvo boljim, uključivu za sve društvene skupine, sveobuhvatnu, kreativnu, modernu – pravo sadržajno mjesto s kojeg Mastercardov smjer altruizma i optimizma može nadahnuti društvo i pokrenuti mjerljivu društvenu promjenu.
Kakve poduzetnike imate na umu pri kreiranju sadržaja i jesu li sadržaji usmjereni na određene tržišne niše? Kakve sadržaje mogu za sebe pronaći marketingaši i komunikatori?
U prvoj godini Uplifta smo se usmjerili na sektor turizma i djelatnosti koje usko vežemo uz turizam. Riječ je o segmentu koji je iznimno pogođen koronakrizom, a koji je Hrvatskoj jako važan jer prihodi od turizma zauzimaju iznimno velik udio u BDP-u. Hrvatska je ujedno na 3. mjestu po udjelu zaposlenih u turizmu u Europskoj uniji, što znači da je oporavak turističkog sektora važan za oporavak cijelog gospodarstva. U sljedećim godinama postojanja Uplifta svakako ćemo se pilagođavati lokalnoj situaciji.
No ono što je dodatna vrijednost Uplifta jest činjenica da on nije najmijenjen samo poduzetnicima u turizmu, nego na Uplift.hr kroz intervjue s brojnim stručnjacima, zanimljive teme, Uplift razgovore sa Zoranom Šprajcom te na našim društvenim mrežama, inspiraciju i dodatna znanja mogu pronaći svi: poduzetnici, oni koji će to tek biti, oni koji pokušavjau promijeniti smjer svog poslovanja ili pak samo znatiželjnici koji vole pročitati zanimljivo štivo. Upravo zato je Uplift.hr zgodno mjesto za škicnuti kolegama marketingašima i komunikatorima. Mnogi od njih rade u turističkom sektoru, mnogi od njih rade za male ili srednje velike tvrtke, a svi skupa imamo nešto zajedničko – morali smo se prilagoditi novim okolnostima koje je nametnula pandemija što je promijenilo i način kako komuniciramo brendove. U krajnjem slučaju, vjerujem da čak i ako se ne bavite turizmom, poznavanje trendova u tom segmentu gospodarstva je iznimno bitno za sve nas jer kao što sam napomenula ranije – hrvatsko gospodarstvo zapravo ovisi o oporavku turizma. U tom kontekstu, svakako je ohrabrujuća informacija o iznimno dobrim rezultatima dosadašnjeg dijela ovogodišnje turističke sezone.
Vaši su partneri na projektu i Algebra i Ekonomski institut, Zagreb – naglasak stavljate na edukaciju, napredak i razvoj, a u tijeku su i prijave za osvajanje stipendije za Uplift akademiju. Kome je edukacija prvenstveno namijenjena?
Program same Uplift akademije je osmišljen da pomogne poduzetnicima današnjice. Usmjeren je na moderno poslovanje, a cilj je stvoriti poduzetnike koji razmišljaju izvan okvira i koji zapravo mogu potpuno samostalno voditi i širiti svoje poslovanje neovisno o tome koliko zaposlenika imaju. U sklopu Uplift akademije 32 stipendista, ove godine to su poduzetnici iz sektora turizma, imat će priliku proći i kroz mentorski program i timski raditi na razvoju vlastitog projekta, uz korištenje nekih od digitalnih tehnoloških alata. Naučit će i kako predstaviti svoje projekte pred ulagačima. Na kraju će projekte doista i pitchati stručnom žiriju za turizam te ulagačima, a najbolji tim osvojit će novčanu nagradu.
Što biste savjetovali nekome tko je tek krenuo u poduzetničke vode? Koje biste mu sadržaje Uplifta na početku preporučili?
Da ne odustane kad postane teško! A neminovno je da će nekad postati teško, da će možda početnički elan iščeznuti i da ćete se pitati što vam sve to treba. Kao i sve u životu tako i poslovni razvoj ima svoje uspone i padove, a s tim se treba znati nositi. Iako vjerujem da je zapravo sav sadržaj na Uplift.hr koristan i da može pomoći u pokretanju vlastitog biznisa, u poslovnom smislu vjerujem da će početnicima u poduzetništvu iznimno poučni biti naši vodiči o digitalizaciji te financijama, dok apsolutno svima, a naročito početnicima, preporučam da pogledaju Uplift razgovore sa Zoranom Šprajcom kojem su u goste došli danas jako uspješni poslovni ljudi. Naglašavam „danas“ jer na početku ni njima nije bilo lako, ali nisu odustajali. Po meni – iznimno inspirativno.
U čemu je, po Vama, najveća vrijednost ovoga projekta?
Uplift je najveća hrvatska platforma usmjerena razvoju mikro, malih i srednjih poduzetnika – onih na čijem radu, znanju i inovativnosti počiva većina hrvatskog gospodarstva, onih iz čijih redova nastaju budući Rimci i Nanobiti ili Gideon Brothersi, onih koji mogu pokrenuti inovacije, pronaći drugačiji put razvoja, otkriti novi poslovni model koji će drugi kopirati i na brojne druge načine utrti put promjenama i boljitku. U sklopu projekta imamo i Uplift akademiju koju Mastercard provodi s Algebrom. Radi se o cjelovitoj edukaciji, prvoj koja fokusirano cilja na sve vještine i znanja koja su vam u današnjem svijetu potrebni kako biste kompetentno, racionalno i fokusirano svoje poslovanje odveli do cilja. Uplift akademija trenutno je jedini kurikulum tog tipa u Hrvatskoj.
Naime, mi u Mastercardu vjerujemo da su s jedne strane, obrazovano i digitalizirano društvo te pojedinci osnovna pretpostavka razvoja našeg poslovanja, a s druge smatramo da je ulaganje u znanje i digitalizaciju jedino dugoročno ulaganje u društvo. Dakle, Uplift.hr je naš način da aktivno djelujemo u stvaranju promjene nabolje, i to ondje gdje je najpotrebnije – pomažući mikropoduzećima te malim i srednjim poduzećima s naglaskom na turizam, segmentima koji su ponajviše pogođeni koronakrizom.