Intervju s Kamilom Antolovićem, direktorom agencije K&K Promotion

antolovic02_TOM_061113

Foto: Pixell

Teretana ili meditacija:  Šetnja i sport
Zdrava hrana ili fast food: Isključivo zdrava hrana.
Knjiga ili e-book: Knjiga.
Made in cro ili svjetski brendovi: Kvaliteta po svaku cijenu.
Obitelj ili karijera: Obitelj.
EU da ili ne: A što drugo?

 

Kamilo za sebe kaže da je višegodišnji teoretičar i praktičar u području tržišnih komunikacija s preko 25 godina iskustva na različitim poduzetničkim i managerskim poslovima u Hrvatskoj i regiji. Kao član ili voditelj tima sudjelovao je u više tisuća projekata, kampanja i brandova iz područja tržišnih komunikacija na domaćem i regionalnom tržištu. Objavio je dvije samostalne publikacije te više stotina članaka i komentara u nizu medija. Predavao je na više stotina edukativnih programa iz područja prodaje, pregovaranja i marketinga za gotova sva vodeća hrvatska i regionalna poduzeća s preko nekoliko tisuća sudionika. Obnašao je funkciju predsjednika HURA-e i predsjednika Organizacijskog odbora PRIME-a, zamjenika direktora FESTO-a i predsjednika Suda časti HURA te člana Žirija Festivala BiH i Superbrands Hrvatska i drugih. Prvi je sudski vještak za oglašavanje i tržišne komunikacije u Republici Hrvatskoj i stalni član Suda časti HURA.

Koji je bio vaš najveći izazov u dosadašnjoj karijeri?

Ha,ha,ha… koliko ih je samo bilo… Možda kako odoljeti i ne napustiti ovaj posao?!
Stalan je izazov i zalaganje za to da se naša struka društveno valorizira kao neophodna poslovna funkcija, a ne kao prodaja magle. Tomu je svakako kumovala naša ubrzana konstitucija tržišta pri čemu se, u industriji tržišnih komunikacija, našlo svega i svačega. Nije lako odvojiti kukolj od žita!

Po čemu je vaša agencija, K&K Promotion, drugačija i zanimljivija?  Kako bi ste ju opisali i kako bi ste voljeli da ju se doživljava? Što je to što vas izdvaja od ostalih?

Od samog početka naš pristup, ili kako se popularno kaže misija, bila je građenje odnosa i suradnja na dugi rok, pružanje cjelovite usluge za klijenta, napuštanje niskoprofitnih poslova i praćenje trendova te konzervativan pristup i briga za poslovni uspjeh klijenta. Samo tako smo mogli graditi dugoročnu poziciju i održivost, što se pokazalo ispravnim i produktivnim pristupom.

Imate već preko 25 godina iskustva u branši,  možete li nam malo dočarati i opisati situaciju kakva je bila kada ste započinjali svoju karijeru? Možete li je usporediti sa situacijom danas?

Bila su to teška, ratna vremena. Tržište se tek oblikovalo, a funkcija marketinga tek se počela revitalizirati po poduzećima. Nicala su prva privatna poduzeća pa sam, zajedno s nekoliko prijatelja, pokrenuo agencijski posao koji se dobro razvijao. Danas je puno teže, kriza se u svim područjima manifestira u svim oblicima. Uglavnom, potrebno je više rada za manje novca, a poduzeća su vrlo oprezna i traže dodatne uštede, ali i povećanje efikasnosti ulaganja.

Što vas je potaknulo da krenete pisati blog?

S jedne strane, držim da je profesionalna zadaća i odgovornost starijih i iskusnijih prenositi svoja znanja mlađima i onima koji ulaze u ovu industriju, a s druge strane, stalna je potreba da se neke teme osvijetle, pojasne i daju odgovori na otvorena pitanja, kako bi struka i javnost gradili pozitivan stav i imali željenu percepciju o našoj industriji u cjelini.

Prvi ste sudski vještak za oglašavanje i tržišne komunikacije u Republici Hrvatskoj, što vas je navelo ka tom putu?

Svjesni smo i mi koji radimo u ovoj industriji kako je utjecaj oglašavanja na svakog pojedinca iznimno velik i kako smo česti svjedoci pojedinih poruka koje sadržavaju neprihvatljive društvene, etičke i pravne elemente i sadržaje. Baš u cilju da mi sami uređujemo svoje ponašanje kao struka, a ne da to čini država kroz zakone, odlučio sam kroz ekspertize i vještačenja na neki način promovirati, ali i pomagati svima koji dođu u stanje spora ili mogućeg narušavanja utvrđenih zakonodavnih i samoregulatornih standarda oglašavanja i tržišnog komuniciranja.

Ujedno ste stalni član Suda časti, a obnašali ste i funkciju predsjednika. Kako ocjenjujete rad i relevantnost SČ u Hrvatskoj?

Zbog dobre organizacije, jasnih standarda i ekspertnosti nas samih kao struke pokazalo se, sada u već više od 13 godina rada Suda časti i HURA-e, da je to jedino relevantno tijelo koje promatra, ocjenjuje i daje preporuke za ispravkama i sankcijama gotovo svih sudionika na tržištu. Gotovo uvijek je uvažena i provedena odluka i nalog Suda časti, što dokazuje njegovu relevantnost i ugled.

Kakvo vam je bilo iskustvo obnašati funkciju predsjednika HURA-e?

Iznimna zadaća i odgovornost, tim više ako se zna da se ta funkcija obnaša dobrovoljno i bez naknade. Stalno sam svom timu i drugima znao reći „HURA mi je uglavnom bila najvažniji klijent i posao, a u zadnjim godinama mandata i jedini“. Mislim da je time rečeno sve!

Kako vidite struku danas, razvoj i poslovanje agencija? Smatrate li da se, obzirom na gospodarsku situaciju, iskoristio maksimalni potencijal ili da još postoji mjesta za napredak?  Kako vidite budućnost?

Dosta je na ovu temu već rečeno, zadnjih godina naše tržište je palo gotovo za trećinu i nema naznaka oporavka (osim digitalnog trenda). S tog osnova specijalisti u tržišnim komunikacijama (agencije) uglavnom će se boriti za opstanak, osiguravanje potrebnog servisa za klijente te investiranje u minimalan razvoj.
Dakle, potpuno sam uvjeren, usprkos hrvatskog ulaska u EU, da se u našoj industriji još niz godina neće dogoditi znatniji pomaci naprijed.