Intervju sa Sašom Leben, CEO Publicis One Hrvatska i Slovenija
U nastavku saznajte kako se rađaju ideje koje imaju moć, koji će elementi biti ključni za osvajanje tržišta u idućih pet godina te kako promjenama u industriji Publicis mijenja svijet.
Što vas motivira u vašem poslu?
Mene osobno motiviraju učenje, konstantni noviteti te izazovi. Mi smo u industriji različitih kategorija, brendova, komunikacija te kanala i zaista možeš svaki dan naučiti nešto novo. Svaki dan je novi izazov. Ujutro kad se probudiš i znaš da dan može biti kao igralište prepuno prilika ne možeš ne biti motiviran.
Kako se rađaju ideje koje imaju moć?
Ideje koje imaju moć? Hm, zanimljivo pitanje na koje je najbolje postaviti protupitanje – što je uopće moć? Svaka riječ koju koristimo ima neopisivu moć i ponekad ni sami nismo svjesni njena utjecaja sve dok ju ne izgovorimo.
Uz to, ideja sama po sebi ne znači ništa ako nije pravilno izvedena, ako se dobro ne manifestira te ako nije napravljena za pravu stvar u pravom trenutku. Smatram da, ako uspijemo udružiti zašto, kako i što u jednoj ideji ili rješenju, koja je točno to što je u tog trena bitno te uz to odražava i emociju, strast s kojom se ljudi mogu povezati, stvorili smo pravu stvar – rješenje koje ima moć.
Kreativnost, bez strategije, naziva se umjetnošću, a cilj iza kojeg ne stoji konkretan plan zapravo je samo želja. Rješenja koja imaju moć rađaju se samo ako obje ove misli shvatimo i integriramo u svaki korak.
Što je bila vaša najteža odluka u karijeri?
Kad dođeš do neke pozicije u karijeri svaki dan donosi sa sobom odluke koje nisu lake. Ali, ako pri odlučivanju imaš jasan stav o svojim vjerovanjima, vrijednostima i komforan si s donošenjem odluka, u principu nema teških odluka. To su odluke koje te vode do ispunjenja tebe samog i omogućuju ti da možeš svaki dan, bez sumnje, dalje raditi ono u što vjeruješ. Onda su teške odluke odjednom lake ili bolje rečeno bolje i lošije. Istina je da prije donošenja odluke ideš kroz emocionalne i racionalne argumente, ali na kraju dana kad doneseš odluku i ako sumnjaš u nju onda si krivo odlučio i odjednom to postane najteža odluka.
Meni jedan od dražih Ted talksa, onaj koji me vodi i zbog kojeg vjerujem da pravu odluku možeš donijeti samo ako slijediš svoje vrijednosti i ono u što zaista vjeruješ, je onaj Ruth Chang: How to make hard choices, u kojem kaže: “Understanding hard choices, uncovers a hidden power, each of us posseses. What makes the choice hard is the alternatives that choice relate to…”.
Što biste izdvojili kao X faktor Publicisa?
X faktor Publicis grupacije sada je svakako Publicis One filozofija i pristup. To nije više klasični model koji je funkcionirao do sada, nego je fleksibilan poslovni dizajn model koji otvara nove mogućnosti za klijente, zaposlenike te za nas kao grupaciju.
Pristup Publicisa baziran je na motu: “Lead the change”. Otkrijte nam kako promjenama u industriji mijenjate svijet.
Moto “Lead the change” je moto Publicis kreativne agencije koja je samo jedan dio naše slagalice i grupacije. Publicis ONE Hrvatska je više od toga. Udružujemo dvije medijske agencije, tri kreativne agencije te PR dio, a svaka od tih ima svoj moto i način rada kao i pristup razmišljanju. S Publicis ONE pristupom naš moto je The POWER OF ONE, što direktno odražava kako možemo mijenjati industriju – kombinacijom alata, pristupa te strateških načina rada klijenti s nama dobivaju više nego s bilo kim drugim na tržištu. Zašto? Ako vam treba “Lead the change” imamo taktike i metode, ako tražite ROI – sjajne alate i metode…
Možemo riješiti i strateški pronaći za svakoga ono što mu je u tom trenutku najbitnije.
Tema ovogodišnjih Dana komunikacija je integracija. Kako se taj trend reflektira na poslovanje vaše agencije?
Vjerujem da sam u prijašnjim odgovorima već razjasnila da nam je integracija DNK u novoj filozofiji Publicis ONE, što će osjetiti i svi naši klijenti te zaposlenici.
Teško je precizno predvidjeti budućnost brenda i poslovanja u današnjem svijetu naglih promjena, no moguće ju je zamisliti. Kako ona izgleda iz vaše perspektive?
Promjena je jedino na što danas možemo računati, ona je jedina konstanta. Oni koji se promjena boje ili ih ne žele, uskraćuju budućnost svom brendu. Ne možemo živjeti u prošlosti, gledati preko ramena i žaliti za nekim prošlim vremenima. Moramo se fokusirati na mnoštvo novih mogućnosti koje stoje pred nama. Nažalost, ako do sada nismo bili spremni učiti i pratiti promjene, vjerojatno smo zakasnili i više teško možemo nadoknaditi propušteno. Zato bih ja rekla: „keep learning and you will know the future and don’t be afraid to change and try over again“, jedino tako možemo ostati otvoreni i spremni na promjene.
Vaši zaposlenici redoviti su polaznici HURA-ine HOWtoWOW akademije. Koliko je po vama važno ulagati u edukaciju zaposlenika?
Kao što možete vidjeti, moja glavna motivacija i vrijednost su učenje te osobni rast i razvoj. Kad to prestaneš raditi možeš prestati i živjeti. Edukacija je bitna i mislim da svatko mora ulagati u razvoj ljudi i znanja. Nažalost, ako ljudi ne žele učiti, ne možeš ih prisiliti, to je individualno. Po meni, ovo danas je najzanimljivije vrijeme dosad, jer na dlanu imaš svo znanje i mogućnosti. I kompanije i agencije investiraju u znanje, tako da bih svakom pojedincu predložila da nikad ne prestane učiti i biti znatiželjan.
Godina koja dolazi bit će svakako najuzbudljivija za zaposlenike u našim agencijama na koje se fokusiramo. Imat će bezbroj mogućnosti i prilika za osobni i profesionalni razvoj, daleko više nego u bilo kojem drugom okruženju. Beskrajne mogućnosti za obrazovanje, istraživanje i inovacije koje naše tržište nema. Za klijente, Publicis One otvara pristup alatima, istraživanjima i mogućnostima poboljšanja poslovnih rezultata, proizvoda, metoda rada. Podrška i pristup globalnim razvojnim platformama u ovom će nas trenutku odvojiti od ostalih na tržištu. Inovacije kojima stremimo svakako će se odraziti u narednoj godini u svim segmentima i za sve uključene.
U idućih pet godina ključni element za osvajanje tržišta bit će….?
Razumijevanje biznisa i okoline. I činjenica da ni za jedan segment našeg posla koji postoji danas nema garancije da će tu biti i sutra u obliku koju poznajemo danas. Uz to brzina, fleksibilnosti i kontinuirani razvoj. Globalni trendovi i slijepo slijeđenje nikad nisu bili pravi odgovor, tako da onaj koji će razumjeti okolinu (poslovno i po pitanju kupaca) vjerojatno će biti ključni igrač na tržištu.
Promenada, fotograf Matej Kolakovic