Intervju s Mariom Fraculjem, managing direktorom McCanna Zagreb


mario-mccann-bw-430x430-for-mccann-webTeretana ili meditacija:
Baš sam nedavno krenuo u teretanu. U zdravom tijelu – dobra meditacija. 🙂
Zdrava hrana ili fast food: Zdrava hrana kad god je moguće.
Knjiga ili e-book: Puno surfam, ali, kad je nešto opširnije u pitanju, radije listam.
Made in cro ili svjetski brendovi: Radujem se uspjehu domaćih brandova.
Obitelj ili karijera (može li oboje uspješno): Može i mora.
EU da ili ne: Već smo „unutra“ i trebamo iskoristiti sve što nam se pruža.

Nakon mnogih uspjeha u tržišnim komunikacijama najveće domaće ‘slatke’ kompanije Kraša, nedavno ste prešli na funkciju direktora agencije McCann Zagreb. Koja je vaša priča, kako je došlo do te tranzicije?

Vrlo sam ponosan na svojih gotovo trinaest godina provedenih u Krašu i na sve projekte u kojima sam sudjelovao. Kraš je veliki sustav u kojem sam mnogo naučio, te profesionalno stasao upravljajući nekim od najvećih regionalnih FMCG brandova. Odluka nije bila jednostavna jer mi je Kraš prirastao srcu, no prevagnula je moja želja i spremnost da se okušam u nečem srodnom, a ipak novom. Nakon dugogodišnje suradnje s marketinškim agencijama dobio sam priliku upravljati jednom od najboljih.

Velika tranzicija i velika odgovornost. Što vas očekuje na novoj poziciji?

Oduševljen sam atmosferom u agenciji i period privikavanja na novu radnu sredinu je gotov. Od mene se sada očekuje da kvalitetno upravljam interdisciplinarnim sustavom kroz sve odjele u agenciji, uskladim procese izvještavanja i donošenja odluka, osiguram optimalno korištenje svih resursa, inspiriram ljude da daju svoj maksimum i pomognem im da postanu izvrsni u izražavanju svih svojih potencijala.

A što nas očekuje iz McCanna? Kakvi su planovi za daljnji poslovni razvoj agencije i kakve novosti možemo očekivati?

Paralelno s mojim dolaskom agencija se znatno kreativno osnažila. Puno je tu briljantnih mladih ljudi i kao novi McCann spremamo brojna iznenađenja. Iako je opća gospodarska klima još uvijek nepovoljna, uvjeren sam da će biti sve više prilika da pokažemo što znamo i možemo. Svakako ćemo nastaviti ulagati u ljude i kvalitetu svoje usluge.

Koje tri kompetitivne prednosti McCanna biste izdvojili kao najposebnije?

To su prije svega kvalitetni ljudi u inspirativnom radnom okružju, zatim podrška naše agencijske mreže kroz know how, edukaciju i marketinške alate, te poznavanje lokalnih potrošača i dugogodišnje iskustvo u razumijevanju tržišnih politika i strategija naših klijenata i njihovih potreba za našom kreativnom i drugom stručnom podrškom. Ups, to je barem pet stvari. 🙂

Mnogi vas poznaju i po vašem angažmanu u hrvatskom Effie organizacijskom odboru. Kako vidite daljnji razvoj Effie natjecanja u Hrvatskoj?

Izuzetna mi je čast od samog početka aktivno sudjelovati u projektu hrvatskog Effie-ja i sa zadovoljstvom mogu ustvrditi da je projekt kroz ovih pet godina uspješno zaživio, a nagrade Effie, koje se smatraju „marketinškim Oskarima“, etablirale su se kao prepoznatljivi simboli postignuća u marketinškoj industriji.

Iako su dosad provedena brojna unapređenja, posebice u dijelu edukacije i pripreme članova žirija, te je natjecanje s dva kruga žiriranja i online sustavom za ocjenjivanje dosegnulo visoke standarde, hrvatski Effie odbor i dalje marljivo radi na podizanju kvalitete prijava i promociji projekta pa možemo očekivati veliki interes za natjecanjem i puno prijava i u narednim godinama.

Postoje i globalne inicijative, poput Effie indeksa učinkovitosti i baze poslovnih slučajeva i nagrađenih radova, koje promiču učinkovitu marketinšku komunikaciju na svjetskoj razini i educiraju sudionike Effie natjecanja.

I za kraj nam recite kako Mario Fraculj provodi slobodno vrijeme? Što vas veseli?

Slobodno vrijeme provodim s obitelji i prijateljima, a najviše me vesele moje dvije prekrasne kćeri od četiri i devet godina. Također volim svirati gitaru, fotografirati i baviti se sportom. Ljubav prema tenisu prenio sam i na stariju kćer pa se radujem skorašnjim zajedničkim mečevima.