Intervju s Nevenom Dubravčićem, direktorom kreativne agencije Nukleus
Teretana ili meditacija?
Pa zar se ne vidi na meni? 😉
Volim meditirati gledajući ljude u prolazu, ili dok se ljuljuškam na barci… ili na ugodno zasjenjenom komadiću plaže.
Zdrava hrana ili fast food?
Baš sam u fazi shakeova, ali mi je uvijek draže pojesti nešto zdravo na žlicu.
Knjiga ili e-book?
Krenem na iPad-u, završim na papiru. Ništa još ne može adekvatno zamijeniti teksturu papira pod prstima.
Made in Cro ili svjetski brendovi?
Prvenstveno obraćam pažnju na primjenjivost, dizajn i kvalitetu. U skladu s time, hrvatski proizvodi imaju sve veću šansu kod mene.
Obitelj ili karijera? (Može li oboje uspješno?)
Meni je to jedno te isto. Svoje ljude u Nukleusu doživljavam kao obitelj.
EU da ili ne?
Čini mi se da ne postoji crno-bijeli odgovor. Ulaskom u EU otvaraju se vrata novih prilika, ili neprilika. Ali ostat ću optimističan i vjerujem da će Nukleus dati sve od sebe da nađe svoje prostranije mjesto na prostranijem tržištu. Kvalitetu za to imamo, a i dosta poduzetih koraka.
Everything no matter how complicated has it Nukleus, vaš je moto. Po čemu se to Nukleus razlikuje od ostalih kreativnih agencija na našem tržištu?
Nezahvalno je govoriti takve stvari u vlastito ime. Radije ću parafrazirati komentare klijenata – brzi smo, radišni, svježeg i kreativnog duha, a strategija i dizajn kojeg puštamo na svjetlo dana moraju biti besprijekorni. Apsolutno! Kad smo pozvani na neki natječaj, obično žele I inzistiraju od nas budemo à la Nukleus. Dakle, da u našim prijedlozima prepoznaju naš stil, smisao za humor… U takvim slučajevima zapravo moramo nadmašiti ne samo konkurenciju, nego i sami sebe. Zahtjevno, ali tako istinski napredujemo.
Rijetki ste u svijetu biznisa koji ste 100 % vlasnici svoje kompanije. Vama to uspjeva od prvog dana postojanja agencije, 1999. godine, u čemu je tajna ?
Trenutačno traje vladavina krize, kako svima, tako i nama. Pa često znamo sjesti i mantrati na temu dolaska novih poslova, izrade projekata, sretnih poslovnih ishoda i sl. Ali onda se sjetimo da smo tu već toliki niz godina, da smo uspješno prebrodili sva velika i mala ljuljanja unutar i izvan tvrtke, da imamo svoje mjesto pod suncem i da će neminovno biti bolje. To je tajna mojeg, našeg uspjeha. Glavu gore – bit će bolje! To, i naravno da uvijek dajemo sve od sebe i da se nikad ne kompromitiramo, u smislu rada ispod žita ili ispod (visokog) stvaralačkog standarda kojeg smo si postavili.
Poznati ste kao i jedan od pokretača radija 101 i kao DJ Mr. White, tvorac poznatog singla “Pali Tarzan”. Obzirom na dugogodišnje iskustvo u radu s agencijom i na današnje stanje u medijima, bi li prihvatili posao u stvaranju nove – stare 101-ice?
Iskreno, ono vrijeme, energija, ljudi, to je bilo čudo! Ne da se čuda ne mogu ubuduće dešavati, ali ne na onaj način… Važan je kontekst tadašnjeg društva, kulture pa čak i odgoja. Sve se to pomiješalo i dalo esenciju ondašnje 101-ice. Žalosno je da se ugasila. Ljudi kao da ne shvaćaju da nemaju više gdje reći što ih tišti, i okupiti se zbog toga. Sada su na redu neki novi klinci, nove ideje, ali je potrebna ista emocija, strast. Vidim da im nedostaje entuzijazma i samoinicijative. Čini se da sve vide kroz novac, ali to je njihovo vrijeme, pa će i pronaći neki svoj put. Tajna je u razmjeni. Ja bih sada ili u nekoj perspektivi, volio imati neku malu nautičku radio-stanicu na obali. To bi me bas veselilo. Ali, hm, da me netko signalizira oko nove 101-ce, vjerojatno bi odmah odjurio. Tko zna…
U suradnji s HURA-om već drugu godinu zaredom radite na projektu HOW 2 WOW. Na radionicama okupljate mnoge stručnjake i vrsne predavače. Mislite li da su takve radionice od velike važnosti za vašu branšu i gdje vidite budućnost HOWtoWOW projekta?
HowtoWow radionice su proizašle iz potrebe da se ponudi kvalitetna i prostupačna forma za kontinuirano usavršavanje znanja i rada agencijskih ljudi, ali ne samo njih. Otvorili smo vrata i “drugoj” strani, klijentima, baš zato da se nađemo na zajedničkom terenu i shvatimo funkcioniranje jednih i drugih. Nedavno je uspješno završila druga sezona radionica, koje su u međuvremenu izrasle u HowtoWow akademiju jer se vidimo u budućnosti kao respektabilna institucija koja će dati svojim polaznicima od branše priznatu stručnost. Nukleus je jedan od začetnika H2W radionica, a zaslužan je i za cjelokupno brendiranje te strategiju projekta. Visoke ocjene polaznika nakon svake radionice sve govore. Želja za znanjem umire posljednja.
Jedan od vaših izdvojenih radova je i Frizitka, interaktivna vizitka za salon Zig-Zag za koju ste na ADCC 2010. godine osvojili srebro u kategoriji Grafički dizajn. Je li budućnost vašeg posla upravo u spajanju funkcionalnosti s dizajnom, zabavi za najmlađe, ali i detaljima koji vas čine dugačijima?
Radi se o tome da stvorite nešto što će zabaviti svakog na “životnom putu” tog konkretnog proizvoda, od dizajnera koji ga oblikuje do korisnika kojeg interakcijom uključujete u proces stvaranja. Mi smo započeli s izradom, ali korisnik je taj koji cijelu priču zaokružuje i daje vizitki autentičnost.
Kad radite kreativan rad onda mu ne pristupate u stilu “bit će drugačiji, pod svaku cijenu”. Sve mora imati svoje mjesto, vrijeme i kontekst. Često govorim svojoj ekipi da se vrate na početak, na brief. Bitne su vrijednosti brenda i vrijednosti koje cijeni ciljna grupa. Te se vrijednosti moraju preklapati. Frizitke obično pokažemo zadnje na nekoj prezentaciji, baš zbog toga sto želimo pokazati kako su dobre ideje jednostavne i neposredne, bez nepotrebnog kompliciranja i pretjeranog filozofiranja.
Nukleus se u svojoj ponudi bavi strateškim planiranjem, kreativom, produkcijom i medijima. Koja od ovih grana zahtjeva najviše posla i rada s klijentima?
Znate kako kažu, da je strategija i planiranje više od 80% cjelokupnog posla. Najviše vremena treba posvetiti analizi, detektiranju problema, istraživanju tržišta, testiranju zaključaka. Najdraže nam je kad nas klijenti uključuju u tu fazu, jer to je baza iz koje crpimo kasnije svoje ideje za komunikaciju i dizajn. Što smo bliži brendu to je jača naša emocija i kreativna energija. To je bolji rezultat kampanje.
Što bi izdvojili kao ključ uspjeha u današnjem svijetu biznisa? Je li to timski rad i visoko obrazovani ljudi, jesu li to jasna vizija i postavljeni ciljevi ili ipak nešto treće?
Vjerujem da svaki uspješni biznismen ima svoj tajni “sastojak” i stil kojim korača na putu uspjeha. Nema jedinstvenog rješenja. Niti “ključ” koji vam danas odgovara ne ostaje uvijek isti. Upravo se o tome radi, o prilagodbi i razvoju, o vlastitom unutarnjem rastu koji dalje prenosite na svoj rad, na svoj tim. Nema stajanja, morate biti optimist, i morate biti spremni na metamorfoze i evolucije. Ali nikad ne prestati uživati u trenutku!